2024-07-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Stackars ukrainska piloter som ska skickas upp i f 16 över östra ukraina på kamikazeuppdrag.
Snabbutbildade och i 45 år gamla kärror..

Dessa kärror är överlägsna allt ni ryssar har.
Stackars ryssar som får möta dessa f16
Citera
2024-07-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Till skillnad från ryssens top moderna flyg då?

Nä, ryssarna har väl bara gamla mig-29?
Citera
2024-07-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Nä, ryssarna har väl bara gamla mig-29?

Det är mycket ryskt som underpresterat när det kommit till kritan. Vi får se.
Citera
2024-07-10, 20:37
Medlem
Citat:
Du räknar som en kratta.
Ryssland har sin krigskostnader och annat i rubel.
Rysslands exportinkomster på100 miljardtals dollar växlas till rubel och betalar dels vapenproduktionen bla granattillverkningen.
Räknar man rätt så är det en spottstyver mot vad väst betalar ex per granat.
1 rubel är 0,011 dollar.
Du får räkna själv.
Jag har bra koll på vad lönen är för en fabriksarbetare i Ryssland. Vad är det jag ska räkna på? Var har jag nämnt rubel eller dollar?

Jag kan ge dig en spark i rätt riktning:
En rysk bil kostar en spottstyver. Om en ryss ska köpa bilen är det inte längre en spottstyver för ryssen.

Du har ju tidigare i tråden med all önskvärd tydlighet visat att ekonomi, eller nationalekonomi inte är din favoritsport. Du är t.o.m. helt värdelös vilket du delar med de flesta rysshjonen i tråden (…Rysslands ekonomi är urstark/går som tåget, etc.… eftersom BNP ökar och arbetslösheten är noll) Jisses vilka Puckon ni är!
Citera
2024-07-10, 20:48
Medlem
Inflationen i Ryssland är mångdubbelt större än den dopade BNP-tillväxten som inte kan hållas uppe hur länge som helst, ett par år till kanske, Det är ingen bra ekonomi det.
Citera
2024-07-10, 20:50
Medlem
Citat:
Stackars ukrainska piloter som ska skickas upp i f 16 över östra ukraina på kamikazeuppdrag.
Ja, nu får ryssarnas bevisat fantastiska luftförsvar arbeta!
Citera
2024-07-10, 20:54
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Inflationen i Ryssland är mångdubbelt större än den dopade BNP-tillväxten som inte kan hållas uppe hur länge som helst, ett par år till kanske, Det är ingen bra ekonomi det.

Och duman godtog puttes skattehöjning.
Citat:
Med lagen kommer Ryssland från och med början av 2025 att införa en progressiv inkomstskatt som kommer att påverka dem som tjänar mer än 200 000 rubel (cirka 2 000 euro) per månad. Hittills har Ryssland haft en inkomstskatt på 13 procent.
I den lag som antagits av duman införs en femgradig skala, där den högsta skatteklassen är 22 procent. Ökningarna kommer att bli de största i Ryssland under detta århundrade.
...
Skattereformen bör också minska kapitalutflödena från Ryssland, det vill säga överföringen av oligarker och andra förmögna ryska pengar till säkerhet utomlands.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1188a9a1-36fb-4c22-9cf5-3e58e5aedf5f

Oligarkerna kommer inte längre kunna gömma sina (stulna) stålar i utlandet.
Citera
2024-07-10, 20:58
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Tills ryssen kollapsar och sönderdelas. Kommer bli skönt att se de självständiga Karelen och Köningsberg ta sina rättmätiga platser som suveräna stater inom EU och Nato. Därefter kan vi riktiga européer sparka alla ryssvänner oavsett nationalitet ut från Europa och skicka er till valfri område ut ur Europa då ni verkar gilla att leva i skit.

Jag har sett dig skriva något annat om karelska självständighetskampen. Intressant, kan du berätta mer? Jag har karelsk släkt som evakuerades under kriget. Det vore skönt om Karelen inte var ryskt så det gick att åka dit. Kanske t.o.m få tillbaka släktgården.
Citera
2024-07-10, 20:58
Medlem
Citat:
Du skriver snabbutbildade, så kan du upplysa oss hur lång denna snabbutbildning är enligt dina ryska uppgifter? När startade utbildningen tro? Och när är den klar?

Till skillnad från dig så vet jag hur länge de ukrainska piloterna gått/går utbildningen/träningen för F-16.
Ledtråd,
Träningen startade mycket tidigare än vad som nått media.

Samma gäller hur många piloter som tränas, det hemlighålls om du inte visste det.
Citera
2024-07-10, 21:04
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Du skriver snabbutbildade, så kan du upplysa oss hur lång denna snabbutbildning är enligt dina ryska uppgifter? När startade utbildningen tro? Och när är den klar?

Till skillnad från dig så vet jag hur länge de ukrainska piloterna gått/går utbildningen/träningen för F-16.
Ledtråd,
Träningen startade mycket tidigare än vad som nått media.

Samma gäller hur många piloter som tränas, det hemlighålls om du inte visste det.

Kommer bli en obehaglig överraskning för orcherna
Ja det har tränats längre än vad som annonserats och även på andra typer som kommer bli aktuella i nära framtid

Klart ryzzorcher och Vladimir Putler är rädda, därav deras aktivitet här
Citera
2024-07-10, 21:05
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Och ändå är det kärrorna top noch jämfört med orchernas MIG och SU
Citera
2024-07-10, 21:08
Medlem
Citat:
Kina köpte 110 miljoner ton råolja från ryssland sista året för
600 miljarder kr.

Har du en källa på de kinesisk-ryska kontrakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in