2024-06-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du hade t ex Throne of Ahaz och Naglfar, det är väl de som jag kommer på, på rak arm. Dark Funeral var Blackmoon och Ahriman. Ahriman är norrifrån.

Naglfar är fortfarande aktiva. På demonivå fanns en del, men det är så länge sedan nu att minnet sviker mig.

Men ämnet är ju inte BM utan satanister, det var bara att för mig var det synonymt i de sammanhangen runt 1992.

Det finns så klart black metalband från Norrland, men jag tror inte direkt det finns någon överrepresentation av BM-band, eller satanister, just från Norrland. För nästan alla BM-band är det dessutom bara en image-grej och dagens mainstream popmusik är ju ta mig fan betydligt mer satanistisk och djävulsdyrkande i både budskap och framtoning än vad BM-band är.
Citera
2024-06-16, 20:50
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det finns så klart black metalband från Norrland, men jag tror inte direkt det finns någon överrepresentation av BM-band, eller satanister, just från Norrland. För nästan alla BM-band är det dessutom bara en image-grej och dagens mainstream popmusik är ju ta mig fan betydligt mer satanistisk och djävulsdyrkande i både budskap och framtoning än vad BM-band är.
Nu var ju inte frågan om överrepresentation, utan om de fanns ö h t.

För många är det en livsstil, känner en del inom genren, för andra är det mer en attityd. När jag var aktiv i de kretsarna på tidigt 90-tal var det människor som var väldigt seriösa, men få var det hela livet igenom. Jon N var väl en av de mer seriösa genom hela sin karriär, Tony S vet jag inte vart han blev av innan han gick bort, men han var liksom Morgan H seriös på sin tid.

Sen finns det många posörer förstås.
Citera
2024-06-17, 00:00
Avslutad
Många arkeologiska samhällen man hittat uppåt landet, (där utav utebliven beskrivning angående nordisk historia) används idag för sataniskt bruk. Dessa kulter genomgår ritualer på dess olika mark av outgrundlig anledning.

Ismantorp borg tex

Beskrivningen av dessa fynd tros även det ha haft en ockult innebörd om man läser om det i böcker osv.
Senast redigerad av Barachiel 2024-06-17 kl. 00:12.
Citera
2024-06-17, 00:26
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Varför är norrlänningar satanister?

Och finns det någon med insikt som har några anekdoter att berätta om dessa satansdyrkare?
Jag gjorde lumpen i Norrland och det var helvetet på jorden.

Det är så jävligt mörkt på vintern att Norrlänningar leder självmordsstatistiken.

På sommaren är det 24/7 tortyr med knott och mygg.

Nej, norrlänningar är inte satanister, de lever bara i helvetet.
Citera
2024-06-17, 00:41
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barachiel
Många arkeologiska samhällen man hittat uppåt landet, (där utav utebliven beskrivning angående nordisk historia) används idag för sataniskt bruk. Dessa kulter genomgår ritualer på dess olika mark av outgrundlig anledning.

Ismantorp borg tex

Ismantorp ligger, trots sitt namn, på öland, i södra sverige.

Du har rätt i att moderna new age andliga, neo-paganister och okult intresserade besöker och skräpar ner på våra fornlämningar i södra Sverige.

Norrland har inte alls lika mycket fornlämningar eftersom det mest bodde hedniska nomader där fram tills för några hundra år sedan.

Inte bara nomader, men mest.
Men kyrkans ortodoxi på 1600-talet och Svensk kolonisering har ändrat situationen de senaste 300 åren.

Bofast befolkning skapar mer fornlämningar, som magiska personer idag besudlar.
Därför är norrland inte tätt på forlämningar som taggats av satanisters symboler.
Citera
2024-06-17, 00:51
Medlem
Trådskaparens fråga kan nog bottna i verkligheten. Kommunismen är fortfarande populär i Norrland. Och eftersom kommunism i princip är detsamma som djävulsdyrkan, så är norrlänningar därigenom de facto satanister.
Citera
2024-06-17, 01:16
Medlem
Adelaides avatar
Ser inte varför satanister skulle finnas i just Norrland. Och nej de flesta svenska extrem metal band var från Stockholmstrakten. Så det finns inget som backar upp TS beskrivning.
Citera
2024-07-12, 02:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Ismantorp ligger, trots sitt namn, på öland, i södra sverige.

Du har rätt i att moderna new age andliga, neo-paganister och okult intresserade besöker och skräpar ner på våra fornlämningar i södra Sverige.

Norrland har inte alls lika mycket fornlämningar eftersom det mest bodde hedniska nomader där fram tills för några hundra år sedan.

Inte bara nomader, men mest.
Men kyrkans ortodoxi på 1600-talet och Svensk kolonisering har ändrat situationen de senaste 300 åren.

Bofast befolkning skapar mer fornlämningar, som magiska personer idag besudlar.
Därför är norrland inte tätt på forlämningar som taggats av satanisters symboler.

Visste inte att hela norra typ var uteblivet gällandes gammal mormor och farfar våra. Vad kan hela denna arean utnyttjats eller åskådats utav/med/hur och kan våra släktingar kanske skitit i dess Stig pågrund av något slags banalt? Som väder? Ljust 24/7 under vissa månader? Du som verkar veta lite. Varför lät vi Finland vara? Rent generellt alltså.
Citera
2024-07-14, 20:28
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barachiel
Varför lät vi Finland vara? Rent generellt alltså.

Finland kristnades på 1100-talet bl a i korståg som genomfördes av vår Svenske kung Erik den helige som åkte runt och tvångs-döpte de hedniska finnarna.

Sedan var Finland en del av Sverige tills 1809 när ryssland anföll Finska delarna av Sverige och Finland blev Ryskt.
Sverige förlorade 1/3 av vårt territorium och en 1/4 av vår befolkning.

Sedan var Finland Ryskt till 1a världskriget. Den finska befolkningen gick samman, alla som hade ett vapen ställde upp, hjälpte till och så fördrev Findlands befolkning ryssarna ur landet.
Tyvärr befriades inte hela de finskspråkiga delarna av karelen.

(En styv-släkting född 1907 från Vasa i Finland berättade för mig hur det en morgon knackade på dörren och folk sa att nu var det dags. Pappan plockade upp ett gevär som legat gömt under golvbrädorna och så begav de sig iväg och krigade och jagade ut ryssarna ur landet.
Sådana erfarenheter har givit Finnarna en stor nationell stolthet över sin frihet).

Idag är Sverige och Finland nära vänner och samarbetspartners i det mesta, så vi behöver inte göra Finland Svenskt igen.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2024-07-14 kl. 20:33.
Citera
2024-07-20, 01:14
Avslutad
Tack för informationen, cool historia du delar med dig. Återigen tack. Så okej. Det du beskrev från 1800 förstår jag nog men med vikingar som grannar innan 1100 talet. Hur kommer det sig att vi inte gjorde något förutom döpande du nämner. Kolla i veckan på hur stora delar av shetney England är svenskt och hur norra delen av Skottland ägs av Norge tydligen. Även Grönland som är danskt och flera andra öar och vår kolonisering på britterna och andra o sen skita i Finland? Låter märkligt.
Citera
2024-07-20, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Finland kristnades på 1100-talet bl a i korståg som genomfördes av vår Svenske kung Erik den helige som åkte runt och tvångs-döpte de hedniska finnarna.

Sedan var Finland en del av Sverige tills 1809 när ryssland anföll Finska delarna av Sverige och Finland blev Ryskt.
Sverige förlorade 1/3 av vårt territorium och en 1/4 av vår befolkning.

Sedan var Finland Ryskt till 1a världskriget. Den finska befolkningen gick samman, alla som hade ett vapen ställde upp, hjälpte till och så fördrev Findlands befolkning ryssarna ur landet.
Tyvärr befriades inte hela de finskspråkiga delarna av karelen.

(En styv-släkting född 1907 från Vasa i Finland berättade för mig hur det en morgon knackade på dörren och folk sa att nu var det dags. Pappan plockade upp ett gevär som legat gömt under golvbrädorna och så begav de sig iväg och krigade och jagade ut ryssarna ur landet.
Sådana erfarenheter har givit Finnarna en stor nationell stolthet över sin frihet).

Idag är Sverige och Finland nära vänner och samarbetspartners i det mesta, så vi behöver inte göra Finland Svenskt igen.

Orkney, Shetland, caithness, york, island, Åland, Färöarna, Irland, sen att vi tvingat på alla dessa kungadömen likt vår egen som dansk eller norsk härskare över britterna i hundratals år men finnarna slipper förbi allt det? Mjaaa vete fan
Citera
2024-07-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Det känns som att alla märkliga metal-band kommer från Norrland. Även Norge har en mass death-metal, eller vad det heter. Så jag tänker mig att det finns många satanister där, att det liksom är en subkultur, eller åtminstone har varit.

Varför är norrlänningar satanister?

Och finns det någon med insikt som har några anekdoter att berätta om dessa satansdyrkare?
Tvivlar på det finns många satanister i Norrland då Norrland är rätt så konservativt och sossigt mens satanismenen är anti traditionalistisk hyperindividualistisk och ofta extremt höger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in