2024-07-24, 22:01
Medlem
Nottelitens avatar
nytt inlägg i Facebookgruppen :

Patrik Ölmeborg
Administrator
Aktiv bidragsyter
· 8 min ·
Hej alla Dagens summering 24/7
Tack för allas otroliga engagemang, vi har fått in massa bra tips idag ❣️ Vi har dock inte hittat Essie ännu 😔 Vi har fått många tips idag om att använda sökhund. Vill förtydliga att sökhundar var på plats nära inpå försvinnandet och spåret slutade tyvärr vid bilspåren.
Imorgon 25/7 är sista dagen för hittelön 100 000 kr. Snälla hitta Essie!
Om det är någon som har Essie, snälla lämna tillbaka henne. Lämna henne var som helst där någon kan hitta henne. A behöver Essie och Essie vill hem!!
Vi kommer pausa kommentarer under natten (23-07) om ni har några tips eller iakttagelser om Essie, gör ett inlägg i gruppen Essie ska hem så ser moderatorerna det!
Återigen tack för er hjälp, det betyder allt
———-
Hittelön ** 100 000 sek **
Essie den stulna Assistanshunden
Till den som finner Essie vid liv innan 25 Juli 2024
Viktigt är att visa stor respekt till alla labrador ägare där ute då det finns många fina labradorer.
Är det en Assistanshund var extremt försiktig då den arbetar. Alla assistanshundar i tjänst skall ha legitimation från Svenska Brukshundsklubben.
Hittelönen betalas ut direkt efter att hennes identitet är bekräftad av oss samt via hennes chip.
Assistanshunden Essie blev stulen torsdag 11/7 vid 22.20 från Prästkragegatan i Enköping, Uppsala län, Sverige.
Kännetecken Essie:
Essie saknar en liten framtand i överkäken.
Chip nummer xxxxxxxxx4923
Tik på 21kg
Kastrerad
Polisanmälan är upprättad.
Alla tips till polisen 114 14
Citera
2024-07-24, 22:04
Medlem
Nottelitens avatar
idiotiska frågor som ställts tidigare och hjärtan, hälsningar och bilder/smileys är bra men frågor som kan förtydliga saken är inte bra och måste raderas direkt, helt klart något de inte vill ska avslöjas...
Citera
2024-07-24, 22:06
Medlem
Nu har de skrivit

Tack för allas otroliga engagemang, vi har fått in massa bra tips idag ❣️ Vi har dock inte hittat Essie ännu 😔 Vi har fått många tips idag om att använda sökhund. Vill förtydliga att sökhundar var på plats nära inpå försvinnandet och spåret slutade tyvärr vid bilspåren.

Om det är någon som har Essie, snälla lämna tillbaka henne. Lämna henne var som helst där någon kan hitta henne. A behöver Essie och Essie vill hem!!

Vi kommer pausa kommentarer under natten (23-07) om ni har några tips eller iakttagelser om Essie, gör ett inlägg i gruppen Essie ska hem så ser moderatorerna det!

———-

Viktigt är att visa stor respekt till alla labrador ägare där ute då det finns många fina labradorer.
Är det en Assistanshund var extremt försiktig då den arbetar. Alla assistanshundar i tjänst skall ha legitimation från Svenska Brukshundsklubben.
Hittelönen betalas ut direkt efter att hennes identitet är bekräftad av oss samt via hennes chip.

Assistanshunden Essie blev stulen torsdag 11/7 vid 22.20 från Prästkragegatan i Enköping, Uppsala län, Sverige.
Kännetecken Essie:
Tik på 21kg
Kastrerad

Detta inlägg skrevs för 12 min sedan.

Bara för mig är det sjukt att ens ha en deadline på en försvunnen hund särkilt om du ska hävda att hunden är stulen och i mina ögon är en hund ens familjemedlem men deras syn på hunden Essie är uppenbarligen inte lika kärleksfull som de flesta djurägare brukar känna utan mer ett redskap än en hund.

Jag hoppas sanningen ska tillslut komma fram men det skulle vara ytterst märkligt om pappan kommer ut med ett inlägg imorgon med att essie dykt upp utan några andra historier mer än så, jag hoppas att hon lever och är hos någon som tar hand om henne väl . Jag är rädd och hoppas verkligen inte att hon inte lever längre men denna historia har så mycket märkliga detaljer som hela tiden ger nya frågor mer än svar

För min del hoppas jag på svar av SBK imorgon då jag vill gå till botten med detta med hennes certifiering, årsprov m.m
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2024-07-24, 22:06
Moderator
Här är det enbart trådämnet som gäller. Inte vem eller vilka som ligger bakom olika konton. Fler sådana inlägg kommer att belönas med varningar och omröstningar.

Sammanfattning av tråden finns i detta inlägg:
(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

/Moderator
Senast redigerad av Chantre 2024-08-05 kl. 21:36. Anledning: Lagt till länk
2024-07-24, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej, och samtidigt raderas inlägg i den gruppen om det på något sätt kan tolkas som att man ifrågasätter PÖ eller hans version eller så har det kommenterats i denna tråd som ett lite löjligt inlägg, detta är väldigt speciellt...

Lite narcissitisk personlighet hos P tro? Han tycks gillar att stå i centrum, ingen på FB verkar ens få andas en stavelse som kan riskera att damma hans kavaj vad gäller Essie, han skriver till tidningar både vad avser dottern förut och nu om Essie och verkade även tidigare vilja bestämma över personal på dotterns boende... osv.
Citera
2024-07-24, 22:10
Medlem
Nottelitens avatar
Svar på senaste inlägget :

självklart kommer sökande fortsätta. Men ett stopp datum för hittelön för att locka fram dom är nog smart

och svar på detta från PÖ :

Stämmer
Citera
2024-07-24, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
TÄNKTE SKRIVA PRECIS SAMMA SAK!!!!!!!!!!!
Helt sjukt

Sorgligt allting. Och vad är anledningen till deadline på hittelön?

Hoppas också hon lever och har det bättre.
Citera
2024-07-24, 22:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Lite narcissitisk personlighet hos P tro? Han tycks gillar att stå i centrum, ingen på FB verkar ens få andas en stavelse som kan riskera att damma hans kavaj vad gäller Essie, han skriver till tidningar både vad avser dottern förut och nu om Essie och verkade även tidigare vilja bestämma över personal på dotterns boende... osv.

jag tror att du är inne på något här, men du kan titta på hans privata Facebook-sida och se vad du tycker om bilderna där
Citera
2024-07-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Nu har de skrivit

———-

Kännetecken Essie:
Tik på 21kg
Kastrerad

Detta inlägg skrevs för 12 min sedan.

Bara för mig är det sjukt att ens ha en deadline på en försvunnen hund särkilt om du ska hävda att hunden är stulen och i mina ögon är en hund ens familjemedlem men deras syn på hunden Essie är uppenbarligen inte lika kärleksfull som de flesta djurägare brukar känna utan mer ett redskap än en hund.

Jag hoppas sanningen ska tillslut komma fram men det skulle vara ytterst märkligt om pappan kommer ut med ett inlägg imorgon med att essie dykt upp utan några andra historier mer än så, jag hoppas att hon lever och är hos någon som tar hand om henne väl . Jag är rädd och hoppas verkligen inte att hon inte lever längre men denna historia har så mycket märkliga detaljer som hela tiden ger nya frågor mer än svar

För min del hoppas jag på svar av SBK imorgon då jag vill gå till botten med detta med hennes certifiering, årsprov m.m

Håller med men ändå inte. Knepigare saker än så har hänt. De där med deadline förstår inte jag heller men,kanske en press för att försöka få den sol "stal henne" att lämna igen henne. Nu är de ju faktiskt så att allt han skriver kan vara sant,även om mycket låter motsägelsefullt.

Men Kollar man som sagt videon på henne så ser man ju att hon vittrar. svansen i sök/spår läge när hon försvann till höger. Och sen när hon kom fram igen på slutet så hade hon fortfarande vittring på ngt med nosen högt o vädrade o följde lukter vid häcken,även svansen gick i spår/sök läge när hon sprang iväg till vänster. O de är ju ren fakta o inge hittepå för det ser alla som kollar videon. Så hur skulle du analysera det?
Citera
2024-07-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Svar på senaste inlägget :

självklart kommer sökande fortsätta. Men ett stopp datum för hittelön för att locka fram dom är nog smart

och svar på detta från PÖ :

Stämmer

Hur kan det vara smart? Kan nån förklara de för mig? Låter mer som att ge upp än att hitta essie
Citera
2024-07-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Håller med men ändå inte. Knepigare saker än så har hänt. De där med deadline förstår inte jag heller men,kanske en press för att försöka få den sol "stal henne" att lämna igen henne. Nu är de ju faktiskt så att allt han skriver kan vara sant,även om mycket låter motsägelsefullt.

Men Kollar man som sagt videon på henne så ser man ju att hon vittrar. svansen i sök/spår läge när hon försvann till höger. Och sen när hon kom fram igen på slutet så hade hon fortfarande vittring på ngt med nosen högt o vädrade o följde lukter vid häcken,även svansen gick i spår/sök läge när hon sprang iväg till vänster. O de är ju ren fakta o inge hittepå för det ser alla som kollar videon. Så hur skulle du analysera det?

Inte funderat på att de kan vara tillgjort?
Citera
2024-07-24, 22:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Hur kan det vara smart? Kan nån förklara de för mig? Låter mer som att ge upp än att hitta essie
Det är otroligt svårt att se någon logik i den teorin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in