2024-07-20, 00:25
Medlem
Hegamons avatar
Här har vi gräsmattan där bilen skulle kört fram till huset. Där bilspåren sägs finnas. Se blå markering:
https://i.postimg.cc/LXdbqRzx/Sk-rmbild-1099.png
Citera
2024-07-20, 00:32
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det här är inte ett hundinköp som alla i familjen har suttit ner i lugn och ro och pratat om hur hunden ska tas om hand på bästa sätt och bli en älskad familjemedlem.

I den här familjen finns en dotter som är utåtagerande mot personalen på sitt boende och som hon har blivit utslängd ifrån. Hon har inte valt att få en assistanshund från början utan det är föräldrarna som har beslutat om den här situationen för att dottern måste bo hemma.

Vad har dottern gjort mot hunden när de två har varit ensamma? Varför saknar hon en framtand?

Precis, dottern har inte förmågan att delta i såna diskussioner. Man har skaffat hunden som en nödlösning och jag tycker faktiskt inte Essie ska hem till den miljön igen.

Ska man vara riktigt konspiratorisk kanske hunden "försvunnit" för att man vill få in dottern på LSS-boende igen. Kan inte vara lätt vara förälder till den flickan.
Citera
2024-07-20, 00:38
Medlem
baron-brazils avatar
Problemet med dessa dumskallar till föräldrar är att dom förmodligen vägrar att ge dottern så pass mycket lugnande att hon inte är en fara för sin omgivning och stackars oskyldiga hund.

Fyfan vilka ynkryggar till människor.
Återöppna Vipeholms anstalten...

Hoppas för allt i världen att Essie slapp lida sin sista tid i livet.
För det finns inte en suck att hon är vid liv tyvärr.
Pappan har haft ihjäl henne helt klart.
Och nu jobbar man hårt för att få betalt för det.
Citera
2024-07-20, 00:48
Medlem
Fler bilder på dottern Amanda!

https://ibb.co/8xS1rHW
https://ibb.co/vh49Fqb
https://ibb.co/93Cs1Bm
https://ibb.co/X2jvXd0
Citera
2024-07-20, 00:51
Medlem
Vad tycker vänstern om att Patrik ställer upp på intervju med Samnytt?😂

https://youtu.be/yljuxRwauSc?si=rxBN9w00rTBUNqH6
Citera
2024-07-20, 01:20
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Precis, dottern har inte förmågan att delta i såna diskussioner. Man har skaffat hunden som en nödlösning och jag tycker faktiskt inte Essie ska hem till den miljön igen.

Ska man vara riktigt konspiratorisk kanske hunden "försvunnit" för att man vill få in dottern på LSS-boende igen. Kan inte vara lätt vara förälder till den flickan.
Håller helt med, Essie ska inte tillbaka till det huset.

Kan det vara så att dottern är "portad" från alla LSS-boenden. Det var vid Påsken, tre månader sedan hon blev av med sitt och boende och kanske därmed aldrig får chansen till ett nytt och är tvungen att bo hemma i framtiden. Jag är inte insatt och vet inte inte hur proceduren ser ut vid ny ansökan och väntetiden för beslut.
Citera
2024-07-20, 01:41
Medlem
Jag har hängt med i detta sedan näst intill början både via FB och övriga sociala medier.

I just FB gruppen ställdes det en fråga i öppenhet under ett utav inläggen där frågan löd: ”finns det några specifika kännetecken för hunden?”.

Då kliver alltså ett konto, skapat 1 dag efter hundens försvinnande och med 3 vänner som påstår sig vara Patriks granne och skriver att det ska personen som ställde frågan om just kännetecken inte ska bry sig om det och att personen som ställt frågan bör ”somna in”.
Detta är nu borttaget såklart.

Men känns allting inte lite luddigt?
Citera
2024-07-20, 01:55
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralKnox44
Men känns allting inte lite luddigt?

Familjen ska anmälas för djurplågeri.
Citera
2024-07-20, 01:57
Medlem
Citat:

Kan det vara så att dottern är "portad" från alla LSS-boenden. Det var vid Påsken, tre månader sedan hon blev av med sitt och boende och kanske därmed aldrig får chansen till ett nytt och är tvungen att bo hemma i framtiden. Jag är inte insatt och vet inte inte hur proceduren ser ut vid ny ansökan och väntetiden för beslut.

Finns det fler personer i familjen än föräldrarna och dottern? Har också tänkt att nån kanske har räddat hunden…
Är det bara pappan som har uttalat sig?
Kan man se ev. anmälan till länsstyrelsen?
Citera
2024-07-20, 02:03
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Ska berätta det lilla jag tror mig veta. LSS och gruppboende är nåt som beslutas av kommunen och det är behovet som avgör, det finns inget kösystem. De bor i Enköping, en liten kommun där det knappast finns så många boenden att välja på. Men rättigheterna man har enligt LSS är kommunens ansvar att fixa, inte föräldrarnas.

Kommunen har antagligen fläskat på med en massa assistanstimmar nu när boende brakat samman. Brukaren, eller i detta fall föräldrarna, väljer ut och anställer själva assistenterna, kommunen betalar bara lön. Om pappan sköter urvalet själv, ska han inte klaga om det funkar dåligt, gissar jag man tänker på kommunen.

Det fanns ju en låst artikel länkad tidigare i tråden, där pappan var förbannad för att personalen på boendet inte klarade av dottern. Man kan ju spekulera i hur glad han var över att ta hem henne. Och därifrån gick min konspiratoriska tanke till att hunden "stulits" för att ingen hund = går inte bo hemma = nytt LLS-boende och familjen får lugn och ro.

Att man rätt snabbt avslutade swishinsamlingen tyder ju på det, att man egentligen inte alls vill få ihop pengar till en ny hund.

Det är ju egentligen rätt, enligt mig, att en såpass svårskött flicka, eller kvinna rättare sagt, ska få plats på boende och att det finns ju lugn-och-snäll-mediciner att ta till för att personalen ska orka med. Det måste vara fruktansvärt jobbigt att ha henne hemma och dessutom en massa assistenter som kommer och går, inte vill jobba kvar. Har läst om nåt enstaka fall där brukare varit så våldsamma att psykiatrin fått ta över på låst högsäkerhetsavdelning, men det är undantag när det gäller funktionsnedsatta.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-07-20 kl. 02:29.
Citera
2024-07-20, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Familjen ska anmälas för djurplågeri.

Varför då? Vad exakt vet du har hänt som klassas som djurplågeri? En helt ärlig fråga alltså, inte för o säga emot!

Att man väljer att skaffa en hund som stöd till en person som kan vara utåtagerande mot andra personer betyder ju inte automatiskt att hunden blir utsatt.
Om du tänker att det skulle vara skäl nog för att anmälas.
Citera
2024-07-20, 03:05
Medlem
flashmaners avatar
Väldans vad det börjar spåra ur med massa falska påhittade påståenden i tråden, särskilt illa med sådana attacker på en gravt autistisk person måste jag säga.

Vad som hänt med hunden är det ingen här som vet. Det kan vara som pappan säger, eller det kan vara på något annat vis.
Senast redigerad av flashmaner 2024-07-20 kl. 03:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in