2024-07-24, 18:09
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vad heter MGM?

Står i tråden att mgm heter M*l*k

Vill ha fram efternamn.
Citera
2024-07-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
En tjackis som drev en biljard i Landskrona
Denna är nedlag inom kort då han är vräkt.

Lust att dela med dig av namnet? Maskat genom att byta ut en bokstav mot *.
Citera
2024-07-24, 18:11
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
M*l*k

Jag vet inte vad detta betyder. Skriv ut hela namnet eller sluta att citera mitt inlägg.
Citera
2024-07-24, 18:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Åklagaren om fallet:
Polisen misstänker: Flicka frihetsberövad innan mordet
Den flicka som tros ha blivit mördad i Landskrona kan ha varit frihetsberövad dessförinnan, skriver Sydsvenskan. Omständigheterna kring hur hon hittades ”tyder på att hon har varit berövad friheten innan hon avled”, säger åklagare Tomas Olvmyr till tidningen.

Flickan, som var i högstadieåldern, påträffades livlös i ett industriområde av en polispatrull som var ute på ett rutinuppdrag. Då flickan inte hade några id-handlingar på sig kunde hon först inte identifieras och beskrevs inledningsvis som en kvinna i 25–35-årsåldern.
https://omni.se/t/misstankta-mordet-i-landskrona/97483454-58e8-4119-9ac6-b3970d4d08cb

Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Med andra ord så är det högst troligt att den unga tjejen dödades någon annanstans än där hon hittades.
Detta kan grunda sig på att inga spår syntes på platsen i form av kamp. En död kropp, fotspår och kanske bilspår ?
Den slutsatsen kan man inte dra. Om du läser det fetade att flickan "berövades friheten" vilket inte ska förväxlas med att hon "berövades livet " på annan plats än där kroppen hittades.
Senast redigerad av Taggad 2024-07-24 kl. 18:23.
Citera
2024-07-24, 18:20
Medlem
ziracorns avatar
Min gissning.

Knarkbråk mellan två flickor.

Båda var höga som hus.

Troligtvis "skyldig pengar"...
Citera
2024-07-24, 18:22
Medlem
Är det E.K. Som är död? Efter att ha kollat hennes sociala medier var jag bombsäker på att det var hon som gjorde det. Vem gjorde det? Namn? Fattar att det är hon på TikTok-videon som publicerades för tre dagar sen.
Citera
2024-07-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaha, så socialtjänsten har verkligen "lyckats" med sitt "uppdrag" som ställföreträdande föräldrar.....eller not.

Många som skyller på socialtjänsten och det må vara hänt att de inte skött uppdraget på bästa sätt men var är hennes föräldrar och mor- och farföräldrar?

Det är väl där som är någon form av grundproblematik, hade dom skötts sig hade inte resten av kedjan (av misslyckanden) varit aktuella.

Sedan finns även ungdomar som omkring tonåren lyssnar till "kompisarna" till 110 % och det blir svårt för andra att nå fram, oavsett om detr föräldrar, socialtjänst, lärare eller andra.
Citera
2024-07-24, 18:27
Medlem
Det sägs att dem bråkade över en kille, inget som är 100 bekräftat men den ena tog den andras kille men som sagt ingen säker källa bara vad jag har hört :/
Citera
2024-07-24, 18:28
Medlem
Tjejerna är under 16 och ska inte finnas på Ratsit. Men varför saknas E:s mamma där? Verkar som att E bara är/var 14 år.
Citera
2024-07-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Är det E.K. Som är död? Efter att ha kollat hennes sociala medier var jag bombsäker på att det var hon som gjorde det. Vem gjorde det? Namn? Fattar att det är hon på TikTok-videon som publicerades för tre dagar sen.

Men du… du tycker inte att det vore en god ide att skriva ut för- och efternamn, men att maska en bokstav med *? Det är brukligt att göra så här på forumet.
Citera
2024-07-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eess0909
Det sägs att dem bråkade över en kille, inget som är 100 bekräftat men den ena tog den andras kille men som sagt ingen säker källa bara vad jag har hört :/

Men vilka är tjejerna och vem är vem? Namn tack! Dumt med spekulationer.
Citera
2024-07-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Men du… du tycker inte att det vore en god ide att skriva ut för- och efternamn, men att maska en bokstav med *? Det är brukligt att göra så här på forumet.

Men snälla. Har precis gått in i tråden och skumläst. Du kan skumläsa du med. Den enda tjejen det länkas till är tjejen med de initialerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in