2024-07-17, 20:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://www.nytimes.com/2024/07/17/us/politics/biden-health-election-drop-out.html

"Biden Says He’d Consider Dropping Out if a ‘Medical Condition’ Emerged"

Ger sig själv en "out" nu iaf
Divine intervention och medical condition alltså. Två möjliga skäl att hoppa av.

Biden menar i intervjun med BET/CBS igår attt "the ONLY thing age brings is little bit of wisdom"

Mmm Joe... den enda saken som medföljer hög ålder är visdom.

https://www.theguardian.com/us-news/live/2024/jul/16/rnc-haley-desantis-rubio-speeches-day-2-live-updates
Senast redigerad av Madagascar 2024-07-17 kl. 21:01.
Citera
2024-07-17, 20:56
Avslutad
Citat:
https://www.nytimes.com/2024/07/17/us/politics/biden-health-election-drop-out.html

"Biden Says He’d Consider Dropping Out if a ‘Medical Condition’ Emerged"

Ger sig själv en "out" nu iaf
Det är ju bra men som jag förstår menar han här sin fysiska hälsa. Många vill att Biden (och även Trump) tar ett kognitivt test men Biden verkar inte tycka det är nödvändigt:

Prominent Democrats, including Michigan Gov. Gretchen Whitmer and Reps. Adam Schiff and Nancy Pelosi have also called on Biden and Trump to take cognitive tests since the debate, but Biden has rebuffed the calls, insisting in an interview with ABC News last week “every day I have that test,” referring to the challenges of his job.

Källa: https://www.forbes.com/sites/saradorn/2024/07/12/trump-offers-to-take-cognitive-test-with-biden/
Citera
2024-07-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
Det är ju bra men som jag förstår menar han här sin fysiska hälsa. Många vill att Biden (och även Trump) tar ett kognitivt test men Biden verkar inte tycka det är nödvändigt:

Prominent Democrats, including Michigan Gov. Gretchen Whitmer and Reps. Adam Schiff and Nancy Pelosi have also called on Biden and Trump to take cognitive tests since the debate, but Biden has rebuffed the calls, insisting in an interview with ABC News last week “every day I have that test,” referring to the challenges of his job.

Källa: https://www.forbes.com/sites/saradorn/2024/07/12/trump-offers-to-take-cognitive-test-with-biden/

Ja?

Nog bra om man kan klara båda sakerna
Citera
2024-07-17, 21:38
Avslutad
Citat:
Ja?

Nog bra om man kan klara båda sakerna
Ja, det jag menar är att nu när Biden säger sig vara öppen för att hoppa av ifall hans hälsa försämras, så borde detta även inkludera hans mentala hälsa. Därför borde han förutom hälsoundersökningen även genomföra det där kognitiva testet. Enda skälet att han vägrar göra det måste vara för att han vet att han inte skulle klara av det.
Citera
2024-07-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ja, det jag menar är att nu när Biden säger sig vara öppen för att hoppa av ifall hans hälsa försämras, så borde detta även inkludera hans mentala hälsa. Därför borde han förutom hälsoundersökningen även genomföra det där kognitiva testet. Enda skälet att han vägrar göra det måste vara för att han vet att han inte skulle klara av det.

Då förstår jag samt håller helt med
Citera
2024-07-17, 22:00
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jag håller med.

Allt är kanske inte helt sammanhängande som Team Biden slänger ur sig nu.

Igår sa han att medical condition kan vara anledning att slänga in handduken. Som en klok person skrev i tråden för några timmar sedan har han därmed gett sig själv en utväg som är mindre plågsam än att han är mentalt otillräcklig för att vara president.

Nu kan de ju presentera en läkare närsomhelst som säger: Hoppsan, Biden har helt plötsligt fått ett klent hjärta och måste hoppa av nästa 4 år. Och Biden kan därmed tacka för sig med hyffsat goda vitsord.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1.72 nu

Ok. Biden favorit igen. Men det var mycket skakigt en stund.

Jag undrar jag... I vilket fall är förtroendet för Biden riktigt lågt.
1.83 nu
Senast redigerad av Madagascar 2024-07-17 kl. 22:05.
Citera
2024-07-17, 22:09
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1.83 nu
Och hur mycket brukar dessa fluktuationer/ökningar vara värda gällande spående av framtiden?

De senare undersökningarna som gjorts visar att en mycket stor mängd demokrater vill att han avgår, men det kan ju inte göra att siffrorna fluktuerar.
Citera
2024-07-17, 22:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Och hur mycket brukar dessa fluktuationer/ökningar vara värda gällande spående av framtiden?

De senare undersökningarna som gjorts visar att en mycket stor mängd demokrater vill att han avgår, men det kan ju inte göra att siffrorna fluktuerar.
Sedan Trump blev skjuten har Biden legat runt 1.35-1.40.

Idag skedde ett skifte.

Hur rättvisande oddsen är svårt att säga. Men de är värdeuttryck av tillgänglig information, t ex opinionsundersökningar. Stora odds-rörelser intresserar mig och jag tolkar det som att ny information nått de som spelar (vi).

Ofta visar odds annorlunda än vad "experter" prognosticerar. Jag lite mer på vad folk som spelar om sina pengar än schamaner i TV-soffor säger.

Vad som hände just ikväll avseende den stora odds-höjningen gissar jag främst handlade om den nya undersökningen som visade att 65% av intervjuade demokrater vill att Biden slänger in handduken för en andra presidentperiod. Oddset har nu fallet ner lite igen men är fortfarande betydligt högre än innan denna undersökning presenterades.

(1.86 nu)
Senast redigerad av Madagascar 2024-07-17 kl. 22:28.
Citera
2024-07-17, 22:29
Medlem
Madagascars avatar
Det här är intressant:

This polling memo (h/t JMart) from BlueLabs Analytics is circulating among party officials still keen to convince JOE BIDEN to step aside and prevent his party from suffering what many fear will be a historic loss to DONALD TRUMP.

The topline findings from interviews with over 15,000 voters in seven battleground states:

“Alternative Democratic candidates run ahead of President Biden by an average of three points across the battleground states. Nearly every tested Democrat performs better than the President. This includes Vice President [KAMALA] HARRIS who runs better than the President (but behind the average alternative).”

https://www.politico.com/newsletters/playbook/2024/07/17/new-polling-bolsters-dump-biden-push-00168943, idag
Citera
2024-07-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Som tur är han ju pigg som en nötkärna! Om du frågar Dr Jill Biden så är denna Biden den bästa någonsin. Han svarar på ALLA FRÅGOR!
Och glöm inte, han kan stå en hel timme framför publik under NATO mötet utan att skita på sig!
Citera
2024-07-17, 22:44
Medlem
Citat:

Det lustiga är att Biden använde samma argument förra valet gällande COVID-tester (han "testas" varje dag i och med att han går till jobbet osv. ). Biden verkar hysa aversioner mot att ta tester av allehanda slag?
Citera
2024-07-17, 22:46
Medlem
Citat:
Inte en chans att denna "opt-out" avser ett erkännande om att han är kokobäng, utan snarare kommer han nog att dra sömnapné kortet, att han är stel i lederna, har en ond rygg eller något annat som skäl för att dra sig ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in