2024-07-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vad har de av värde? Finns redan konkurrenter som Bl.a. Samsung som gör samma sak. Patent? Nej, det brukar bli förlikning när något annat bolag kopierar. Typ Apple och Ericsson som det tog 5 år innan det blev rättegång. Då, betalade Apple runt 3 miljarder. Den tiden har inte Fingerprint. Eller muskler driva processer.

De fick ju bara in 57% till sin FE. Visar att marknaden inte tror på bolaget längre. Så, nu saknar de ju likvider igen …

Lyssna på podden om FP på Spotify… 3 delar.

Så intresserad är jag inte, förstår att detta är sista chansen för Fingerprint nu. Går inte att göra en till nyemission, saknas marknadsutrymme för det. Man måste sparka folk och skära ned på personal och fokusera på försäljningen skita i allt annat. Krävs nog nytt ledarskap.

Fingerprint har 1 år på sig att göra vinst - nu eller aldrig. Man har ju haft en del år på sig så de borde va fit for fight.

Men kan någon köpa upp bolaget tänkte jag som ett scenario då aktieägare kommer loss. Vi aktieägare kan ju tänka ut en plan då styrelsen verkar va fel ute.

Finns säkert nåt att göra med så många aktieägare Fingerprint Cards har. Någon kan nog komma på en bra idé hur vi gör cash.
2024-07-02, 21:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadalfa
Så intresserad är jag inte, förstår att detta är sista chansen för Fingerprint nu. Går inte att göra en till nyemission, saknas marknadsutrymme för det. Man måste sparka folk och skära ned på personal och fokusera på försäljningen skita i allt annat. Krävs nog nytt ledarskap.

Fingerprint har 1 år på sig att göra vinst - nu eller aldrig. Man har ju haft en del år på sig så de borde va fit for fight.

Men kan någon köpa upp bolaget tänkte jag som ett scenario då aktieägare kommer loss. Vi aktieägare kan ju tänka ut en plan då styrelsen verkar va fel ute.

Finns säkert nåt att göra med så många aktieägare Fingerprint Cards har. Någon kan nog komma på en bra idé hur vi gör cash.

Ja, trist för alla som förlorat på FP.

Sedan är det omöjligt sälja samma som typ Samsung och andra giganter.

Vill exvis FP sälja chip till en kund kan Samsung sälja långt under sin produktionskostnad bara för blockera FP. Det är en pytteliten deal för Samsung! Men kan enkelt sänka FP. Så är det när chipen är likartade.
2024-07-02, 21:47
Medlem
Citat:

Vill exvis FP sälja chip till en kund kan Samsung sälja långt under sin produktionskostnad bara för blockera FP. Det är en pytteliten deal för Samsung! Men kan enkelt sänka FP. Så är det när chipen är likartade.

Är du en av dom eller en blankare eller bara intresserad allmänt om bolaget?

I så fall vilket genomsnittligt anskaffningspris har du?

Kul å veta bara.
2024-07-02, 21:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadalfa
Är du en av dom eller en blankare eller bara intresserad allmänt om bolaget?

I så fall vilket genomsnittligt anskaffningspris har du?

Kul å veta bara.

Jobbat med liknande produkter så man har sett avarter, tricks och knep. Så, min hemläxa är gjord.

Allmänt intresserad, följer bolaget! Men investerar inget.
2024-07-02, 21:58
Medlem
Citat:
Jobbat med liknande produkter så man har sett avarter, tricks och knep. Så, min hemläxa är gjord.

Allmänt intresserad, följer bolaget! Men investerar inget.

Ok, ok. Fattar.
2024-07-03, 21:26
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

vem säljer Samsung till?
säg en iaf
2024-07-03, 22:35
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
vem säljer Samsung till?
säg en iaf

Samsung är en av de största inom komponenter. Deras kundkontakter har jag såklart inte, men att de säljer till fler än för internt bruk är nog självklart.
2024-07-23, 23:40
Medlem
Kunde inte hålla mig blev en liten post fing i dag för 0,0785:-
2024-07-24, 04:00
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kunde inte hålla mig blev en liten post fing i dag för 0,0785:-

Hänger också över köpknappen 😁 Kan det komma rusning framöver tro?
2024-07-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Hänger också över köpknappen 😁 Kan det komma rusning framöver tro?

Jag är fortfarande så sur över att jag missade årets anoto-ryck så jag trösthandlade lite här i stället. 😁

Jag har ingen aning men tycker det borde finnas chans att det sprattlar till lite nu när turbulensen runt den akuta finansieringen lagt sig lite och om något positivt presenteras.

Det är ju rapport snart så vill man handla kan det ju vara bra att göra det innan eventuella förväntningar på rapporten börjar trycka upp kursen.

Eller så väntar man och chansar på att det blir 16:e rapporten i rad som är värdelös och att kursen halveras ytterligare en gång.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-07-24 kl. 09:54.
2024-07-24, 09:56
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag är fortfarande så sur över att jag missade årets anoto-ryck så jag trösthandlade lite här i stället. 😁

Jag har ingen aning men tycker det borde finnas chans att det sprattlar till lite nu när turbulensen runt den akuta finansieringen lagt sig lite och om något positivt presenteras.

Det är ju rapport snart så vill man handla kan det ju vara bra att göra det innan eventuella förväntningar på rapporten börjar trycka upp kursen.

Att FE ej blev fulltecknad visar att marknaden inte tror på aktien. Snart har de väl pengabrist igen.

Skulle akta mig för FP. Finns ett dussin liknande bolag, men gemensamt är, dålig ekonomi och svårsålda produkter.
2024-08-15, 08:22
Medlem
Mullrets avatar
Kvartalsrapport idag 0900. Någon som tror på en förbättring?

Nattsvart.

” Fingerprint Cards, som tillverkar teknologi för fingertrycksavkänning, redovisar ett rörelseresultat om -90,8 miljoner kronor (-75,7) för det andra kvartalet 2024.
Uppdaterad: 15 augusti 2024, 07:20
Publicerad: 15 augusti 2024, 07:07

Rörelsemarginalen blev -80,8 procent (-37,3) och bruttomarginalen uppgick till 3,7 procent (13,1).

Nettoomsättningen uppgick till 112 miljoner kronor (203). Inom bolagets kärnprodukter var intäktstillväxten 10,5-procent inom kärnproduktgrupperna, utanför Mobile, enligt bolaget.”
Senast redigerad av Mullret 2024-08-15 kl. 09:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in