Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-13, 21:12
Medlem
Min HP 17 laptop hänger sej ungefär en gång per dygn.
Var kan man hitta eventuella loggar ?
Någon som har en ide om vad som kan vara orsaken ?
Citera
2024-07-13, 21:20
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loketanja
Vilket OS handlar det om?
Citera
2024-07-13, 21:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Beskriv hängandet utförligare.

Är Windows uppdaterat?
Loggar: https://www.google.com/search?q=logs+of+windows+problems&oq=logs+of+windo ws+problems&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIICAEQAB gWGB4yCggCEAAYgAQYogQyCggDEAAYgAQYogQyCggEEAAYgAQY ogQyCggFEAAY gAQYogQyCggGEAAYgAQYogTSAQg5MTc3ajBqNKgCALACAQ&sou rceid=chrome&ie=UTF-8
Citera
2024-07-13, 21:44
Medlem
OS : Windows 11 och det är uppdaterat. Det är omöjligt att göra något, kräver återstart.
Har även kört diverse diagnos program , men inget har visat på något fel.
Senast redigerad av loketanja 2024-07-13 kl. 21:47.
Citera
2024-07-13, 21:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
OS : Windows 11 och det är uppdaterat. Det är omöjligt att göra något, kräver återstart.
Har även kört diverse diagnos program , men inget har visat på något fel.

Började detta efter minnesbytet?
Citera
2024-07-13, 23:15
Titta i Event Viewer om du ser något loggmeddelande som kan ge en ledtråd.
Citera
2024-07-14, 09:06
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2024-07-14, 09:51
Medlem
isgetens avatar
Har också en HP pavilion som hänger sig. Det beror på att kylning är underdimensionerad på vissa modeller så vid belastning sticker temperaturen iväg. Framförallt om du inte har den på ett bord så luft kan cirkulera helt fritt. Det som hjälpte med mig var en Bios uppdatering som släpptes nyligen och ställa den på en kylplatta med fläkt.

Fast belastar jag den väldigt hårt hänger den sig ändå. Ladda ned något program som mäter cpu temp så kan du se hur det sticker iväg när den belastas.
Citera
2024-07-14, 10:50
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Har också en HP pavilion som hänger sig. Det beror på att kylning är underdimensionerad på vissa modeller så vid belastning sticker temperaturen iväg. Framförallt om du inte har den på ett bord så luft kan cirkulera helt fritt. Det som hjälpte med mig var en Bios uppdatering som släpptes nyligen och ställa den på en kylplatta med fläkt.

Fast belastar jag den väldigt hårt hänger den sig ändå. Ladda ned något program som mäter cpu temp så kan du se hur det sticker iväg när den belastas.

Kanske löses genom att inaktivera så många tjänster som bara går samt att byta till ett lättare Av än Defender. Kanske en RAM-rensare också.
Citera
2024-07-14, 12:28
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kanske löses genom att inaktivera så många tjänster som bara går samt att byta till ett lättare Av än Defender. Kanske en RAM-rensare också.

Javisst. Eller inte starta datorn alls?!

Finns en del som byggt om kyllösningen. Det är tydligen väldigt vanligt problem hos en del hp modeller. Förstår inte varför dom snålat in på kylningen.
Citera
2024-07-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Javisst. Eller inte starta datorn alls?!

Finns en del som byggt om kyllösningen. Det är tydligen väldigt vanligt problem hos en del hp modeller. Förstår inte varför dom snålat in på kylningen.

HP är ett totalt värdelöst företag. Det gäller inte bara vissa laptops, precis allt de gör är skräp. Skrivare, servrar, laptops, workstations. Hp är sämst.
Citera
2024-07-14, 14:34
Bannlyst
Stresstesta datorn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem