2024-07-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Excellent, det var en järnvägsfärja dom knep

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1815648942446498239

Ja nu börjar rapporterna från den Ukrainska omfattande drönarattackerna på de ryska ockupanternas krigsmateriel i området trilla in.

Det kommer mera, mycket mera. 85 drönare skickade Ukrainarna iväg!
Vi sköt ner allt ljög ryssarna... jo jo.
Senast redigerad av Antistalk 2024-07-23 kl. 10:04.
Citera
2024-07-23, 10:02
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Allt är ju okej. Vad är det du inte hänger med på?

Sedan får saker och ting konsekvenser. Inte alltid så roligt.
Något som man redan som barn fick lära sig.
Orban, vår hjälte, vet vad han håller på med.👍

Han är inte min hjälte iaf.

Jag är nog feluppfostrad, jag skyller på det, det är därför jag inte förstår vad som händer, jag fick lära mig att man kan prata och lyssna på alla men man ska passa sig för att göra affärer med vissa.

I kriget i Ukraina är det tvärtom, Orban blir bestraffad för att han pratade med Putin och Xi efter att han hade pratat med Zelensky.
Orban blir alltså inte bestraffad för att han göder Rysslands krigskassa genom att köpa olja som går genom Ukraina.
Macron är storköpare av rysk gas och det är ok eftersom han har en aggressiv retorik mot Putin.
Citera
2024-07-23, 10:03
Medlem
Från svensk militärbloggare. Nästa bidrag!

08:50 Det dröjde inte länge innan den första M-46 130 mm haubitsen identifierats som rysk förlust i Ukraina. Här är ett foto på en första utslagen pjäs. M-46 introducerades 1956 och 130 mm är inget som Ryssland använde längre innan den fullskaliga invasionens start. Förmodligen får man granaterna från Nordkorea, och det intressanta här är att förekomsten av M-46 visar på bristen på ryskt artilleri och eldrör.

https://cornucopia.se/2024/07/uppdateras-nya-explosioner-pa-ockuperade-krym-mycket-tunga-ryska-forluster/

Here we go.
Citera
2024-07-23, 10:27
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Han är inte min hjälte iaf.

Jag är nog feluppfostrad, jag skyller på det, det är därför jag inte förstår vad som händer, jag fick lära mig att man kan prata och lyssna på alla men man ska passa sig för att göra affärer med vissa.

I kriget i Ukraina är det tvärtom, Orban blir bestraffad för att han pratade med Putin och Xi efter att han hade pratat med Zelensky.
Orban blir alltså inte bestraffad för att han göder Rysslands krigskassa genom att köpa olja som går genom Ukraina.
Macron är storköpare av rysk gas och det är ok eftersom han har en aggressiv retorik mot Putin.

Orban sätter nu alla på plats, som ville tala om för honom att han inte var en i gänget.
Det är väl utgången för det hela.
Segrare, Orban!
Orban vill spela solo. Inte ingå i ett lag. I v f inte i EU-gänget.
Ungern har inga pengar, så de betalar inga överpriser. Så göda krigskassa? Jag tror det kostar Ryssland mer än vad det smakar. Orban är en smart affärsman.
Citera
2024-07-23, 10:31
Medlem
Jack.Elams avatar
https://x.com/novayagazeta_en/status/1814312361718632489
Citat:
A court in Russia’s Leningrad region sentenced a St. Petersburg couple to over three years in prison on Thursday for “inciting terrorism” after finding that they had left notes with anti-war messages on them in a local supermarket.
Citera
2024-07-23, 10:32
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
Gammal smörja om att "Rysslands Ammunition börjar ta slut" Hörde jag omvärlden påstod från dag ett då man använde Flechette ammunition, inom tätbebyggelse vilket Flechette ammunition har ett utav de tilltänkta områdena att användas inom.

Det är inte sant.
Ryssland har köpt in färsk ammunition från Nordkorea. Även missiler!
Från Iran har man köpt massor av drönare.
Citera
2024-07-23, 10:35
Medlem
Citat:
Orban sätter nu alla på plats, som ville tala om för honom att han inte var en i gänget.
Segrare, Orban!
Ungern har inga pengar, så de betalar inga överpriser. Så göda krigskassa? Jag tror det kostar Ryssland mer än vad det smakar. Orban är en smart affärsman.

Verkligheten är tvärtom
Orban har skitit i det blå skåpet.
Hans arma befolkning får snart betala ett högt pris.
Nu är det nog hög tid för Putin att ordna boende för Orban i Ryssland.
EU familjen och de flesta normala ungrare kommer att agera kraftfullt innan veckan är över.

https://www.cnn.com/2024/07/22/europe/eu-protests-orban-ukraine-war-stance-intl-latam/index.html
Senast redigerad av Antistalk 2024-07-23 kl. 10:38.
Citera
2024-07-23, 10:45
Medlem
Det här hade i alla fall jag inte sett tidigare. En liten film där en drönare används för att slå ut en annan drönare. Den ryzzka drönaren ska tydligen vara en Orlan. Pris, runt en miljon. Vi ser ju inte den ukrainska men en miljon lär den inte ha kostat.

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1815356301926453386
Citera
2024-07-23, 10:46
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Från svensk militärbloggare. Nästa bidrag!

08:50 Det dröjde inte länge innan den första M-46 130 mm haubitsen identifierats som rysk förlust i Ukraina. Här är ett foto på en första utslagen pjäs. M-46 introducerades 1956 och 130 mm är inget som Ryssland använde längre innan den fullskaliga invasionens start. Förmodligen får man granaterna från Nordkorea, och det intressanta här är att förekomsten av M-46 visar på bristen på ryskt artilleri och eldrör.

https://cornucopia.se/2024/07/uppdateras-nya-explosioner-pa-ockuperade-krym-mycket-tunga-ryska-forluster/

Here we go.
1220 ryssar dog igår för att de trodde på Putin. Ryska armén börjar säcka ihop, stormakten grävt fram grejor från 50-60 talet säger allt. Att lägga sig i samma säng tillsammans med Kim säger också en hel del?
Citera
2024-07-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-july-22-2024

Tycker biten om Nordkorea var spännande. Ryssland och Nordkorea i samförstånd och byter tips om hur man bäst ska terrorisera den egna befolkningen och rysstrollen här hurrar på.
Citera
2024-07-23, 11:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det var ok så länge Macron och Orban köper olja och gas från Ryssland, det är ok att ha Kina som en av sina största handelspartners och köra kinaVolvo men man får absolut inte prata med Ryssland eller Kina.
Köpa och betala är ok, prata inte ok.
Nu verkar du vara alldeles för fyrkantig för att något ska in i dina små öron och därför kommer det en massa skit ur den stora käften istället. Frankrike med flera sitter fast i längre avtal och kan inte bryta dessa hur som helst. Långsiktigt kommer det fler sanktionspaket och avtal omförhandlas och sen vill vi visserligen inte ta i Ryssland med tång men sanktioner måste ändå finslipas så att de i första hand stryper Ryssland och inte i Europa, det kanske du förstår?

Orbans Ungern är medlem i såväl EU och Nato och att då officiellt och högljutt arrangera "samtal om fred" är enbart ett billigt och provocerande propagandastunt som spelar Putin i händerna. Man kunde tänka sig att du borde förstått det uppenbara i det också.
Citera
2024-07-23, 11:29
Medlem
Citat:
Segrare, Orban!

Är detta inlägg ironiskt? Orban har brännt de flesta av sina skepp med EU och ses väl av de flesta som en patetisk rysshora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in