2024-07-16, 16:30
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Ukraina börjar använda Termit. Termit är en fjärrstyrd robot som har en huvuduppgift att leverera ammunition oavsett väglaget. Roboten ska även kunna klara sig förbi vägavspärr

https://wydarzenia.interia.pl/raport-ukraina-rosja/news-termit-trafil-na-front-wyjatkowy-sprzet-w-rekach-ukraincow,nId,7673683
Citera
2024-07-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Tja jag vill leva (och många ukrainska män också) och kommer inte offra mitt liv för exempel sönderbombade ruinhögar i ingenstans i Småland. En del vill ha krig (och motarbetar fred) och att folk dör, låt dem slåss och låt vi andra som vill leva vara ifred. De värsta krigshetsarna är nästan aldrig vid fronten själva, de gömmer sig bakom en datorskärm.

"De värsta krigshetsarna är nästan aldrig vid fronten själva, de gömmer sig bakom en datorskärm."

Ja tusan vet om jag sett Putin en enda gång vid fronten. Likaså med maktelitens söner, inte tusan åker de till Ukraina. Sådant får de fattiga på den ryska landsbygden sköta. Men att hetsa för krig är de bra på. Putin, Lavrov, dendär TV galningen vars son gömde sig i London, osv.
Citera
2024-07-16, 16:51
Medlem
Citat:
På grund av bomber så klart. Och mer lär förstöras då fredssamtal inte får hållas.

Ukraina skall med i EU, vem kommer få betala uppbyggnaden av alla ruinstäder i Ukraina? Ryssland? USA? Ukraina själv? Nej självklart inte, det blir Sverige så klart. Som alltid.

Oligarkernas frysta tillgångar kan användas för återuppbyggnaden. De kan i sin tur kräva ersättning av ryska staten.
Citera
2024-07-16, 16:52
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering, köttvågorna fortsätter.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Som Ukrainasupporter kan jag inte låta bli att skarpt ogilla den där engagementfarmaren till viss del.

Visst hejjar han på Ukraina men fan vad skev han är som åter igen drar "sista reserver" kortet. Han har dragit det så många gånger nu så vi vet ju att det inte är sant. Det är inte bra för bildande av opinion om stöd om vi ska tro att Ryssen har slut på allt bara runt hörnet. Baserat på det så behövs ju i så fall inget mer stöd?!!?! Det är ju ändå klart nästa vecka då Ryssland "inte har något mer att sätta in".

Om han bara kunde fatta vad kontrapropduktiv han är i sin jakt på att ge folk goda nyheter så han kan få fler följare.

Han drog "sista reserver" under våroffensiven och sa att det var fri lejd ned till Azov efter Robotny.
Kriget skulle vara slut till midsommar 2023 enligt Kenneth Gregg. Det sa han flera gånger i maj och juni.

Han drog "sista reserver" kortet även i Bakhmut.

Men på något mystiskt sätt så respwanar alltid nya reserver så frågan är då hur många gånger någonting kan vara sista gången?
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2024-07-16 kl. 16:54.
Citera
2024-07-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ryssland, vad löjlig du är. Jag är för fred och stöder Trumps inställning till detta idiotkrig då Trump lovat avsluta kriget på 1 dag vilket jag tror är helt möjligt. Biden och Nato vill bara förlänga det.

Just nu är Ukraina epicentrum för en onormal värmebölja. Hela miljön i Ukraina håller på att förstöras på grund av kriget och hur djuren drabbas skall vi inte ens prata om

Så du tror att Trump på 1 dag kan förmå Putin att dra sig ut Ukraina.
Hur skulle det gå till? Hota med kärnvapen mot Kreml?
Citera
2024-07-16, 16:56
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ryssland, vad löjlig du är. Jag är för fred och stöder Trumps inställning till detta idiotkrig då Trump lovat avsluta kriget på 1 dag vilket jag tror är helt möjligt. Biden och Nato vill bara förlänga det.

Just nu är Ukraina epicentrum för en onormal värmebölja. Hela miljön i Ukraina håller på att förstöras på grund av kriget och hur djuren drabbas skall vi inte ens prata om

Kan du utveckla det hur han skulle kunna avsluta kriget på 1 dag?

Det enda sättet jag kan se honom avsluta kriget på en dag är att gå all-in på Ukrainas sida i konflikten.

Blir Trump vald så har han inte några diktatorisk privilegier, har har en kongress och senat att anpassa sin politik efter. Trump kan inte tvinga andra länder, Nato eller icke-Nato länder att sluta stödja Ukraina. Han kan inte ens få en majoritet i sitt eget parti för att stoppa stödet till Ukraina.

Kan du presentera hur han skulle kunna stoppa kriget på en dag, med hänsyn tagen till de demokratiska hinder han måste anpassa sig till. Det vore intressant att vet hur du tror det ska gå till.
Citera
2024-07-16, 17:00
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge

Så länge Ryssland känner att de är i en styrkeposition kommer de inte ha något intresse av att förhandla. Så Trump måste nog komma med något erbjudande om han skall skapa fred.
Citera
2024-07-16, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Nädu, de vänsterliberala blodtörstande krigshetsarna får du aldrig ner till slagfältet.
Inlägg på sociala medier om att kriget måste fortsätta är vad dom klarar av, så länge det ger godhetspoäng.
När tänker den ryske krigsagitatorn Vladimir Solovyovs transvestitson som bor i London dra till fronten och göra nytta? Du vet han som är fotomodell för bögkläder.

Och alla ungar till Poopins oligarker? När drar de till fronten för att "befria" Ukraina? När drar du ner? Dumjävel!
Citera
2024-07-16, 17:18
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Allt går väl ut med att trump kommer med ultimatum till bägge sidor.
Godtar inte Ukraina lösningen så stryps deras stöd.
Gör Ryssland detsamma ökar stödet till Ukraina.
Vem vet vad han har i kikaren, man får ju hoppas att han inte planerar att lägga sig raklång för Putin, det kan väl jämställas med att Ryssland annekterar nuvarande ockuperade områden.
Att Ryssland annekterar Donbas och Luhansk mot att dom lämnar övriga ockuperade områden i söder utöver Krim kanske är en lösning Ukraina skulle acceptera, vem vet.
Med det sagt hoppas jag att Ryssland drar hem helt och hållet till sitt utedassimperium.
Planerar Trump att överge Ukraina helt så får vi I Europa öppna plånboken och det står jag i så fall stolt bakom.
Citera
2024-07-16, 17:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Som Ukrainasupporter kan jag inte låta bli att skarpt ogilla den där engagementfarmaren till viss del.

Visst hejjar han på Ukraina men fan vad skev han är som åter igen drar "sista reserver" kortet. Han har dragit det så många gånger nu så vi vet ju att det inte är sant. Det är inte bra för bildande av opinion om stöd om vi ska tro att Ryssen har slut på allt bara runt hörnet. Baserat på det så behövs ju i så fall inget mer stöd?!!?! Det är ju ändå klart nästa vecka då Ryssland "inte har något mer att sätta in".

Om han bara kunde fatta vad kontrapropduktiv han är i sin jakt på att ge folk goda nyheter så han kan få fler följare.

Han drog "sista reserver" under våroffensiven och sa att det var fri lejd ned till Azov efter Robotny.
Kriget skulle vara slut till midsommar 2023 enligt Kenneth Gregg. Det sa han flera gånger i maj och juni.

Han drog "sista reserver" kortet även i Bakhmut.

Men på något mystiskt sätt så respwanar alltid nya reserver så frågan är då hur många gånger någonting kan vara sista gången?

Håller med till viss del, befogad optimism är ju nödvändigt men jag tycker nog att Gregg har blivit lite för optimistisk i sina uppdateringar, visst det går åt ryssar i drivor men Putin lyckas ju alltid skaka fram mer kött till köttvågorna.

Jag har blivit orollig för hur det kommer att gå för Ukraina, Europa kan ju inte steppa upp om USA vid maktskifte skruvar åt kranen för vapen, inte bra alls.
Citera
2024-07-16, 17:25
Medlem
Silfverryggs avatar
Brinner fint på några rysshålor på det ockuperade Krym. Även strömavbrott pågår. Låt ryssen smaka på egen medicin.
Citat:
Fire at Starokrymsky firing range
https://x.com/RoksolanaKrim/status/1813139073357271340

Citat:
Blackouts reported in Krasnodar and occupied Sevastopol
https://t.me/astrapress/59795

Citat:
Rolling blackouts have been announced in occupied Crimea
https://t.me/crimeaenergy/2261

Verkar vara lite panik bland ryssen.
Citat:
Governor of Belgorod region announced 14 villages near the border with Ukraine a closed security zone
https://t.me/rian_ru/253531
Citera
2024-07-16, 17:31
Medlem
Silfverryggs avatar
Lite mer nyheter från Ukraina.
Citat:
Ukrainas 47:e separata mekaniserade brigad har lagt upp foton och videor på Telegram av sin specialbataljon i Shkval, som består av före detta fångar och frivilliga.
- Alla har rätt att göra fel och få en andra chans. Dessa män är motiverade och har kämpat sedan dag ett. Resultatet på slagfältet beror dock på kvaliteten på träningen, säger uppdateringen.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010556706.html

En liten skillnad från Storm Z och V-puckona.

Och så verkar det som att ännu ett S-300 är skrot.
Citat:
Ukrainian military conducted missile strike at S-300 SAM at occupied part of Donetsk region
https://t.me/GeneralStaffZSU/16167
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in