2024-07-22, 12:41
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Din teori är spännande, men inte supertrolig.

Berättelsen i övrigt är dock sanningsenlig! Mycket ligger till grund för att anta att kanalen togs ned av youtube.

Det var tvära kast mellan att hen anklagade Joakim för att bete sig som en diktator, Jonna för att blivit ful och familjen för att vara incestuös till att hen blev Jockes största fan som i realtid läckte hundratals ”vattentäta” lögner om Linnea på Flashback.

Kristallklart att användaren blev rejält utpressad. Men Jocke startar väl inga drev?

Ja det var sjukt att se en sån attack mot yttrandefrihet och anonymitetsrätt.
Chrippa och Jockiboi använder sina parasociala fans för att doxa och förtala dom som ska tystat.
Fansen går på häxjakt då. Chrippa fick lov att jaga Joz utanför hans hem för att verkligen visa parasociala ligan hur dom ska hantera Jockibois hatare.

Klart han blev utpressad av att bli doxad. Han blev ju offentlig på en sekund samt att parasociala ligan hade fått instruktioner om vart han befinner sig samt att han har gjort Jockiboi till ett offer genom lögner på flashback.
Ligan agerade snabbt med vandalisering mot bilen på adressen.

För att lugna ligan tvingades han bli Jockibois största fanboy på flashback.

Edit: Chrippas försvarsvideo efteråt var klockren och den borde reuploadas bums.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-07-22 kl. 12:50.
Citera
2024-07-22, 13:18
Medlem
Citat:
Jag visste tidigt vilken tid den ”kvitterades”. Gick inte att missa.

Det behöver jag inte. Var och en kan jämföra mot sin kvitterade inkomstdeklarion. Alla kommer att få samma utfall som mig.

Bra att du medger att kvittensen bara liknar äkta. Deklarationen är falsk.

Är det viktigt att se till att Julia blir beskylld för ett dåd som aldrig ägt rum?

Vem skapade fejkdeklarationen?
.

Varför säger Chrippa att det är Linnéa som gjort det?
Vad var hans syfte med det?
Var det en lögn till som ingått i drevet mot Linnéa?
Och varför väljer du att bortse från att drevet mot Linnéa var Chrippsens ord som var starten?
Citera
2024-07-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja det var sjukt att se en sån attack mot yttrandefrihet och anonymitetsrätt.
Chrippa och Jockiboi använder sina parasociala fans för att doxa och förtala dom som ska tystat.
Fansen går på häxjakt då. Chrippa fick lov att jaga Joz utanför hans hem för att verkligen visa parasociala ligan hur dom ska hantera Jockibois hatare.

Klart han blev utpressad av att bli doxad. Han blev ju offentlig på en sekund samt att parasociala ligan hade fått instruktioner om vart han befinner sig samt att han har gjort Jockiboi till ett offer genom lögner på flashback.
Ligan agerade snabbt med vandalisering mot bilen på adressen.

För att lugna ligan tvingades han bli Jockibois största fanboy på flashback.

Edit: Chrippas försvarsvideo efteråt var klockren och den borde reuploadas bums.

Det där håller jag med om. Sitter någon på den så vore det jättefint om den laddas upp.
Citera
2024-07-22, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Du förstår väl att det är svårt för mig att förklara Kräftans alla lögner som kommit ur hans egna mun?
Jag styr inte vad han säger, utan det gör han själv.
Det bästa är ju att det spelas in och han frivilligt och medvetet står och säger både ditten och datten, som sen blir svårt att pussla ihop.

De som har minst sanningshalt i vad som än sägs är herr Kräftan och Prinsessan Jullan.
De är två lögnare, så är det bara. Nu vet jag inte om Jullan är uppfostrad till att ljuga eller om hon blev upplärd av Kräftan.
Så vad de än säger så kan man ta det med en nypa salt och allt tåls att ifrågasättas eftersom de har svårt att hålla sig till sanningen.

Just ang hans lögner så är ju denna klockren när han inte fattar va han sa för 2 sek sedan 😂🤦‍♀️
https://vm.tiktok.com/ZGenbaN8y/
Citera
2024-07-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får lyssna själv.
Sektledaren Jocke hade ju försökt värva Cluee och använda honom i drevet - så det är väl inte konstigt att Cluee vänder sig till Jocke i första hand.
Han vill ju knappast bli nästa föremål drevets missnöje. Det blev han ju ändå dock - trots att han försökte hålla sig utanför.
Med Jocke är de ju dessutom svårt att veta vad han vill. Först försvarar han den påstådda kvinnomisshandlaren in absurdum och kör ett jättedrev mot en påstått misshandlad kvinna för att hon anmäler -- sen kovänder han.
Hur tusan skall någon veta när han kovänder igen?

Den som aktivt skyddat en påstådd kvinnomisshandlare är Jocke och hans små nissar.
Vill du rapa om det så peka finger åt rätt håll.

Nej, du får väl uppdatera dig själv om du har glömt varför han blev häktad.
Fixar du inte det så kanske du skall lägga ner rapandet om fallet helt och hållet.

Det väsentliga för diskussionen är ju dessutom att Jocke direkt vid häktningen startade ett drev för att försvara en påstådd kvinnomisshandlare - Jocke, inte Cluee.
Cluee har inte aktivt försvarat någon eller någonting - men Jocke och hans nissar har förtalat ett påstått brottsoffer å det grövsta för att aktivt försvara en påstådd kvinnomisshandlare.

Härligt att du inte kan redogöra för varför han blev häktad

Vet du, du svamlar så jävla mycket nonsens, så jag börjar undra om de blev för mycket lådvin i helgen?
Du vet att du kan inte ge dig in i en diskussion om du är på lyset och inte kan hålla dina historier rätt
Ta en promenad och fräscha till skallen lite, så kan du återkomma när du är lite mer klar.
Citera
2024-07-22, 13:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Just ang hans lögner så är ju denna klockren när han inte fattar va han sa för 2 sek sedan 😂🤦‍♀️
Du länkar till något som visar hur sjuka rättigheter Jocke tar sig.
Han har inte fått order från någon myndighet att gå in i lägenheten eller att vara den som bevakar Chrippa och Chloe.
Det funkar inte så.
Citera
2024-07-22, 13:45
Medlem
Citat:

Det var bara en av alla lögner han kommit med. Vilken sopa.
"Öh!"
Citera
2024-07-22, 13:46
Avslutad
Citat:
Intressant att Anjo försöker skriva om tidslinjen över drevet. Drevet som startade 1/1.

Varför ser han nervös och desperat ut? Varför låtsas han vara ett offer? Offerkoftan klär inte.

Anjo njuter av att förtala, det har han alltid gjort.

Varför hatar Anjo Linnea?

Är det för att hon är stabil, har bättre självkänsla, är mer vältränad och hälsosam, snällare, roligare, snyggare, smartare och mer framgångsrik än den patetiska nollan han är eller är det för att hon har det hans kvinna helt enkelt saknar?

Patetiskt när Anki säger att man inte kommenterar en kvinnas utseende eller storlek, men ändå lyckas säga att
Linnea ser sämre ut än Lisen, Linnea har blivit plufsig, Linnea är rynkig och hängig

Anjo hävdar också felaktigt att Lisen inte fyller sig med botox och fillers och är naturlig. Det är hon inte kan jag intyga. Hon har dessutom genomgått operationer.

Behövde han dra med Jakob i lögnerna?

Varför försöker han få Lisen att verka som ett offer? lisen har kallat Linnea psykopat, varit med och stöttat Anjos brutala övergrepp på hela Linneas person och dessutom varit med och olagligt filmat Linnea i hennes hem.

Lisen är den typiska osäkra tjejen som mobbar den svagaste individen i klassen i grupp. Allt hon har visar är att hon är en sån tjej. Lisen har trakasserat Linnea i månader, kärringen kan gott ta en pik från Linnea.

Tick, tack

Game over

Och du är precis lika klankar ner på en kvinna som Lisen,usch!
Dessutom kan jag tillägga att de med Jacke stämmer, han har en bättre relation med Jocke nu än med chrippa, saker har hänt genom dessa månader som gör att även han tröttnar på chrippas beteende, sen att dom snackar i telefon ibland är en annan sak.
Citera
2024-07-22, 13:47
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det där håller jag med om. Sitter någon på den så vore det jättefint om den laddas upp.

Youtube är lite fula dock eftersom man får ju inte göra youtube om man har fått en kanal raderad av youtube.

Kanske är det så att Chrippa själv började radera och skylla på hackers för att en bannlysning inte skulle uppstå och förhindra hans karriär på youtube genom en annan oraderad kanal.

Kanske Jockibois tips. Radera kanalen snabbt nu innan youtube bannar dig för doxningsresultats videon.
Citera
2024-07-22, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det där är ju bara sjukt skrivet.
Folk stod faktiskt bakom Linnea också men bortsett från drevet så hade hon polisen och myndigheterna bakom sig också...fram tills att hennes kille lurade henne att dra tillbaka medverkan och få utredningen nedlagd. Hennes kille, dvs Chrippa himself.

Och ja, det är väl faktiskt otroligt konstigt att hon ringer Jocke som ju tydligen nu skulle vara personen som styrt allt och varit orsaken till allt ont under dramat enligt de själva (men om hon nu ringer Jocke så kanske det ändå är ett tecken på att han hjälpt till tidigare? 🤷🏼 ). Så varför skulle man ringa personen som enligt de själva hållt i drevet, som dessutom befinner sig i ett helt annat land, inte i Spanien, inte ens i Sverige utan då i Dubai?
Sen att kontakta Cluee på det, som i sin tur även han kontaktar Jocke med full oro och historia om vad han fått sett och hört, Jocke som kan inte ens är direkt vän med?! Även det är konstigt.
Och varför då överhuvudtaget vända sig till två kreatörer och inte till polisen eller sina egna anhöriga som i sin tur förhoppningsvis haft intresse av att stötta, ingripa och göra allt de kunnat för att "rädda" Linnea från situationen och i stunden få henne ifrån personen som då enligt uppgift (ur Cluees samtal) varit galen, slagit henne blå och fått henne att gråta och ringa till Jocke/Cluee.

Men du kanske tänker att det är bättre att bli sönderslagen helt och hållet istället för att koppla in polisen?
Och med tanke på att de som stod bakom drevet nu även tröttnat fullt ut på Chrippa, sett hur han själv beter sig och inte som vid förra gången trott att han blivit ditsatt och försökt skydda honom så hade ju inte energin ens lagts på ett "nytt drev".

Helt rätt.
Det värsta i det här är att det kan vara en ända stor lögn och då är det vidrigt mot alla utsatta som faktiskt finns.
Och är det sant så är de också vidrigt.
Sen förstår jag att Jocke kan säga ring polisen, han fick skit från alla håll han tyckte det var bättre att polisen kontaktades.
Men om det var så illa varför ringer man cluee en youtuber som sänder nyheter?
Citera
2024-07-22, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du länkar till något som visar hur sjuka rättigheter Jocke tar sig.
Han har inte fått order från någon myndighet att gå in i lägenheten eller att vara den som bevakar Chrippa och Chloe.
Det funkar inte så.

Men jag länkar något som visar vilket pucko chrippa är 😂
Citera
2024-07-22, 14:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men jag länkar något som visar vilket pucko chrippa är 😂
Du länkar till något som också visar vilket pucko Jocke är.
De är ju bröder så att de på olika sätt kan vara lika puckade är väl ingen överraskning.
Hade jag varit Chrippa hade jag inte ens försökt förklara och bortförklara - jag hade bett Jocke dra åt helvete eftersom han lade sig i och lekte polis i något som inte angår honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in