Citat:
Ursprungligen postat av
annica, sthlm
Krim är en del av Ukraina därför till hör Krim Ukraina, nog om den saken. Ditt fäktande förtar ändå på inte sätt att det fanns någon som tvivlade på att en ytterligare och utökad invasion av Ukraina vore en utmärkt idé.
Vart i helvete vill du komma din djävla pellejöns?
Så om jag förstår er rätt så har det skett två invasioner, först en 2014 och sedan dess har ryska trupper ockuperat krim, donetsk och luhansk illegalt men denna invasion har ni slutat räkna för starten av invasionen för det passar inte in i erat narrativ av att ryssland startade en helt oprovocerad och olaglig invasion 2022?
Denna andra invasion av ett redan invaderat land påstår ni sedan att spionchefen var kritisk till trots att han sa att han ansåg att luhansk och donetsk skulle förklaras va en del av ryssland samt ändrade sig till att de skulle förklaras självständiga och inte alls nämnde något om någon andra invasion, kanske för att invasionen skedde sju år tidigare enligt alla som är något sånär objektiva?
Är det några mer invasioner jag missat? Kanske det var sveriges invasion av afghanistan som sverige helt oprovocerat invaderade enligt "internationell rätt" samt förlorade efter att våra allierade i nato kapitulerade för muslimska terrorister klädda i nattlinne efter 20 års krig?
Det verkar som att ni anser att det endast är rysslands invasioner i invasioner som ni kallar "tredagarskrig" som är fjaskon?
Denna invasion i invasionen hånar ni trots att det nu var 10 år sedan ukraina invaderades enligt er?
Eller rättare sagt var det kanske 2 år sedan invasionen i invasionen som var fjasko skedde för den första invasionen som ni räknat bort var kanske lyckad?
Det kanske är därför ni räknat bort den?
Detta medan det för fyra år sedan avslutats ett annat krig där sverige och nato invaderade afghanistan och förlorade mot talibanerna, ett krig som ni helst bara vill glömma för det var såklart pinsamt för Joe Biden.
Det skulle vara smakligt med lite självkritik istället för att sitta i glashus och kasta sten.
Det är inte ett tecken på intelligens när ni hånar den ryska krigsföringen mot ett land som får flygvapen, missiler och pansarvagnar av nato samtidigt som ni helt bortser från att nato för bara fyra år sedan besegrades av terrorister klädda i nattlinne.
Är det för att nato kapitulerade i afghanistan som ni tror att nato ska segra denna gång eller är det bara rent önsketänkande, det är det jag undrar för jag ser inte slutet på detta krig än men det tycks ni göra med bestämdhet?
Detta trots att ukraina inte lyckats vinna några avgörande slag på 10 år men det kanske kommer när Joe Biden skiter på sig bredvid Macron nästa gång?