2024-07-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Såklart Julia har en stor roll i de hela, det har hon ju erkänt själv att hon har spelat på båda sidorna, hennes egna ord.
Svartsjuka kan ju få en person att göra dom mest konstiga sakerna.
Men hon har ju också blivit extremt jäkla sårad av Chrippa.
Tror du Julia är den som drog igång drevet? Vad är din personliga teori?
Citera
2024-07-21, 23:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Hon ringde väl Cluee med?
Hon ringde Cluee EFTER att ha försökt får hjälp av Jocke.

Därmed är Jocke i högre grad ansvarig för att inte har ringt, inte anmält, inte hjälpt henne än Cluee.
Det är dags att lägga ner den omotiverade hetsjakten på Cluee.
Citera
2024-07-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon ringde Cluee EFTER att ha försökt får hjälp av Jocke.

Därmed är Jocke i högre grad ansvarig för att inte har ringt, inte anmält, inte hjälpt henne än Cluee.
Det är dags att lägga ner den omotiverade hetsjakten på Cluee.

Andas! Det var en fråga!
Men det fråntar ju inte att Cluee kunde ha ringt.
Citera
2024-07-22, 00:07
Medlem
Citat:
Och ingenting har hänt. Där ser man.
Det var alltså en bortkastad anmälan och att uppta polisens tid i onödan.
Halleluja.

Cluee har inte sett något brott begås -- vad har du svårt att förstå?
Påstår du att Anjo ljuger?
Nej Cluee kan inte anmäla, lika lite som trollet ovan -- ingen av dem har sett något brott.

1.04 in i videon ... Linnea ringer Jocke gråtandens. Jocke säger ring polisen.

https://www.youtube.com/watch?v=Pw1NfHuTN5Y

Behövs inte - tonen är genomgående.

Cluee sa att han sett en video, jag har inte skrivit att han bevittnat själva misshandeln. Det är hans egna ord, ingen annans.

Jocke har inget med det där att göra, han uppmanade henne att ringa polisen. Det var ju bra och rätt.
Varför ska hon ringa Jocke och Cluee av alla? Polisen finns ett par minuter bort och skulle gripit Kräftan på en gång.
Nu när Cluee säger sig ha sett en video och kan bevittna hur arg Kräftan var i bakgrunden, så kunde ju han ringa polisen, eller hur?
Som sagt, det är inte försent att anmäla, så det hoppas jag att Cluee gör
Citera
2024-07-22, 00:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Andas! Det var en fråga!
Men det fråntar ju inte att Cluee kunde ha ringt.
Det säger att ni hackar på och driver drev mot Cluee så står ni för en oändligt äcklig dubbelmoral som inte ställer samma (högre) krav på Jocke.

När det gäller att Cluee skulle ha anmält så är det fullständigt meningslöst eftersom han inte sett något och därmed inte har något att anmäla.
Hans uppgifter är fullständigt betydelselösa när hon inte vill medverka i en utredning.
Citera
2024-07-22, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Lite vad jag är inne på.

Kräftan påstår att sms som ska ha skickats av L den 29 december till både som pappa och till Jocke är raderade på iPhone mini, men att de fanns kvar i hans Apple Watch.
Rätta mig om jag har fel, men det raderas väl på alla enheter som är synkroniserade?
Dvs han har då 3 enheter som är synkade. Två mobiltelefoner i hans ägo och en ipad som det datumet är hemma hos Jullan.

Till pappan ska det ha skickats ett sms på morgonen att han vill vara med L, sen ett vid 12.32 till Jocke som Kräftan påstår inte är från honom. Utan att det ska ha skickats från L via hans nummer.
Kanalen raderades vid 9-tiden (?)
Ingenstans nämns detta i Kräftans förhör att någon skickar de här smsen från hans imessage.

Jag har för mig att Anahit menade att deklarationen skulle ha gjort i det natten? Eller dagarna innan?
När påstår Chrippa att sms är raderade från hans iphone mini?

Hur drar du slutsatsen att sms är raderade från en enhet som ska ha stulits från Chrippa innan hon ska ha börja skriva och sen återfanns den inte av Cheops.

Hur förklarar du att någon vet vad som tagits bort ifall telefonen försvinner, sms skrivs, sms raderas, ingen kan se om något är raderat på telefonen eftersom Chrippa inte har sett telefonen efter att ”Linnea stal den”.

Det kan inte vara annat än spekulationer.

Chrippa säger att Linnea skickat sms. Jocke säger att Linnea skrivit på Messenger. Vem ljuger och vem talar sanning eller ljuger båda två?
Citera
2024-07-22, 00:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Cluee sa att han sett en video, jag har inte skrivit att han bevittnat själva misshandeln. Det är hans egna ord, ingen annans.
Han har inte sagt att han sett en video där hon misshandlas.
Att han sett en video där hon har blåmärken är oväsentligt - blåmärken kan ha uppstått hur som helst.
Hon vill inte medverka - alltså kan man inte driva någon utredning på en anmälan från någon som inget sett.

Citat:
Jocke har inget med det där att göra, han uppmanade henne att ringa polisen. Det var ju bra och rätt.
Varför ska hon ringa Jocke och Cluee av alla? Polisen finns ett par minuter bort och skulle gripit Kräftan på en gång.
Han har större skyldighet att ringa polisen, ingripa än vad Cluee har. Hon vände sig till Jocke först. Han sket i henne.

Citat:
Nu när Cluee säger sig ha sett en video och kan bevittna hur arg Kräftan var i bakgrunden, så kunde ju han ringa polisen, eller hur?
Som sagt, det är inte försent att anmäla, så det hoppas jag att Cluee gör
Nej, helt poänglöst eftersom det inte handlar om något pågående brott.

Cluee kan inte anmäla din mupp - de kan inte bedriva en utredning på en anmälan från Cluee.
Varför kräver du inte att Jocke gör samma sak?
Hon vände sig ju till honom i första hand. Det är väl jävligt lågt och höjden av ynkedom att inte hjälpa när någon ringer under pågående misshandel och vill ha hjälp.
Citera
2024-07-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Korrekt. Julia har hotat Linneas syster.
Men Anjo, Gurra och Joakim har alla hotat Linnea.

Linnea har också berättat att Joakim inte slutar trakassera henne i meddelanden. Det är inte friskt.

Omfattningen av det Jocke skriver är större och långt mer obehagligt till innehållet än vad Julia skriver. Hon har varit ledsen och förvirrad, Joakim vädrar blod och han har siktet på att dra ner Jullan i fördärvet.

Svartsjukan flödade från Jonnas håll också tydligen, så det är inte ett triangeldrama. Den gemensamma nämnaren är att Linnea har hamnat i kläm.

Problematiskt när det är uppenbart att allt du skriver om Julia är det jag skrivit här, men innan det beslutades att Julia skulle ta smällen för Jockes spridning och Anjos förtal dementerades allt.

Julia är inte alls dömd för dataintrång. Det är nog desinformation som så mycket annat, eller när föll domen?

Joakim, inte Julia satt på fullmakten över alla Chippas konton. Jocke och Anjo var drivande och stod för spridningen:

Julia har inte dykt upp när det dykt upp märkliga saker i meddelanden. Julia tipsade om Kingdom Center i god tro. Anjo ansvarar för vad han publicerar på sin youtube.

Julia är inte den som är upprorsmakare. Julia är en följare, ingen ledare.

Här är Prinsessans CV

Strafföreläggande

Datum:
2024-03-14

Åklagarmyndigheten:
Åklagarkammaren i Skövde

Brott:
Dataintrång

Vem menar du skickade in deklarationen kl. 12.10?

Varför försvarar du Jullan till punkt och pricka?
L har även påstått att Jullan trakasserar och har förföljt dem under flera månaders tid, hon skrev ett långt inlägg om det.

Jag vet inte vad Jocke påstås skicka för hemska saker. Lägg upp en print på vad som är så hemskt.
Citera
2024-07-22, 00:25
Medlem
När ska det börja hända saker på riktigt och inte bara på youtube?
Citera
2024-07-22, 00:28
Medlem
Citat:
Det säger att ni hackar på och driver drev mot Cluee så står ni för en oändligt äcklig dubbelmoral som inte ställer samma (högre) krav på Jocke.

När det gäller att Cluee skulle ha anmält så är det fullständigt meningslöst eftersom han inte sett något och därmed inte har något att anmäla.
Hans uppgifter är fullständigt betydelselösa när hon inte vill medverka i en utredning.

Du kanske ska ta och särskilja på folk! Jag var osäker på om det var vid det tillfället hon ringt Cluee, därav frågan. Har inte varit delaktig i något drev mot honom. Detta var första gången jag nämnde honom överhuvudtaget.

Jocke såg inget heller, så då var det ju meningslöst för honom att ringa med.
Citera
2024-07-22, 00:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du kanske ska ta och särskilja på folk! Jag var osäker på om det var vid det tillfället hon ringt Cluee, därav frågan. Har inte varit delaktig i något drev mot honom. Detta var första gången jag nämnde honom överhuvudtaget.

Ingen av dem har något att anmäla - stämmer.
Både kunde ha ringt polisen i den pågående situationen - i alla fall i Sverige.
Är den ena klandervärd är den andra också det.
Citera
2024-07-22, 00:34
Medlem
Citat:

Hoppas du är medveten om att du (och några andra) ödslar din tid och slåss mot en väderkvarn med +90k tramsinlägg.

OnT: Var en himla story Kräftan hade senast där han halvt slog ihjäl sig halvfull. Varför åkte han hem tidigare till Sverige, någon som förstått det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in