2022-11-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Blanda inte ihop aktivitetsersättning och aktivitetsstöd.
What ever.
Citera
2022-11-18, 20:44
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Blanda inte ihop aktivitetsersättning och aktivitetsstöd.

Åfan... trodde det var mer eller mindre samma sak
Citera
2022-11-18, 23:01
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Åfan... trodde det var mer eller mindre samma sak
De är ju mer eller mindre varandras motsatser, sett till villkoren för att kvalificera för de respektive stöden.
Citera
2022-11-19, 15:28
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Ni som har haft så kallat Sius stöd på Arbetsförmedlingen. Hur tycker ni att det har varit?
Jag ska få det nu men jag är tveksam som fan. 🤨
Har ni fått jobb?
Vad förväntas av mig och vad kan jag förvänta mig?

Jag VAR inskriven på SIUS i sthlm under en tvåårsperiod.
Jag hade ett möte på dom två åren, jag visade läkarutlåtande på min diagnos och handläggaren säger rakt ut: Det här tror jag inte på!

Nu är ju förvisso alla möten och aktiviteter anordnade på och av AF totalt jävla meningslösa, men när det gäller en avdelning som specifikt ska hjälpa personer med funktionsnedsättning och som blivit stekta av Försäkringskassan, så är det inget annat än en skandal av gigantiska proportioner.
Citera
2023-05-31, 09:18
Medlem
Vodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Ni som har haft så kallat Sius stöd på Arbetsförmedlingen. Hur tycker ni att det har varit?
Jag ska få det nu men jag är tveksam som fan. 🤨
Har ni fått jobb?
Vad förväntas av mig och vad kan jag förvänta mig?

Ja det är bra frågor. En sius ska väl ha kontakter på den lokala arbetsmarknaden. Jag hade en som kände arbetsgivare och vi besökte olika sådana arbetsplatser.
Men nu har jag en som mest verkar vilja skicka mig till samhall. Det finns inga arbetsplatser i våran stora stad som passar mig anser personen.

Fått jobb via dessa? Nej faktiskt inte.

Jag vet inte vad som förväntas av mig. "Gör som vi tycker" känns det som nu.
Förvänta dig inget större engagemang.

Hur har det varit, mycket byråkrati och en känsla av att jag ska in på ett jobb som de tycker passar mig.
De går efter sin karta om hur det borde vara och jag är verkligheten. Men det är kartan som är rätt.
Citera
2024-07-11, 09:32
Medlem
Undrar lite detsamma. Är lite udda av mig och har därför svårt att passa in i det sociala på arbetsplatserna. Tänker att SIUS kanske kan vara en lösning, dvs att jag slussas in någonstans där min problembild är implicit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in