2024-07-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Festade Helena hårt, då? Testade Helena droger? "Låg Helena runt med olika killar"? Börja med att hitta stöd för dina galna tankar innan du skapar trådsanningar!

Jag ser inte hur det kan vara så galna tankar? Jag försöker inte skapa några trådsanningar...

Jag menar bara att om man tittar på saker som; Helena och hennes vänner samt vilka som körde bil den där kvällen så kanske en annan bild ges än den oskyldiga flickan som gick hem efter en fest och rövades bort av monstret i skogen utan ansikte..

Jag menar var det hennes första fest? Hade hon inga killar/pojkvänner?

Jag menar bara att det kanske var så att ett väldigt sammansvetsat gäng med ungdomar som gjorde allt tillsammans, festade tillsammans och kanske testade det ena och det andra och umgicks väldigt tätt...
Sen så försvinner någon av dom så kanske man ska kolla på gruppen i sig..
Citera
2024-07-24, 00:57
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Det är fruktansvärt att se att det finns några tråddeltagare som utan stöd för sina sjuka utfall försöker att måla upp Helena som "lössläppt" och "horig". Men visst, desperationen är stor nu.
Som vanligt LJUGER och förvränger du vad andra skribenter skrivit, ingen har skrivit horig, däremot att Helena var flörtig det vet alla.
Citat:
Som utlandsstationerad vet jag!
Rensar/rensade du fisk i Norge?
Citera
2024-07-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Tror att det behovs lite perspektiv pa saker och ting har. Jag kande manga tjejer pa 90-talet som jag skulle kunna beskriva som "skotsamma". Men det betyder inte att dom inte drog en monsterfylla da och da. Det betyder inte att dom inte tog en bortamatch hos nagon kille dom plockade upp pa krogen da och da bara for att dom kande for det just den kvallen. Vuxna manniskor gor dessa saker utan att for den skull vara "icke-skotsamma"

Tack! Jag menar vi alla släpper väl lös ibland utan att ses som dåliga människor?
Citera
2024-07-24, 00:58
Medlem
Jag tror daremot att ett mycket mojligt motiv kan vara att HA strulat en langre tid med en gift/upptagen man och stallt ett ultimatum. Det vore inte forsta eller sista gangen ett karleksdrama slutat i tragedi. Och det har inget att gora med "skotsam". HA var en 22-arig vuxen kvinna och officiellt singel. Det ar naivt att tro att hon inte hade lite aventyr da och da, precis som alla andra.
Senast redigerad av MrConwell 2024-07-24 kl. 01:01.
Citera
2024-07-24, 00:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Som vanligt LJUGER och förvränger du vad andra skribenter skrivit, ingen har skrivit horig, däremot att Helena var flörtig det vet alla.

Rensar/rensade du fisk i Norge?

Nu blir det två frågor:

1) Hur vet du att KM är oskyldig (för sjätte gången?)?
2) Hur vet du att Helena var flörtig?
Citera
2024-07-24, 01:00
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Festade Helena hårt, då? Testade Helena droger? "Låg Helena runt med olika killar"? Börja med att hitta stöd för dina galna tankar innan du skapar trådsanningar!

Det räcker väl med att man fann droger hemma hos familjen Andersson! Så det inlägget du fördömer är minst sagt relevant för tråden!
Citera
2024-07-24, 01:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det räcker väl med att man fann droger hemma hos familjen Andersson!

Och det skulle bevisa att just Helena festade hårt? Att just Helena använde droger? Att "Helena låg Helena runt med olika killar"?
Senast redigerad av Ugglan. 2024-07-24 kl. 01:05.
Citera
2024-07-24, 01:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja men det är exakt så jag menar och jag tror personligen att detta var i stridens hetta och inget planerat utan något som uppstod där och då. Men visste möjligheten finns ju att det var något bakomliggande hos själva individen som utförde det..

Jag tror inte heller att detta var något planerat. Det kan ha varit något som "gick för långt", i stridens hetta, som du skriver, som inte var meningen. Sedan kan det även ha legat något litet eller större bakom, från tidigare.

Min tanke i dag är att det blev en dispyt (t ex ett "Nej!" som inte godtogs) där gm gick för långt. Mycket för långt.

Jag tror att det mest troliga är att gm kände/kände till Helena och visste var hon bodde. Att åka runt till lekplatsen och hämta kroppen (om nu bilen som killarna såg var inblandad), tyder på att gm hade lokalkännedom (kände till att cykelvägen fanns och att den var tillgänglig genom att åka en lite bit till, och svänga vänster). Att ta med kroppen för att gömma den, antyder även det att gm åtminstone hade någon slags koppling till Helena. Annars han/de kunnat lägga benen på ryggen och dragit därifrån och låtit Helena ligga kvar alternativt dragit in henne en bit i skogsdungen - svårupptäckt vid en första blick. Det hade varit lättare - och gått snabbare. Att ta med kroppen (och ev kasta ut hennes skor på var sin sida om skogsstigen) tyder på att gm ville fördröja upptäckten att Helena var "tagen". Innan upptäcktes skulle han/de ev få tid att gömma Helena, alternativt åtminstone gömma henne tillfälligt. För mig ligger tankarna så just nu.
Citera
2024-07-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Jag tror daremot att ett mycket mojligt motiv kan vara att HA strulat en langre tid med en gift/upptagen man och stallt ett ultimatum. Det vore inte forsta eller sista gangen ett karleksdrama slutat i tragedi. Och det har inget att gora med "skotsam". HA var en 22-arig vuxen kvinna och officiellt singel. Det ar naivt att tro att hon inte hade lite aventyr da och da, precis som alla andra.

Inte hört detta men det hade ju onekligen förklarat en del. Men samtidigt som de isf väcker många frågor som heller inte riktigt skulle gå ihop... Skulle hon isf mött upp honom på torget? Eller bodde han i närheten och skulle köra henne?
Eller bodde han i närheten av hennes bostad? Därav så körde dom.. men hade inte polisen hittat en hemlig pojkvän rätt snabbt och hört honom? Någon måste ju veta och hade du inte hört av dig om du var den hemlige pojkvännen men oskyldig just för att slippa dras in i en utredning..

Men hade iof förklarat varför ingen av hennes vänner sagt något om vart hon skulle eller tog vägen efter torget då hon kanske inte talar högt om en hemlig älskare.. samt att hota någon med att berätta för dennes respektive och personen i fråga kanske har ett jobb ett rykte att tänka på. Kanske barn etc etc.
Citera
2024-07-24, 01:18
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Och det skulle bevisa att just Helena festade hårt? Att just Helena använde droger? Att "Helena låg Helena runt med olika killar"?

Jag vet inte hur herr Uggla blir vid intag droger men min egen erfarenhet via jobb är ivf att tjejer vilka nyttjar droger även är festprinsessor.

Om nu Helena dels använde droger, dels under tid idkade älskog med en upptagen/gift man så känns hon väl inte helt oskuldsfull!
Citera
2024-07-24, 01:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det räcker väl med att man fann droger hemma hos familjen Andersson! Så det inlägget du fördömer är minst sagt relevant för tråden!

Men det finns väl inget bevis att det var just Helenas?
Citera
2024-07-24, 01:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Att ta med kroppen för att gömma den, antyder även det att gm åtminstone hade någon slags koppling till Helena.

Jag tror att gärningsmannen visste att Helena hade hans hudavskrap under naglarna. PU var ju riven ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in