2024-03-01, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Precis det jag inte menade.
Okej 🆗
Citera
2024-03-09, 23:16
Medlem
Madagascars avatar
Hur går det för Twitter/X?

Hur står det sig mot andra plattformar/kanaler?

Jag har noterat att det är vanligt på twitter att folk/bottar kommenterar med helt irrelevanta inlägg - typ i föröka att flytta trafiken nagon annanstans. Det är eländigt.

En positiv sak jag har sett är ett nytt "context"-fält. Där kan man lägga in förklarande text/länkar. Vet inte hur det funkar men de få gånger jag har sett det har det tillfört något - det kryllar ju av tweets som man inte vet om de är sanna ełler falska.
Citera
2024-03-25, 22:43
Medlem
Enterprises avatar
Musk/Twitter har åkt på pumpen i domstol och fick en stämningsansökan mot "anti-hate speech-gruppen" Countering Digital Hate avvisad.

I min spåkula siar jag att Twitters andra domstolsprocess mot Media Matters komma sluta på exakt samma sätt.

https://www.politico.com/news/2024/03/25/judge-dismisses-musk-x-lawsuit-hate-speech-00148874
Senast redigerad av Enterprise 2024-03-25 kl. 22:45.
Citera
2024-03-25, 22:44
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hur går det för Twitter/X?

Hur står det sig mot andra plattformar/kanaler?

Jag har noterat att det är vanligt på twitter att folk/bottar kommenterar med helt irrelevanta inlägg - typ i föröka att flytta trafiken nagon annanstans. Det är eländigt.

En positiv sak jag har sett är ett nytt "context"-fält. Där kan man lägga in förklarande text/länkar. Vet inte hur det funkar men de få gånger jag har sett det har det tillfört något - det kryllar ju av tweets som man inte vet om de är sanna ełler falska.
Jag tycker Twitter blivit fruktansvärt det senaste året. Det är så jävla mycket skit och då menar jag inte innehållet från de som man följer utan massor av annan utfyllnad. Till och med när man vill läsa Musks egna tweets så tvingas man se massor av köpt (men vansinnigt värdelös) utfyllnad. Tattigt! Det är dödsryckningar vi bevittnar.
Citera
2024-04-08, 00:08
Medlem
Crapmagics avatar
Hur fan är det här möjligt, en förändring har skett från och med idag

Du får ett Warning sensitive content på alla olämpliga snuskbilder
varför jag nu måste trycka "show" på varenda bild utan någon som helst möjlighet till förhandsgranskning
(obs! detta sker enbart när bilder ska raddas upp när du trycker på "media" i någons profil, detta är inte ett generellt döljande av sådana bilder i flödet)

Internet föreslår sedan gammalt att vi åtgärdar detta på följande vis

Go to your Twitter timeline or homepage and click More from the sidebar.
Now navigate to Settings & Support>Settings and Privacy>Privacy and Safety.
Click on Content You See and open Search Settings.
You'll see Hide Sensitive Content is on. Click the checkbox to disable it.

Allt jag hittar där är snarare att man ska kryssa i för att kunna visa!

Display media that may contain sensitive content X

Detta var och är redan kryssat! så det måste ju vara nån annan jävla inställning som styr det nya döljandet? jag kommer gå vidare med det här till twitter support (som är stört omöjligt att navigera sig fram till) ifall jag inte får någon hjälp här
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-08 kl. 00:12.
Citera
2024-04-16, 22:50
Avslutad
Satans jävla foliehattar!

Elon Musk: "Almost Every Conspiracy Theory That People Had About Twitter Turned Out to Be True!"

"So, is there a conspiracy theory about Twitter that didn't turn out to be true?" asked Musk.

"So far, they've all turned out to be true, and if not, more true than people thought."
https://t.me/Fall_of_the_Cabal/14818
Citera
2024-05-13, 15:40
Medlem
diseuses avatar
Videon från en terroristattack i Australien blev belagd med en slags yppandeförbud, som Twitter valde att upprätthålla enbart för de vars IP-adresser visade att de använde plattformen från Australien. Om man vet vad man håller på med är det förstås okomplicerat att kringgå med VPN. För detta togs de till domstol, som nu verkar ha gått på bolagets linje.

Variety (Australian Court Sides With Elon Musk’s X in Freedom of Speech Row):
Citat:
An Australian court on Monday sided with Elon Musk’s X (formerly Twitter) in an argument over graphic video.

The federal government’s internet safety watchdog, known as the eSafety Commissioner, had last month won an injunction against X over video footage of a knife attack at a Sydney church.

The government had ruled that the attack in which four people were seriously injured, constituted a terrorist incident and applied to the courts for an order requiring the removal of the footage within 24 hours.

X complied by blocking access to the videos within Australia only. That allows the footage to be seen outside the country and by Australian users who use a virtual private network (VPN) to change their online location.

But it also said that the injunction, and an application to extend it, represented a “dangerous precedent” that threatens an open internet and empowers governments to censor content.
Citera
2024-05-13, 18:09
Medlem
Crapmagics avatar
Hur unignorerar man ignorerade konton 2024?
Citera
2024-07-08, 01:07
Medlem
Nu när offentliga likes är borta. Är det någon som känner till om det finns något sätt att komma runt detta? Det fanns ett tillägg för gamla tweetdeck som verkade funka för några veckor sedan, men inte nu längre.
Citera
2024-07-09, 16:00
Medlem
diseuses avatar
Tillväxten (mätt i antalet dagliga aktiva användare) verkar ha stannat upp.

The Financial Times (Growth stalls at Elon Musk’s X; bakom betalvägg):
Citat:
In previously unreleased figures, X said its number of global daily active users in the second quarter of this year was 251mn, a rise of 1.6 per cent from the same period the year before.
Citera
2024-07-18, 00:04
Medlem
Sitting Knulls avatar
Varför tycker X om att slösa på folks livstid, bara för att jag skickar ett DM till en person
så påstår X återigen att det föregår misstänkt aktivitet från mitt konto i samband med att jag
trycker på skicka DM.

Och det jag menar med slösa livstid är att man får ett straff som framstår som ett skämt, det är inget allvarligt som du har gjort dig skyldig till därför måste du enbart klara ett test där du ska 5 gånger i rad para ihop rätt bilder med varandra. Detta är drygt.

Hur formulerar ni era DM så att dom passar Musks sociala koder hur man ska tilltala varandra?
Citera
2024-08-04, 07:33
Avstängd
Twitter vill väldiigt gärna ha användarnas (mobil-) telefonnummer för att "bekräfta att de är verkliga personer" och kunna "hålla eftër fusk". Att lämna ut sitt mobilnummer på distans (på nätet eller på annat vis) till någon man inte känner väl är i dagens värld i praktiken detsamma som att lämna ut sin r/l-identitet, eftersom mobilnummer och deras ägare är sökbara utan störe problem. Twitter vill helst ha ditt mobilnummer redan när du reggar dig, enbart en mailadress är de inte nöjda med - och mitt intryck är att de gärna hittar på ursäkter av typen "oj, vi måste testa säkerheten!" eller "du uttryckte dig ohyfsat du är avstängd tre dagar men kontot öpnnas inte igen förrän du har gjort en tvåstegsidentifiering där du ska ta emot en sms-kod till din telefon" osv, för att kunna koppla ihop mobilnummer/person och profil.

Ni kan ju tänka er hur det skulle se ut om Flashback eller på sin tid Lunarstorm eller Passagen hade jobbat på samma sätt, att alla som registrerar sig för att kunna snacka tvingades att exponera sitt mobilnummer för sajtens databas. Tror inte att det hade varit någn hit, nej - många uppfattar detta som ett orimligt krav för "snackmedia", och dessutom ett krav som slår mycket hårdare mot vanliga privatpersoner. Politiker och registrerade aktivister/ lobbyister t ex har i praktiken mycket större utrymme att säga spetsiga och nedsättande saker på Twitter utan att bli suspenderade, eftersom twitter anser att det hör till deras jobb att kunna ta i litet extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in