2024-07-09, 15:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det har jag inte läst, att ryskspråkiga tidningar är förbjudna i Ukraina. Biblioteket tvingades kasta ut ryska böcker och det blev i lag förbjudet att tala ryska (för flera år sen). Och jag antar att ryska tidningar inte är tillåtna - så där som hos oss. Och kanske de ryska medierna. Men jag vet inte om de ryska tidningarna som skrivs i Ukraina är förbjudna. Och Ukraina gör tv-underhållning på ryska. President Zelenski är själv rysktalande och har gjort succé just i en sådan kanal som man talar ryska i. Men jag vet inte vad som är tillåtet och vad som är förbjudet i Ukraina. .

Samma gamla trötta lögner (fetade). Dags att hitta på något nytt?
Ryska är inte förbjudet i Ukraina. Däremot har de skärpt kraven på att man ska kunna tala ukrainska.
Citera
2024-07-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det har jag inte läst, att ryskspråkiga tidningar är förbjudna i Ukraina. Biblioteket tvingades kasta ut ryska böcker och det blev i lag förbjudet att tala ryska (för flera år sen). Och jag antar att ryska tidningar inte är tillåtna - så där som hos oss. Och kanske de ryska medierna. Men jag vet inte om de ryska tidningarna som skrivs i Ukraina är förbjudna. Och Ukraina gör tv-underhållning på ryska. President Zelenski är själv rysktalande och har gjort succé just i en sådan kanal som man talar ryska i. Men jag vet inte vad som är tillåtet och vad som är förbjudet i Ukraina.

Men när Donbass fick välja om de ville tillhöra Ryssland eller Ukraina så blev flera områden väldigt besvikna för att de inte fick välja att tillhöra Ryssland. Det är faktiskt många, många ukrainare som vill det och vill rymma till Ryssland i stället för till västvärlden. Och, ja! Många, många skulle bli glada om de fick lyda under rysk demokrati.

Många = Minoritet
Citera
2024-07-09, 15:40
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Det har begåtts 100- tals dokumenterade krigsbrott av ryzzen i Ukraina, mig veterligen har dom inte erkänt ett enda.
Så det är fullt logiskt enligt orchernas syn på läget.

Du missade att få med flera nollor. Redan 2023 dvs förra året passerades 100000 dokumenterade ryska krigsbrott i Ukriana. Ukrainarna är grymt duktiga på att dokumentera allt ryskt svineri. Ryssland valde det sämsta tänkbara folket att begå krigsförbrytelser mot då ukrainarna är mycket väl insatta i rysk kriminell mindset samt vet exakt hur ryska barbarer tänker och fungerar.
Citera
2024-07-09, 15:45
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Om det nu inte finns något hot, varför har USA inte bombat Ryssland än?
För att USA väntar på att Ryssland ska ge sig på ett NATO-land. Då steppar USA in
Citera
2024-07-09, 15:45
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En enda komplett 155 mm granat från nammo kostar 85 000 kr
Ryssland tillverkar sina granater för en för en spottstyver av det priset.
Lycka till.
Kära nå'n... förstår du inte kolleration mellan produktionskostnad och försäljningspris?
Skäp till dig, männ'ska!
Citera
2024-07-09, 15:52
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Ryssland attackerar aldrig civila mål. Det säger pajasen Peskov

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-atak-na-szpital-w-kijowie-rosja-reaguje-ukraina-odpowiada,nId,7633598
Citera
2024-07-09, 15:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Lycka till.

Pengar är inte problemet.
Citera
2024-07-09, 15:58
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Europeiska ledare åkte till Moskva för att försöka förhindra mer krig men de mötte en person som tappat kontakten med verkligheten.
När Olaf Scholz förklarade för Putin att Ukraina inte var på väg in i NATO så fick han fullständigt förvirrade svar om att Ukraina inte är ett land.

Mötet måste varit ett av de mest bisarra i världshistorien. Ledaren för europas motor försöker rädda handeln mellan länderna och möts av en psykopat helt ur synk med verkligheten på 2020-talet och som bestämt förklarar att Ukraina & Belarus tillhör Ryssland, ungefär som det gick till på medeltiden.
Citera
2024-07-09, 15:59
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Lycka till.
Jobbigt läge för er ryssäckel nu då västvärlden börjar steppa upp vår vapenproduktion. Det gick inget vidare sist för sovjetunionen då de försökte hänga med väst upprustning under kalla kriget.
Det här gången blir det 7 resor värre minst. Rysslands lilla skitekonomi kommer snart att helt kollapsa...
Citera
2024-07-09, 16:01
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Lycka till.

En komplett granat? Låter intressant. Vad kostar en icke komplett granat?

Vad kostar en komplett 155 mm granat i Ryssland? Kan du svara på det eller killgissar du?
Citera
2024-07-09, 16:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Ja det lutar dessvärre åt att Nato försvagas.
Finns många artiklar på nätet om oron över vad Trump kan ta sig för. Här är en lång och mycket bra artikel om läget (ingen för den late att ta sig an):
https://www.politico.com/news/magazine/2024/07/02/nato-second-trump-term-00164517
Citera
2024-07-09, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Samma gamla trötta lögner (fetade). Dags att hitta på något nytt?
Ryska är inte förbjudet i Ukraina. Däremot har de skärpt kraven på att man ska kunna tala ukrainska.

Jag tycker det vore bättre att förbjuda rysk närvaro i Ukraina efter vad ryssarna gjort och fortfarande gör i Ukraina. Ryssarna borde även förbjudas att befinna sig i Sverige då ryssar ofta är konstaterade säkerhetsrisker.

Avveckla även deras fula betongkomplex på Gjörwellsgatan då det är en j-a spioncentral.

Rysshuset på Lidingö bör snarast stormas av polisens insatsstyrka tillsammans med kronofogdemyndigheten, då varken hyra, el, värme eller sophämtning betalats på åratal.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-07-09 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in