2024-07-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kan kopiera bilder men är lite lat, så jag skriver bara in texten:

Essie - 23 juli 2024
Jag säger bara WOW och tack till poliserna som snabbt agerande på ett trovärdigt tips men tyvärr var det inte Essie 🙏🙏🙏.
Det har idag varit många sökgrupper runt om i landet och ett stort engagemang vilket behövs för att få hem Essie.
Tack till er alla, ni betyder massor ❤️🙏❤️
Nu ska Essie hem 😤

och sen en bild på Essie (pappan är f d fotograf och verkar ha hur många som helst)

och sen kommer alla kommentarer med hjärtan i vanlig ordning.

Tipset måste ha vart de som kom till flashback antar jag..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Han skrev golden retriever inte labrador retriever. De har haft en golden retriever enligt fb sidan men Essie (Ledsagarens Tove Jansson) är en labrador retriever och det vet man .

Det är väl iofs ett rätt lätt misstag om man är stressad, har haft golden innan och inte är en "hundmänniska". Hade nog kunnat hända mig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Man kan ju undra hur Essie förlorade sin framtand, apropå påståenden om den aggressiva dottern...

Den var redan utdragen när familjen fick hunden.
Citera
2024-07-23, 21:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Bra, motbevisa mig.

Om du läser det meddelandet du själv hänvisar till, så säger man ju rakt ut att man aldrig kommer sluta leta efter Essie.

Du kanske är en av hjärteströsslarna som kommer med så konstiga ifrågasättanden? Eller känner du familjen?

Klart man säger så, de har ju kommit på det skulle se illa ut annars. Så då friserar man, damage control för vad man sagt förut.

Det här är en härva av lögner där man trasslar in sig mer och mer.
Citera
2024-07-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
"Det man måste komma ihåg är att när dottern kastades ut av en inkompetent kommun så hade A inget beslut om assistansersättning"
Hon kastades ju ut för att det inte gick att säkra personalens trygghet eftersom hon var våldsam och hotfull. Hotade personal med kniv. På.vilket sätt anser du att kommunen är inkompetent? När dom är tydliga med att dom inte kan ge henne petsonalstöd...
Hon erbjöds placering för att kunna utreda hennes vård/hjälpbehov men det tackade föräldrarna/pappan nej till...
.

Jag blir glad över att föräldrarna vågar stå upp mot kommunen, vägra onödigt skit. I det här fallet handlar det inte om utredningar, utan om en kommun som inte har en utbildad personal inom LSS. Men sedan har inte föräldrarna tackat nej till något, man har sagt att man inte vill använda en viss verksamhet, vilket jag har full förståelse för efter att den verksamhetens hemsida klippts in här i tråden. Utan man har bett om en annan, som dottern haft kontakt med tidigare. Jag har full förståelse för att föräldrarna tänker så, eftersom det ökar chansen för framgång mångdubbelt. A har en problematik med okända platser och rutiner, då hon har både autism och IF.
Citera
2024-07-23, 21:21
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Japp och den ska ha koppling till där hans bror bor fjärhund*a något..
Nja..snarare den förra ägaren till bilen, eller den som växelvis äger den med nuvarande ägare..som visserligen är skriven på postnord, så kanske bor där ute också
Citera
2024-07-23, 21:24
Medlem
Citat:
Du kanske är en av hjärteströsslarna som kommer med så konstiga ifrågasättanden? Eller känner du familjen?

Klart man säger så, de har ju kommit på det skulle se illa ut annars. Så då friserar man, damage control för vad man sagt förut.

Vad är det som är så konstigt med att jag inte köper trådsanningar hela tiden?? Du säger att man uppger att man inte kommer leta efter den 25/7. Jag hävdar motsatsen, och kan uppge en källa till det. En källa du själv hänvisade till, och genom det uppenbart har sett. Då ändrar du din ståndpunkt och hävdar att familjen ljuger. Antingen har du bevis på att jag har fel, eller så har jag rätt. Så igen, motbevisa mig, visa var man sagt att man slutar leta efter den 25. Att man drar tillbaka hittelön och börjar leta andra lösningar har man varit ärlig med.
Citera
2024-07-23, 21:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Någon annan kan absolut inte godkänna medicinsk behandling för en person som är vaken. Så det spelar ingen som helst roll om föräldrarna motsätter sig medicinsk behandling. Att det sedan knappast finns någon läkare som skulle gå med på att droga bort ett beteende som man vet har med kompetens hos omsorgspersonal att göra enbart, det är en helt annan femma.

Här erkänner jag min okunskap. När jag jobbade i branschen för många år sedan var det en självklarhet att ge oroliga patienter lugnande (det hette inte brukare) och att föräldrarna kunde motsätta sig.

Reglerna har ändrats sen dess.

Jag tänkte faktiskt på A:s egen tillvaro, att hon skulle kunna må bättre med medicinering och att HBV-hemmet kunde hjälpt till med detta.

Att personal har dålig utbildning, brist på resurser, ingen egentlig vård förekommer i hela Sverige, både regioner och kommuner. Men vi inklusive läkare lever i den verkligheten och får varje dag försöka göra det bästa man kan med de resurser man har.
Citera
2024-07-23, 21:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

Innan jag blev blockerad stod det att de inte kommer lägga lika mycket tid på letandet efter 27:e för att det tog så mycket av deras energi. Och att de måste lägga energinpå en ny hund till A.
Så står det annat nu är det ändrat. Jag reagerade nämligen på hur cyniskt och kallt det lät
Citera
2024-07-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Filmerna bevisar ingenting egentligen , de visar inte ens en stöld eller något liknande och saknar faktiskt bevisvärde. Man kan egentligen bortse från dem då de saknar materiella grunder o då är det enda som finns kvar pappans påstående att hunden är stulen. Alltså endast hans uttalande om att ngn tagit Essie. Det är det enda som finns.

Nu har pappan skrivit ett nytt inlägg på FB däremot kan det vara ett sätt att avleda människor från att ifrågasätta polisens syn på det hela.

Så vad är det han skriver....vi är många som ifrågasatt och blivit blockade
Citera
2024-07-23, 21:29
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jag blir glad över att föräldrarna vågar stå upp mot kommunen, vägra onödigt skit. I det här fallet handlar det inte om utredningar, utan om en kommun som inte har en utbildad personal inom LSS. Men sedan har inte föräldrarna tackat nej till något, man har sagt att man inte vill använda en viss verksamhet, vilket jag har full förståelse för efter att den verksamhetens hemsida klippts in här i tråden. Utan man har bett om en annan, som dottern haft kontakt med tidigare. Jag har full förståelse för att föräldrarna tänker så, eftersom det ökar chansen för framgång mångdubbelt. A har en problematik med okända platser och rutiner, då hon har både autism och IF.
Och ändå valde man att hastigt och lustigt att resa bort när hunden försvann...var hon plötsligt lite mindre känslig för avbrott i rutiner och okända platser?
Citera
2024-07-23, 21:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Vad är det som är så konstigt med att jag inte köper trådsanningar hela tiden?? Du säger att man uppger att man inte kommer leta efter den 25/7. Jag hävdar motsatsen, och kan uppge en källa till det. En källa du själv hänvisade till, och genom det uppenbart har sett. Då ändrar du din ståndpunkt och hävdar att familjen ljuger. Antingen har du bevis på att jag har fel, eller så har jag rätt. Så igen, motbevisa mig, visa var man sagt att man slutar leta efter den 25. Att man drar tillbaka hittelön och börjar leta andra lösningar har man varit ärlig med.

Jag är inte sån att jag håller på sparar skämdumpar av vad som sagts, för nån random groupie ska ha mig att bevisa nåt.

Vet vad jag läst och tror du mig inte så låt bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in