2024-07-14, 12:22
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
På vilket tak låg snipern?
https://www.google.se/maps/@40.8561357,-79.974043,289m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

(FB) Trump skjuten! (2024-07-13)
Citera
2024-07-14, 12:23
Medlem
Agent.Smiths avatar
Hur kan folk ens tro att detta är arrangerat? Skjutvapen är inget man gamblar med då det är alldeles för osäkert. Det mest troliga är att skytten hade Trumps huvud precis mitt i ”bullseye” (som Biden sa) och att vinden/luften mirakulöst gripit tag i kulans färdriktning. Vind och luftmotstånd är alltid en faktor då man skjuter på avstånd.
Citera
2024-07-14, 12:25
Medlem
Donald Trump kommer att utnyttja sitt narrativ att han är förtryckt av eliten och att mordförsöket var en del av detta.
Citera
2024-07-14, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja, vad hände egentligen? Ensam galning? Biden? Putin? Deep State?
https://www.youtube.com/live/zBzysZQqatM
Skottlossningen börjar vid ca 02:30

Ett intressant fynd kanske: Han tar sig för höger öra. Han har då höger örat rakt mot publiken bakom honom eftersom han är vriden åt sidan. Blev han skjuten rakt bakifrån?

Enligt Aftonblaskan är en person i publiken och skytten döda, Trump är träffad men inte allvarligt skadad.
Deep fake kanske
Citera
2024-07-14, 12:37
Avslutad
Till 75% så ville ingen med makt att det skulle hända för om "dessa" velat så hade kulan träffat.
Till 15% så var den yttre säkerheten medvetet negligerad för att Trump skulle dö.
Till 10% var skytten medvetet placerad med medtaget eller placerat vapen.

Det var inte Secret service eller Trumps närmsta omgivning och med tanke på hur nära det var så var det inte heller Trump själv.
Citera
2024-07-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Detta är en fruktansvärt stor skandal för Secret Service. Att de inte ens hade en man uppe på det taket där skytten var är jäkligt skumt. Hoppas vi får svar dessa kommande dagar.

Ja, det är en fruktansvärd skandal, inte bara för mig som inte jobbar inom säkerhetsfrågor utan även när jag läser på nätet från olika personer som påstår sig jobba med säkerhet. Jag kan inget om skytte men många påstår att det är extremt lätt att skjuta på det avståndet så man kan säga att Trump hade extrem tur. Vet inte om du har sett bilden men det är dessutom den närmaste byggnaden också utanför huvudområdet som har bäst uppsikt över Trump. Det är liksom fri sikt, hur kan den inte vara säkrad. Det kommer vara omöjligt att förstå.
Citera
2024-07-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Fast bara 7 sekunder tills de knäppt skytten. Som dock han skjuta 8 skott.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/thomas-matthew-crooks-pekas-ut-som-mannen-som-skot-donald-trump/

Ja när det kommer till den biten så går det inte gnälla tycker jag men det är läskigt att 8skott hinner gå iväg så personen lyckats döda en och skada 2.
Citera
2024-07-14, 13:03
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Donald Trump kommer att utnyttja sitt narrativ att han är förtryckt av eliten och att mordförsöket var en del av detta.

Hur många prickar behöver du egentligen för att rita streck mellan dessa och se figuren?
Citera
2024-07-14, 13:06
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ja, det är en fruktansvärd skandal, inte bara för mig som inte jobbar inom säkerhetsfrågor utan även när jag läser på nätet från olika personer som påstår sig jobba med säkerhet. Jag kan inget om skytte men många påstår att det är extremt lätt att skjuta på det avståndet så man kan säga att Trump hade extrem tur. Vet inte om du har sett bilden men det är dessutom den närmaste byggnaden också utanför huvudområdet som har bäst uppsikt över Trump. Det är liksom fri sikt, hur kan den inte vara säkrad. Det kommer vara omöjligt att förstå.

Omöjligt att görstå?

Ska bli intressant att se hur denna ”miss” förklaras och självklart supporteras i gammelmedia

Vakna fårskallar ser ni inte att historien upprepas när någon är kritisk mot de som egentligen styr (inkl vårt land)
Citera
2024-07-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Omöjligt att görstå?

Ska bli intressant att se hur denna ”miss” förklaras och självklart supporteras i gammelmedia

Ja, att inte byggnad var säkrad.
Jag tycker inte det finns några ursäkter där.
Citera
2024-07-14, 13:11
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Ja. Hoppas vi får svar på detta och Secret Service sjujävla kritik för detta då det är uppenbart riktigt slarvigt jobb. Nu är vi inne i konspiratoriskt men alltid intressant att delta i sådant och då kan jag lägga till att det känns nästan som att någon/några fick betalt för att "vända bort blicken" åt detta dåd särskilt när några i publiken la märke till den här galningen.

Och nu när vi ändå är inne i denna tråd så, Biden visar sig dement inför hela Amerikanska folket i debatten mot Trump, Demokraterna och "eliten" får panik och nu blir Trump utsatt för mordförsök? Känns ju lite väl slumpmässigt?

Antingen "eliten"/demokraterna som ligger bakom detta eller kanske rentav Putin eller Xi Jinping för att skynda på Amerikas kollaps?
Citera
2024-07-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av composedcompis
Till 75% så ville ingen med makt att det skulle hända för om "dessa" velat så hade kulan träffat.
Till 15% så var den yttre säkerheten medvetet negligerad för att Trump skulle dö.
Till 10% var skytten medvetet placerad med medtaget eller placerat vapen.

Det var inte Secret service eller Trumps närmsta omgivning och med tanke på hur nära det var så var det inte heller Trump själv.

Till 100% så var det Trump själv som fejkade skadan vid örat när han lyfter upp handen mot det och man sedan ser hur det "blöder". Naturligtvis riskerar han inte sitt eget liv på det viset, utan skytten skjuter bara planlöst in i folkmassan innan avrättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in