2024-07-22, 19:04
Medlem
DiarresusKristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men tror du verkligen dottern och hunden bara skulle låta det ske?

Om man tänker efter lite till...

Tänka var väl aldrig ett krav för att få skapa ett konto på Flashback.
Citera
2024-07-22, 19:11
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Men tror du verkligen dottern och hunden bara skulle låta det ske?

Om man tänker efter lite till...

Ingen aning om hur familjen fungerar, dottern och mamma har kanske en annan berättelse än pappan men får inte komma till tals. Deras tystnad talar för att det kan vara så.

Dottern var kanske i en del av huset och missade vad som har skett. Hon låg kanske och sov?

Om man tänker efter, lite.
Citera
2024-07-22, 19:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Ingen aning om hur familjen fungerar, dottern och mamma har kanske en annan berättelse än pappan men får inte komma till tals. Deras tystnad talar för att det kan vara så.

Dottern var kanske i en del av huset och missade vad som har skett. Hon låg kanske och sov?

Om man tänker efter, lite.

Men... kan man tänka sig... vi tänker samma sak.
Citera
2024-07-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nej, nej, nej, nej. Den kan inte säljas för några större summor. Så här säger pappan själv om saken:

Det tar tre år att träna en sådan hund, ska en ny assistanshund fram till dottern så tar det den tiden, det har pappan sagt i en intervju. Ni tror att det finns ett utbildnings-snabbspår för sådana hundar? Jag är skeptisk.
Essie kom till flickan i mars 2023 och är född 2021 så utbildningen var inte lång . Man blir dessutom blockad ifrån gruppen om man ifrågasätter något . Jag frågade varför flickan åkte på resa och inte hade hunden med sig och jag åkte ur gruppen och likaså dom andra som frågat eftersom man har assistent hunden hos dig 24/7.
Citera
2024-07-22, 19:39
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Men... kan man tänka sig... vi tänker samma sak.

Akut pengabrist, dottern sover, försäkringspengar hägrar, pappan driver på, mamman blundar och försöker hålla dottern ovetande i bakgrunden och får inte uttala sig.

Jag påstår inte att det handlar om ett försäkringsbedrägeri men det kan inte uteslutas och bör kunna diskuteras lika glatt som svarta skåpbilar, hundtjyvar, assistentkonspirationer och annat minst sagt osannolika teorier.
Citera
2024-07-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolbox65
Essie kom till flickan i mars 2023 och är född 2021 så utbildningen var inte lång . Man blir dessutom blockad ifrån gruppen om man ifrågasätter något . Jag frågade varför flickan åkte på resa och inte hade hunden med sig och jag åkte ur gruppen och likaså dom andra som frågat eftersom man har assistent hunden hos dig 24/7.
Sådana här hundar grundtränas efter den fyllt 1, dvs någongång 2022 till mars 2023. Sedan från mars till augusti utbildas flickan och hunden tillsammans.

Edit: Sedan är det givetvis inlärning och samapel hela tiden för att hunden ska bli ”fullärd” efter behovet den ska uppfylla.
Senast redigerad av argeneau 2024-07-22 kl. 19:46.
Citera
2024-07-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Akut pengabrist, dottern sover, försäkringspengar hägrar, pappan driver på, mamman blundar och försöker hålla dottern ovetande i bakgrunden och får inte uttala sig.

Jag påstår inte att det handlar om ett försäkringsbedrägeri men det kan inte uteslutas och bör kunna diskuteras lika glatt som svarta skåpbilar, hundtjyvar, assistentkonspirationer och annat minst sagt osannolika teorier.

Bara väntar på teorin om en remake på helikopterrånet. Att nån firat sig ner från en hovrade helikopter och plockat upp hunden.
Eller att den strålats upp av ett flygande tefat.
Citera
Medlem
Essie verkar inte va de riktiga namnet på hunden…

https://www.instagram.com/p/C8Ag2yPMOEF/?igsh=MXhzOWZiOGZxZjRmbg==
Citera
Medlem
Hoppas verkligen de förhör familjemedlemmarna var för sig. Kan den ene spelat bort familjens pengar monne?
Citera
2024-07-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424

Det där är ju inte ens samma och helt irrelevant.
Citera
2024-07-22, 19:49
Medlem
TheStonedApeTheorys avatar
Citat:

Va? Det där är ju uppenbart en helt annan hund vad menar du?
Citera
2024-07-22, 19:51
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

Det är inte samma hund. Essie är 3 år. Vet inte vem tjejen på bilden är, det är inte DEN Amanda iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in