2024-07-18, 14:33
Avslutad
Följande trollinlägg

Citat:
Det är legit, dom kan få ner priserna för att snuset kommer direkt från fabrik i Kina istället för att beskattas av något mongo bolag som Swedish Match

(FB) Scamsida Snuslagret? generallös för 179kr stocken...för bra för att vara sant?

Detta fick mig att tänka, varför inte?

Kina har en tendens i att kopiera det mesta och sälja billigare på sidor som aliexpress, temu osv.

Varför har ingen kines fått denna utmärkta affärsidé?

Skulle detta vara möjligt om dom sätter upp "lagret" inom EU?

Säg att dom kan kränga för 50% billigare, borde bli stor vinst för dom.

Då snus används främst i Sverige så kanske det är en för liten marknad?
Citera
2024-07-18, 14:40
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Eu vill nog inte ha kinesiska snuslager..

De gillar inte snus alls.
Inte skeva gurkor heller
Citera
2024-07-18, 14:46
Medlem
Bassplays avatar
Jag hade då inte snusat något från Kina.

Dom börjar väl smyga i fentanyl eller annat skit.

Men vem vet, folk bryr sig nog inte. På wish fanns det värre produkter än så och folk köpte och använde dom också.

Citera
2024-07-18, 14:53
Medlem
Snus från Kina? Hästskit har väl lämplig färg och konsistens.
Varningstext på förpackningen: VARNING! kan innehålla spår av nikotin.
Citera
2024-07-18, 15:03
Bannlyst
Vad fan har du kopierat mitt inlägg utan att ange källa? Men ja jag köper snus från Kina. Swedish Match importerar sitt snus från samma fabriker i Kina ifall du inte visste det...
Citera
2024-07-18, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Vad fan har du kopierat mitt inlägg utan att ange källa? Men ja jag köper snus från Kina. Swedish Match importerar sitt snus från samma fabriker i Kina ifall du inte visste det...

Var väldigt vilken insyn du har. Så fabriksbranden i Göteborg var bara ett sätt att få kineserna att jobba hårdare från Swedish match?

Så upplys oss vilken handlare du använder?
Citera
2024-07-18, 15:16
Medlem
Citat:

SM/PM tillverkar sitt snus i Göteborg och Kungälv inte i Kina, var har du fått den informationen ifrån ?

Är det en kopia på svenskt snus, så är det nog lite hur som med gällande och nuvarande kvalitetstandard (Gothiatek), vi har här, samt ingredienserna gällande vattenkvalitet, aromer, kem och hur mycket av det som ska användas.
Citera
2024-07-18, 15:17
Medlem
Snuset är en Svensk nationalklenod. Det ska inte tillverkas Kinesiska smutisiga frabriker.
Citera
2024-07-18, 15:34
Medlem
sebastian66s avatar
Vågar man ens handla snus från Kina. Det kanske är malda griskukar eller elefantfittor som bas.
Ärligt talat covid kom väl direkt från detta land.
Man äter konstiga saker som grodor råttor hundar katter och massa andra varianter.
Hur kan man ens lita på vad som finns i detta snus som du tror man skule kunna tjäna extra på?
Detsamma gäller ju maten vad tror du innehåller i dessa maträtter
Kolla bara detta som sker i Phillipinerna detta kan absolut ske i Kina med.
https://www.youtube.com/watch?v=nhwufI_lNRo
Citera
2024-07-18, 16:30
Medlem
auruns avatar
Citat:
Hahaha!
Citera
2024-07-18, 16:40
Avstängd
Piratkopierat snus på marknaden 2025 säljs på temu 😂

Vad är de då? Människobajs ist för tobak och nån farlig dos av nikotin eller knappt nån nikotin alls?
Citera
2024-07-18, 17:34
Avslutad
Riskabelt, du har inget skydd, vet inte alls vad som är i detta "snus" från Temu.

EU lager? Nej, fungerar inte då snus är olagligt i EU. Lagret skulle då vara i Sverige.

Men som du säger, Sverige är 10 miljoner, ungefär en stad i Kina.

Och hur många snusar? Alldeles för liten marknad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in