2024-07-12, 03:54
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Vi är uppe i 14 nu enligt listorna. Men Scott Peters uppmanar också Biden att inte ställa upp i valet, så då är det 15. (+ en senator)

Rep. Scott Peters becomes the 16th House Democrat calling for Biden to withdraw.
https://twitter.com/AndrewSolender/status/1811568413229064656
https://twitter.com/AndrewSolender/status/1811568413229064656/photo/1

15 på listan varav 5 från idag.
Så 6 idag som uppmanar Biden att hoppa av.

15 Rep. Jim Himes, Conn. July 11 Statement on X
14 Rep. Ed Case, Hawaii July 11
13 Rep. Greg Stanton, Ariz. July 11 Statement on X
12 Rep. Brad Schneider, Ill. July 11 Confirmed with NBC News
11 Rep. Hillary Scholten, Mich. July 11 Statement on X

NYT har en lista också:
https://www.nytimes.com/interactive/2024/us/elections/biden-drop-out-democrats.html

17 nu om jag räknat rätt:
sist ut: Eric Sorensen on x

såg ngt rykte om att 40st till ska ansluta, men har svårt att förstå hur någon skulle kunna veta det.
Citera
2024-07-12, 03:57
Medlem
Galejans avatar
Än en gång vill jag påminna om att det i fyra år varit ”högerextrema konspirationsteorier” att påtala Bidens demens. Hjärnan blir inte som en schweizerost över en natt. Det tar tid att bli såhär och tecknen har funnits där under hela presidentskapet. Rapporterna om hur Biden vandrat planlöst runt och betett sig världsfrånvänt vid intervjuer och debatter har viftats bort som ”lögner från MAGA-sekten”. Alltihop vände den 27e juni. Nu blir Bidens svammel världsnyheter. Samma svammel som för ett år sedan avfärdades helt.

Förtroendet för den amerikanska demokratin har aldrig varit så lågt som nu. Varenda väljare ser att kejsaren är naken och både D och massmedia har ljugit i åratal. Nu knakar det i fogarna.
Citera
2024-07-12, 03:58
Medlem
karlsoons avatar
Ytterligare ett av alla Bidens snedsteg. Redan när han tillträdde var han ju senildement. Men såklart hyllad och påhejad av medierna som inte fattar bättre. Det är ju konstigt att demokraterna verkar vakna först nu, när det sett likadant ut hela tiden. Så det här är ju vad demokraterna tycker är en bra ledare vilket gör att dom är beredda att skicka fram nästa tomte utan att tveka.
Citera
2024-07-12, 04:24
Medlem
Statstelevisionen har rubriken Joe Biden höll tal efter NATO-dagarna och tar upp först i sista meningarna i texten att det blev två felsägningar.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/joe-biden-holl-tal-efter-nato-dagarna

Bra de är ”neutrala” och inte har så spretande tolkningar som Expressen och Aftonbladet t ex.
Citera
2024-07-12, 04:31
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Några av alla nya fadäser inatt:

- Presenterade President Putin som Ukrainas president
- Kallar Kamala Harris för vicepresident Trump.
- Förväxlade mother land med mother home
- Påstår (felaktigt) att han nämnde ytterligare fem felaktiga namn på Zelensky
- Harris "was the first rape person"
- Förväxlade flera länder. Tex Japan, Sydkorea, Australien, Ryssland.
- Viskade oförklarligt minst 11 gånger i talet
- "I was able to get 50 other nations. Fifty-five zero"
- Aggressivt utbrott mitt i talet
- "Min hjärna undersöktes senast i februari. De sa att den var okej. Jag har bara lite problem med min vänstra fot..."
- Tappade tråden otaliga gånger
- "No poll says I'm not gonna win"
- Sa att han tog råd från 'my commander-in-chief'
Innan hans hysteriska utbrott sa han "control guns, not girls" vilket var lite märkligt.

Anyway...
Citera
2024-07-12, 04:38
Medlem
President Putin Zelensky, Vice President Trump..

🤣😂😆
Jadu, om ändå..

Kan någon ens föreställa sig?
Vilken värld..
Citera
2024-07-12, 04:40
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Varför är det har fortfarande ett ämne för diskussion?
Sedan första osynliga snubbelilinan i trappan för flygplanet var det ju liksom över.
Han skadar folket och världen för var dag som han klamrar sig kvar.
Anledningen att vi diskuterar detta är för att det nu är tydligt att usa inte är en demokrati utan att den amerikanska presidenten är en diktator som i praktiken inte kan avsättas.
Det räcker liksom inte att en diktator kan vinna val för att det ska vara demokrati, man måste även ha möjlighet att avsätta en diktator som har blivit vald.
Det saknas trovärdig mekanism i det amerikanska systemet för att avsätta presidenten och därför diskuteras detta än.
Problemet är alltså inte bara att joe biden har demens och storhetsvansinne utan att han är en diktator som i praktiken inte kan avsättas mot sin vilja.

Jag vet att det finns vissa svaga mekanismer för att avsätta presidenten men i praktiken är det osannolikt scenario sålänge inte presidenten skiter i näven och äter upp det live på tv.

Den amerikanska demokratin är en papperstiger.
Citera
2024-07-12, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Jag tycker synd om gubben.
I hans ålder ska man inte behöva hålla på med sådant där. Han skall sitta hemma och ha det lite skönt de sista åren. Inte tvingas fara runt så (på grund av att hand parti inte kan få fram en vettig kandidat).
Han vägrar ju lägga av själv
Citera
2024-07-12, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Biden höll tal på Natomötet - kallade Zelenskyj för "president Putin"
Biden kallade Zelenskyj Putin

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4Bo6R6/biden-kallade-zelenskyj-putin

Joe Biden håller tal från Natomötet.

Nu vill jag lämna över till Ukrainas president som har lika mycket mod som han har beslutsamhet. Mina damer och herrar: president Putin, säger han innan han rättar sig.

– Putin? President Zelenskyj. Jag är så fokuserad på att vinna mot Putin, säger han

Vad säger ni om detta?

Hur kommer media och andra politiker reagera på detta?

Eliten har ju valt denna man och gett han ultimata makten. Vad andra tycker är nog skitsamma
Citera
2024-07-12, 04:52
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
17 nu om jag räknat rätt:
sist ut: Eric Sorensen on x

såg ngt rykte om att 40st till ska ansluta, men har svårt att förstå hur någon skulle kunna veta det.
Vad spelar det för roll?
Alla demokrater i hela usa förutom presidenten och de ministrar han tillsatt kan kräva hans avgång men de kan ändå inte avsätta presidenten för det kan bara ministrarna göra, ministrar som presidenten kan sparka om de vill avsätta honom.
I teorin kan presidenten sparka alla ministrar imorgon och då kan han sitta kvar som diktator ett tag till.
Citera
2024-07-12, 04:54
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Dom där sjuka jävla viskningarna alltså haha

Haha, han står och viskar länge och om något helt annat än att svara på frågorna.
Senast redigerad av stolenChevy 2024-07-12 kl. 04:57.
Citera
2024-07-12, 04:59
Medlem
Kan det inte innebära stora konsekvenser när idioten går på scen och säger saker som min vän Putin eller att han ska kämpa mot zelensky så länge det behövs . Kan ju vara rätt konstigt för alla andra 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in