Jag klarar knappt av att kolla. Det är genuint jobbigt att se. Jag har tvivlat på Bidens mentala hälsa länge. Utan att på något sätt vara pro-Trump. Undantaget var i valet mot Clinton, som jag litar på än mindre än Trump. Den orangea narcissisten som ljuger fullständigt obehindrat kommer vinna valet igen. Helt otroligt.
Vilka presidentval det varit de senaste tio åren.
1. De lögnaktiga narcissisten Trump vs psykopaten Clinton
2. Den lögnaktiga narcissisten Trump vs intetsägande äldre man
3. Den lögnaktiga narcissisten Trump vs dement äldre man
Vad håller USA på med? De riskerar omvärldens säkerhet och stabilitet, förutom sin egen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Juggenaut
Har också märkt att de flesta Svenskar resonerar så. Men vad är det som var så förfärligt som hände sist Trump var president? Förstår att han är en clown som person. Men vissa målar upp det som att domedagen är kommen ifall han skulle bli president igen.
Många tror att Trump är ett hot mot demokratin. Demokraterna och media (även svensk) påstår detta i tid och otid. Det är knappast en reell risk. Däremot är jag lite bekymrad över Trumps uttalanden kring NATO. Nu har vi till 100% valt sida genom anslutning. Om USA helt eller delvis drar sig ur försvagas NATO kraftigt. Putin kan då passa på att testa NATOs försvarsvilja/förmåga genom att annektera en liten del av Finland eller Estland/Lettland/Litauen. Nu verkar det inte som att Trump kan dra sig ur NATO på egen hand, men något kan han säkert göra för att minska engagemanget i NATO. Det är hur som helst inte positivt för NATO/väst med Trump som president. De andra nationsledarna var rejält trötta på honom efter förra presidentskapet.
Men förmodligen händer ingenting under fyra år till med Trump som president. De kanske bygger klart muren mot Mexico. Det mesta han säger händer inte ändå. Han ljuger som sagt fullständigt obehindrat.