2024-07-21, 01:36
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombiedoll
Helt sjukt hur det har spårat ur, ja. Folk anser på riktigt att de med gårdar ska acceptera att bli ofredade, och att det klampar in okända människor på deras gård och letar igenom olika ställen. Tydligen ska man ju också vara försiktig med att meddela de boende att man lurkar runt, eftersom det kan vara kidnapparen.

Även uppmaningarna att man ska ropa på olika hundar och ”om det är Essie så reagerar hunden då vet ni att det är hon”.

Kommer någon fram och glatt ropar ”potatismos” till min hund hade hon också reagerat fast det inte är hennes namn. Folk är nog otroligt taggade på den där hittelönen och man vet ju inte hur folk agerar när dom plötsligt tror sig ha kidnapparen och Essie framför sig bara för att hunden råkade reagera på ett sätt.

Någon hade gått fram till olika hundägare och bett om att få kolla jycken i munnen. Hade aldrig accepterat ett sånt beteende.

Pappan njuter säkert av all uppmärksamhet, han verkar vara den typen... Och han har ju sagt att snokandet ska ske "respektfullt"... 100 000 i belöning och fejjans alla freaks går på hundjakt....

Min känsla är att nån tyckt synd om hunden eftersom dottern avreagerar sin frustration på den. Kan vara en av assistenterna eller vem som helst egentligen som tycker hunden far illa.

Jag har ju mest koll på kattsidan. Det är inte helt ovanligt att man snor/räddar katter från ägare man tycker missköter sig och det är inte långsökt samma sak har hänt här.
Citera
2024-07-21, 01:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
En person kommenterar i gruppen. Det lär raderas, så jag skyndar mig att skriva in:

"Essie ska ej hem! Polisen o jag vet mer!"
"Omplacering till möjligt oss eller ett annat fint hem"

"finns mycket som är jobbigt! Brukare slagit vovve o tycker ej om.. stannar där."
Citera
2024-07-21, 01:44
Medlem
Jenny73s avatar
Efter att ha läst en massa kommentarer i ett inlägg i en fbgrupp började jag undra lite hur det verkligen ligger till. Så tänkte får ju gå in här och läsa.

Håller med många här i olika saker. Gällande laggningen av filmen, sen bryggan, mamman som inte uttalar sig och att mycket verkar konstigt men sen kan man ju inte spekulera en massa heller. Allt som skrivs här kan ju samtidigt bli så himla fel oxå om det inte stämmer.
Dottern ska iaf enligt pappan fått bra kontakt etc med Essie. Men visst det kan ju oxå vara som han bara säger.

Sen skrev någon här om det med att Essie inte går att sälja pga chipnumret mm. Kanske inte i Sverige men utomlands. Vet inte hur det där funkar. Nån som vet det kanske?

Sen alla här hur vet ni allt. Källor etc...seriösa då tack.
Citera
2024-07-21, 01:47
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
En person kommenterar i gruppen. Det lär raderas, så jag skyndar mig att skriva in:

"Essie ska ej hem! Polisen o jag vet mer!"
"Omplacering till möjligt oss eller ett annat fint hem"

"finns mycket som är jobbigt! Brukare slagit vovve o tycker ej om.. stannar där."

Hunden har åkt på däng, skrivs det. Verkar som att brukaren inte gillade hunden, box, box. Jag har en idé om vart hunden är. Jag ska kolla den saken. Återkommer.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-21 kl. 02:25.
Citera
2024-07-21, 02:00
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hunden har åkt på däng, skrivs det. Verkar som att brukare inte gillar hunden, box, box. Jag har en idé om vart hunden är. Jag ska kolla den saken. Återkommer.

100 000 kr i hittelön är ju frestande, men om detta stämmer hoppas jag du inte avslöjar var den är.

Citerar ytterligare text från gruppen:

Person 1: "ursäkta vad menas? Sjukt oskön kommentar."

Person 2 svarar: "önskar egentligen inte svara!. Vi jobbar på få hem ! Från ..
Brukare ska ej ha vovve! Förstår inte och gått hårt på! Ledsen och känner vill så mycket!😪"
Citera
2024-07-21, 02:01
Medlem
Har funderat på det där med dom utslagna kamerorna, hur skulle en tjuv veta att ingen stod och kollade i fönstret? Eller i ett undanskymt hörn av trädgården?
Citera
2024-07-21, 02:04
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Stackars hund som hamnade hos en familj som använt vovven som en boxningssäck. Ska inte myndigheterna följa upp hundarnas rättigheter så de får leva ett bra liv?
Citera
2024-07-21, 02:08
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Stackars hund som hamnade hos en familj som använt vovven som en boxningssäck. Ska inte myndigheterna följa upp hundarnas rättigheter så de får leva ett bra liv?

Hur ska dom det? Myndigheterna har fullt upp med babbarna som skjuter sönder vårt vackra Sverige.
Citera
2024-07-21, 02:11
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
100 000 kr i hittelön är ju frestande, men om detta stämmer hoppas jag du inte avslöjar var den är.

Citerar ytterligare text från gruppen:

Person 1: "ursäkta vad menas? Sjukt oskön kommentar."

Person 2 svarar: "önskar egentligen inte svara!. Vi jobbar på få hem ! Från ..
Brukare ska ej ha vovve! Förstår inte och gått hårt på! Ledsen och känner vill så mycket!😪"

Nu är inläggen bortplockade av moderatorerna i Facebookgruppen Essie ska hem. Oavsett är hunden i Enköping hemma hos privatpersoner, den hålls gömd där. Alternativt en annan plats jag tänkte undersöka själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Har funderat på det där med dom utslagna kamerorna, hur skulle en tjuv veta att ingen stod och kollade i fönstret? Eller i ett undanskymt hörn av trädgården?

Är det som pappan säger, så har det nog räckt att stå på lur och kalla till sig hunden. Någon har förstås känt till hunden tidigare och lockat till sig den. Jag vet ej vad de gjort med kamerorna, tekniskt fel eller WiFi-jammer? Bollen är rund.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-21 kl. 02:22.
Citera
2024-07-21, 02:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla

Det ska till en otrolig vanvård innan man utfärdar djurförbud. Och i det här fallet tror jag inte det kommer ske eftersom det är en assistanshund vars uppgift är att hantera dotterns aggression.

Citat:
Nu är inläggen bortplockade av moderatorerna i Facebookgruppen Essie ska hem. Oavsett är hunden i Enköping hemma hos privatpersoner, den hålls gömd där. Alternativt en annan plats jag tänkte undersöka själv.

Ja, de åkte på direkten och den som skrev lär ju vara bannad.

Om det stämmer, att dottern inte tycker om hunden och slår den, hoppas jag att de som vet håller tyst om var den är, för att gå lagliga vägar via djurskyddsinspektören lär inte leda nån vart.
Citera
2024-07-21, 02:39
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:

Hur har du fått informationen om att hunden finns i Enköping?
Om det stämmer att någon räddat hunden från misshandel så är det väldigt bra gjort.
Citera
2024-07-21, 02:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Nej, nej, nej, nej. Den kan inte säljas för några större summor. Så här säger pappan själv om saken:

Det tar tre år att träna en sådan hund, ska en ny assistanshund fram till dottern så tar det den tiden, det har pappan sagt i en intervju. Ni tror att det finns ett utbildnings-snabbspår för sådana hundar? Jag är skeptisk.

Glöm! Den säljs hur enkelt som helst för 10000€, vad pappan säger är väl fullständigt utan värde, det är ju han som ligger bakom denna bluff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in