Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Ja, det är en fruktansvärd skandal, inte bara för mig som inte jobbar inom säkerhetsfrågor utan även när jag läser på nätet från olika personer som påstår sig jobba med säkerhet. Jag kan inget om skytte men många påstår att det är extremt lätt att skjuta på det avståndet så man kan säga att Trump hade extrem tur. Vet inte om du har sett bilden men det är dessutom den närmaste byggnaden också utanför huvudområdet som har bäst uppsikt över Trump. Det är liksom fri sikt, hur kan den inte vara säkrad. Det kommer vara omöjligt att förstå.
Ja. Hoppas vi får svar på detta och Secret Service sjujävla kritik för detta då det är uppenbart riktigt slarvigt jobb. Nu är vi inne i konspiratoriskt men alltid intressant att delta i sådant och då kan jag lägga till att det känns nästan som att någon/några fick betalt för att "vända bort blicken" åt detta dåd särskilt när några i publiken la märke till den här galningen.
Och nu när vi ändå är inne i denna tråd så, Biden visar sig dement inför hela Amerikanska folket i debatten mot Trump, Demokraterna och "eliten" får panik och nu blir Trump utsatt för mordförsök? Känns ju lite väl slumpmässigt?
Antingen "eliten"/demokraterna som ligger bakom detta eller kanske rentav Putin eller Xi Jinping för att skynda på Amerikas kollaps?