Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-16, 23:08
Medlem
Bra att skytten var en kille med vit hy, och
som alla säger var konservativ.
USA behöver inte bli mera polariserat än
vad det är
Citera
2024-07-16, 23:16
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Bra att skytten var en kille med vit hy, och
som alla säger var konservativ.
USA behöver inte bli mera polariserat än
vad det är
Om du tror att uppdelningen är svart vs vit så kollar du på för mycket svensk media. Om något är det tur att han inte är Antifa/woke, om man vill undvika inbördeskrig.
Citera
2024-07-16, 23:43
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bra jobbat där. Ja det spräcker iallafall teorin att han fastnat i livet. Verkar snarare vara full fart framåt. Det väcker ju då frågan varför han var beredd offra sitt liv. Mobbingen om den stämmer lär väl bekräftas när mer information kommer.

Detta är en skjutning där gärningsmannen är betydligt mer intressant än Trump. Ganska ovanlig situation tycker jag. Börjar nästan tycka synd om Trump som måste känna sig lite bortglömd som offer.

Trump bortglömd?? Jo du, det märker vi varje dag då det inte finns en artikel om honom 😂😂😂
Citera
2024-07-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Om jag har förstått rätt så lyckades man komma in i telefonen igår eller förrgår. Därefter skickades den till FBI. Så ännu har inte ens lite kommit ut från det.

Reikmans och Jones hävdade inför deras tittare att den som mördas kommer gynna dess efterföljare som tar över dennes plats. De tar upp Trump som exempel och menade att om Trump mördades så skulle en annan komma in och göra det bättre än Trump och de skulle vinna.

Så att mörda Biden skulle vara dåligt för Republikanerna. De skulle förlora valet.

Crooks var registrerad som republikan. Men när han skrev in sig hösten 2021 var det oklart om Trump skulle kandidera igen. Alla konservativa stödjer ju ej Trump/MAGA. Det finns ju 'republikaner mot Trump' tex. Som är starkt kritiska till 'Trumpismen'. Har det framgått om Crooks röstade i primärvalet?

Det är väl troligt att skytten hade något politiskt motiv (mer än att på ett negativt sätt 'skriva in sig i historieböckerna') även om omgivningen och föräldrar inte uppfattat honom som särskilt politiskt engagerad.
Får hoppas att utredarna kan få klarhet i varför detta fruktansvärda dåd hände.
Citera
2024-07-17, 00:27
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Crooks var registrerad som republikan. Men när han skrev in sig hösten 2021 var det oklart om Trump skulle kandidera igen. Alla konservativa stödjer ju ej Trump/MAGA. Det finns ju 'republikaner mot Trump' tex. Som är starkt kritiska till 'Trumpismen'. Har det framgått om Crooks röstade i primärvalet?

Det är väl troligt att skytten hade något politiskt motiv (mer än att på ett negativt sätt 'skriva in sig i historieböckerna') även om omgivningen och föräldrar inte uppfattat honom som särskilt politiskt engagerad.
Får hoppas att utredarna kan få klarhet i varför detta fruktansvärda dåd hände.

Det fetade: en riktigt långsökt teori skulle kunna vara att pappan var en hängiven Trump-supporter som ledde till turbulens inom familjen... konflikter om av pappan bekostade framtida universitetsstudier, boende hos morföräldrar, psykisk ohälsa så till den grad att TMC utvecklade ett hat mot Trump. Emotionellt pga pappan och politiskt pga TMCs egna konservativa skäl.
Citera
2024-07-17, 00:35
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Något nytt om republikanen som sköt Trump i örat och dödade en hardcore MAGA snubbe?

Enligt lokala medier så har grannarna vittnat om att familjen dagar innan placerat ut MAGA flaggor och annat Trump skräp på deras gräsmatta.

Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jo jag sa ju det tidigare också att han kunde varit en Trump-fanatiker.
Det kunde ju inte alls stämma fick jag höra några säga till mig!
Kolla vad som hände med John Lennon t.ex.

Detta påminner mig jävligt mycket om Travis i Taxidriver.

Denna bilden säger allt: https://pbs.twimg.com/media/Cue6UJXWAAADfxO.jpg
I Pennsylvania kan du bara rösta i primärvalet för det parti som du registrerar dig för. Om du är en demokrat, i politiskt hänseende, vet du att den sittande presidenten kommer att bli demokraternas kandidat och inte kommer att ha ett primärval där du behöver rösta på hans kandidatur. Det gör att du kan ändra din registrering till republikansk så att du kan rösta på den kandidat i den republikanska primärvalen som har minst chans att slå den sittande presidenten. I det allmänna valet spelar din registrering ingen roll och du kan fortfarande rösta på den sittande demokraten som nästa president. Det är ett knep/strategi som ibland används för att spela ett val. Där han satte sin smutsiga vinning, var i Demokraternas parti, även om det bara var $15, men att registrera sig som republikan var gratis!

Thomas registrerade sig som republikan 2021, ett år efter Bidens valseger.

Trump-skyltar och flaggor på tomten några dagar innan tyder starkt på att han ville avleda uppmärksamheten från demokraterna. Vilket verkar ha lyckats, då vänstermedia trummar hårt på hans republikanska registering och NPC:er utan kritiskt tänkande sväljer allt.

Skulle jag utföra något liknande skulle jag göra exakt samma sak. Han visste att det skulle svärta ner demokraterna så han ville få det till att det var ett konservativt missnöjesdåd.

Att han enligt skolkamrater hade konservativa värderingar behöver inte betyda mycket heller med tanke på hur vänsterextremt klimatet är i amerikanska skolor. Det räcker att han skulle uttryckt att det bara finns två kön för att klassas som högerextrem.
Citera
2024-07-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: en riktigt långsökt teori skulle kunna vara att pappan var en hängiven Trump-supporter som ledde till turbulens inom familjen... konflikter om av pappan bekostade framtida universitetsstudier, boende hos morföräldrar, psykisk ohälsa så till den grad att TMC utvecklade ett hat mot Trump. Emotionellt pga pappan och politiskt pga TMCs egna konservativa skäl.

Båda föräldrarna var demokrater tycker jag mig ha läst.

Om det är politiskt motiverat så är det mycket märkligt att vi inte fått ta del av något manifest eller liknande.
Citera
2024-07-17, 00:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Båda föräldrarna var demokrater tycker jag mig ha läst.

Om det är politiskt motiverat så är det mycket märkligt att vi inte fått ta del av något manifest eller liknande.
Hans farsa är tydligen registrerad som "libertarian". Morsan demokrat.
Citera
2024-07-17, 00:51
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Om du tror att uppdelningen är svart vs vit så kollar du på för mycket svensk media. Om något är det tur att han inte är Antifa/woke, om man vill undvika inbördeskrig.
Det är tveksamt om FBI skulle gå ut med att han är Antifa/woke även om han skulle vara det just på grund av att det skulle piska upp stämningen och skapa oroligheter i landet. Antagligen är de även försiktiga med att lämna ut eventuella diagnoser då det kan skapa ett stigma för människor med liknande diagnoser.
Citera
2024-07-17, 00:51
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Trump-skyltar och flaggor på tomten några dagar innan tyder starkt på att han ville avleda uppmärksamheten från demokraterna. Vilket verkar ha lyckats, då vänstermedia trummar hårt på hans republikanska registering och NPC:er utan kritiskt tänkande sväljer allt.

Han bodde väl hos morföräldrarna? Menar du att TMC tvingade pappan att sätta upp Trump-skyltar och flaggor för att avleda misstankar mot pappan?

Edit: Det skulle betyda att pappan på något sätt var inblandad i attentatet. En ny teori.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-07-17 kl. 01:07.
Citera
2024-07-17, 01:07
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Alex Jones pratar med fler än Tucker, som sagt de säger bokstavligen att det vore så mycket bättre för alt-right/Maga rörelsen om Trump mördades
Messias komplex kallas det för.

Donald kommer aldrig ena maga så länge han är i liv och kan påminna dem om vad de avskyr honom för.
Det är andemeningen i tucker och Alex diskussion.

Synd att Trump sköts. Hoppas att han syns i tv dagligen så att independent voters kan fatta ett aktivt beslut ifall de vill ha 4 år till av en president som tror att vindkraft ger cancer, och att orkaner ändrar sväng radie med hjälp av spritpennor
Citera
2024-07-17, 01:24
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Han bodde väl hos morföräldrarna? Menar du att TMC tvingade pappan att sätta upp Trump-skyltar och flaggor för att avleda misstankar av pappan?
Har inte sagt något om pappan? Han satte upp skyltarna själv?

Allt är väldigt svårt att svara på.
Det är ganska lätt att få tag i Trump-skyltar.
Hur länge satt Trump-skyltarna uppe?
Var alla hemma när skyltarna satt uppe?
Morsan demokrat, pappa libertarian. Morföräldrarna?

Det enda jag säger är att om man sysslar med politiska mord så vill man ju hjälpa sin sida så mycket som möjligt. Risk kontra belöning. I vissa fall fungerar inte konsekvenstänkandet så bra pga psykos, låg impulskontroll eller låg IQ, men en smart gärningsman vill avleda uppmärksamheten så långt ifrån det man själv vill skydda och göra maximal skada på det man hatar.

Säg att han hade lyckats: det hade skapats en enorm konflikt och splittring inom partiet om allmänheten via media fått uppfattningen att det varit en av de egna som utfört mordet. "Vad har VI gjort fel?" "Kan vi tona ner VÅRT budskap?" "Bör VI gå i en annan riktning" osv.

Motståndarsidan hade trummat på: "deras egna väljare hatar partiets politik", "partiet är splittrat", "deras eget fel" m.m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in