2024-07-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jepp

Nu har jag inte kollat upp det själv, men jag har mina aningar om att de har förstärkt sitt försvar rätt kraftigt de senaste två åren.
Det har dom men det är ändå en liten yta att ta och är enkel och skära av det kan bara gå transporter genom polen typ.

Polen skulle dock gå med direkt i kriget med eller utan nato det är jag rätt säker på
Citera
2024-07-16, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nej en icbm går i en ganska hög bana och kan inte avfyras mot mål hur nära som helst.
Sedan om vi använder dom få strategiska vi har vad gör vi då om ryssland använder sina mot städer i europa?
Dom strategiska vi har behövs som avskräckning
Europa har ca 500 kärnvapen, varav ca 400 deployade. Det är en del. En googling säger också att det finns åtminstone ca 100 taktiska B61 i ett nuclear sharing agreement i Europa.

Har du någon källa på vilka avstånd som icbm går att använda på?
Citera
2024-07-16, 18:19
Medlem
Min oro är att Trump inte förstår konsekvenserna av att skapa fred i Ukraina det skulle bara bli värre efter det för då har putin vunnit. Gillar trump men är orolig över Ukraina och Nato faktist
Citera
2024-07-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Baltländerna är ju medlemsländer i Nato.
Då har vi tredje världskriget här.
Hur skulle ett sådant krig se ut?
Vilka skulle gå in i ett världskrig på Rysslands sida?
Hur skulle de strida?
Var skulle de i så fall sätta in sina resurser?
Vad skulle de icke angripna länderna ha för fördelar med att gå in i ett världskrig?
Vad skulle de icke angripna länderna vinna på att strida på Rysslands sida?

Man kan väl knappast definiera det som ett världskrig om Natoländerna krigar mot Ryssland?
Citera
2024-07-16, 18:20
Avslutad
Citat:
Det har dom men det är ändå en liten yta att ta och är enkel och skära av det kan bara gå transporter genom polen typ.

Polen skulle dock gå med direkt i kriget med eller utan nato det är jag rätt säker på
Vad är det de skulle skära av menar du? Sjötransporter i Östersjön? Är rätt säker på att den ryska flottan där hade sänkts ganska så jävla kraftigt
Citera
2024-07-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Finns lite mer vapen att tillgå för Nato dock. Även mot nedgrävda orcher.
Hur många soldater tror du Sverige kan skicka dit inom en kort period.
Ända sättet är att skicka dit dem före de anfaller.
Finland och Polen kan inte heller skicka dit någonting pga att de behöver sina resurser där hemma.
De länder som är längre bort är ej heller intresserad att hjälpa till.
Det faller på USA för baltstaterna.
Citera
2024-07-16, 18:25
Medlem
Citat:
Europa har ca 500 kärnvapen, varav ca 400 deployade. Det är en del. En googling säger också att det finns åtminstone ca 100 taktiska B61 i ett nuclear sharing agreement i Europa.

Har du någon källa på vilka avstånd som icbm går att använda på?
Vi har 500 stridspetsar många av dom sitter i robotar som trident 2 som är en MIRV robot så en robot kan ha upp till 14 stridspetsar. Kring 200mil behövs minst för att använda icbms exakta siffror gissar jag är hemliga
Citera
2024-07-16, 18:25
Avslutad
Citat:
Vi har 500 stridspetsar många av dom sitter i robotar som trident 2 som är en MIRV robot så en robot kan ha upp till 14 stridspetsar. Kring 200mil behövs minst för att använda icbms exakta siffror gissar jag är hemliga
Som jag sa, har du någon källa?
Citera
2024-07-16, 18:26
Medlem
Citat:
Vad är det de skulle skära av menar du? Sjötransporter i Östersjön? Är rätt säker på att den ryska flottan där hade sänkts ganska så jävla kraftigt
Och ryskt flyg och landbaserade sjömålsnrobotar hade sänkt våra transporter
Citera
2024-07-16, 18:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej en icbm går i en ganska hög bana och kan inte avfyras mot mål hur nära som helst.
Sedan om vi använder dom få strategiska vi har vad gör vi då om ryssland använder sina mot städer i europa?
Dom strategiska vi har behövs som avskräckning

Vore det inte osannolikt om USA satt passiva ifall europeiska storstäder attackerades med taktiska kärnvapen? Oavsett hur de förhållit sig innan.

Eller har jag missat nåt i diskussionen?
Citera
2024-07-16, 18:27
Medlem
Taggads avatar
Företag som supportar massmördadet visas med sina rätta ansikten - blodiga gristrynen.
Citat:
Ukraina: 100 ryska hemsidor ersatta med grishuvuden
Ukrainas underrättelsetjänst har med hjälp av ”frivilliga hackare” slagit till mot över 100 hemsidor som tillhör företag som stöttar Ryssland i kriget. Det uppger underrättelsetjänsten HUR i ett inlägg på Telegram.

Besökare på sidorna möttes efter attacken av en bild föreställande ett avhugget grishuvud i ryska flaggans färger
https://omni.se/t/ukrainas-svar/d2b5727a-11b8-4e30-960d-0b41e0e53c8c
Citera
2024-07-16, 18:29
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är inget amerikanskt proxykrig. Det är ett ryskt oprovocerat anfallskrig mot det ukrainska folket.
-
Eller hur!!! Vilka andra slogans har du lärt dig att repetera?
Ingen har provocerat ryssarna. Så är det verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in