2024-07-09, 13:56
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jag har skrivit tidigare och upprepar vad jag tidigare skrivit. Jag har ingen aning om vem som sköt Palme, MEN jag anser utifrån vad vi såhär långt vet att CA är det utan konkurrens absolut mest intressanta spåret hittills.

1. Jag tror för egen del inte på någon konspiration eller utländska superduperagenter eller nåt sånt.

2. Om man tittar på vapenbiten, för mordvapnet ÄR naturligtvis högintressant, så var det En enda jäkla individ som vägrade lämna in sin revolver till provskjutning. Nämligen självaste CA! Bara här börjar det osa katt och det ordentligt.. Det i sig enbart gör hon till starkt misstänkt. Inte automatiskt till mördare, men väldigt starkt misstänkt.

Om vi då tittar på vem den här personen som vägrade låta polisen provskjuta sin revolver så vad vet vi? Visserligen inte mycket. Men några saker framträder. Hans utseende kan bedömas stämma väl överens med vittnesiaktagelser runt mordet. Här växer onekligen misstankegraden. Signalementet stämmer väl överens. Bara det vore ju nästan skäl för att anhålla

Sen framträder ytterligare intressanta saker. Han hade som huvudsaklig inkomst handel med aktier. Typ daytrading? Mordetdatumet råka ligga direkt i anslutning till börsnedgången på stockholmsbörsen bara dagen innan. CA var dessutom van att regelbundet röra sig i området runt Sveavägen, även kvällstid. Det verkar ha ingått i hans levnadssätt. Han var en aktiv och engagerad skytteklubbsmedlem, men tar märkligt nog en paus från skytteutövandet hela 1986? Att han verkligen inte gillade Palme bekräftar han själv för polisen. Han ljuger uppenbarligen i förhör. Han kommer med dåliga och märkliga ursäkter runt varför han inte hörsammade polisens uppmaning om att lämna in vapnet. Han framstår i största allmänhet som ett väldigt intressant och misstänkt spår att gå vidare med..

Om jag inte missminner mig ägnade sig CA åt skytte efter mordet. Datum har jag inte men han ska ha vunnit någon tävling efter mordet. Någon får gärna rätta mig om jag har fel här.
Senast redigerad av DrComfort 2024-07-09 kl. 13:59.
Citera
2024-07-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Om jag inte missminner mig ägnade sig CA åt skytte efter mordet. Datum har jag inte men han ska ha vunnit någon tävling efter mordet. Någon får gärna rätta mig om jag har fel här.

Ja, det här är enligt mig det enda som möjligen är lite skevt.

Han ska tydligen (eventuellt) ha tävlat med revolvern så sent som någon gång 1989, sen försvinner vapnet..

Men vad hände 1989? Jo Hovrätten friar slutgiltigen C Pettersson. Så efter att Pettersson släpps fri och polisen måste leta efter någon ny stackare att sätta dit för mordet så går revolvern upp i rök.
Senast redigerad av Macke85 2024-07-09 kl. 14:04.
Citera
2024-07-09, 14:01
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ja, det här är enligt mig det enda som är lite skevt. Han ska tydligen (eventuellt) ha tävlat med revolvern någon gång 1989, sen försvinner vapnet.

Vapnet försvinner vad jag minns inte 89. 92 ska brodern ha sett vapnet. Någon får gärna rätta mig om jag har fel på den. Att CA helt lade ned och gick under jord vad gäller både skytte och vapnet stämmer inte som det lätt verkar framstå för många.
Citera
2024-07-09, 14:02
Medlem
Kan aktieaffärer vara Christers mordmotiv, undrar om Christer paniksålde aktier på torsdagen?

https://www.youtube.com/watch?v=Y4gtNNrNlJc
Citera
2024-07-09, 14:03
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ja, det här är enligt mig det enda som möjligen är lite skevt. Han ska tydligen (eventuellt) ha tävlat med revolvern någon gång 1989, sen försvinner vapnet..

Vad hände 1989? Jo Hovrätten friar slutgiltigen C Pettersson. Så efter att Pettersson släpps fri och polisen måste leta efter någon ny stackare att sätta dit för mordet så går revolvern upp i rök.

Intressant vinkel där med att CP frias. Ja, om CA var GM kan det så klart ha utlöst något.
Citera
2024-07-09, 14:05
Medlem
Citat:
Intressant vinkel där med att CP frias. Ja, om CA var GM kan det så klart ha utlöst något.

En mördare som är så dum att han använder sitt eget registrerade vapen, jo det finns absolut dokumenterade exempel på sådana skjutvapenmördare som inte bryr sig om den detaljen (så det kan man inte ha som invändning), kanske inte måste ha jättebråttom med att göra sig av med sitt vapen heller resonerar jag.. Men det är såklart spekulativt. Vad vet jag.
Senast redigerad av Macke85 2024-07-09 kl. 14:21.
Citera
2024-07-09, 14:11
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kan aktieaffärer vara Christers mordmotiv, undrar om Christer paniksålde aktier på torsdagen?

https://www.youtube.com/watch?v=Y4gtNNrNlJc

Ännu en grej där slumpen i så fall är helt otrolig. Efter aktieraset stöter alltså CA då på Palme och får honom på silverfat.

CA hade det tungt i livet men jävla vad flax den mannen verka haft när det kom till det där att knäppa Palme.
Citera
2024-07-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kan aktieaffärer vara Christers mordmotiv?

Osvsett vem som var mördaren så tja, motivet var förmodligen hat mot Palme. Tror inte man behöver göra det svårare än så.

Troligtvis fick mördaren syn på makarna P av en slump och utnyttjade situationen så att säga. Mordet är nog impulsframkallat..

MEN någonting kan ju absolut ha hänt som höjt nivån på avsky. Så, ja visst skulle aktieskatten kunnat ha triggat igång nånting. Men med största sannolikhet fanns ett mångårigt djupt hat i grunden.. Tror jag
Senast redigerad av Macke85 2024-07-09 kl. 14:13.
Citera
2024-07-09, 14:15
Medlem
DrComforts avatar
Är det all flax CA hade som GM som gjorde han lack på hur dåligt PU sköttes? Nej, nu får det fan vara nog med flax, det är något ruskigt med den! Ta och sätt ditt mig någon jävla gång!
Citera
2024-07-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ännu en grej där slumpen i så fall är helt otrolig. Efter aktieraset stöter alltså CA då på Palme och får honom på silverfat.

CA hade det tungt i livet men jävla vad flax den mannen verka haft när det kom till det där att knäppa Palme.

Fast det är väl just det som är slumpen? När något går snett, vad det än är, så är det väl just många saker som råkar sammanträffa i tid och rum. Inte sällan oförutsedda och rent av mycket osannolika saker.

Jag tror att mördaren är en privatperson som agerade ensamt. Någon sköt ju bevisligen Palme! Något motiv eller någon anledning måste ju ha funnits, eller hur?

CA som ett exempel är väl tänkbar som kanditat, likväl som någon annan skulle kunnat ha gjort det. Jag tror inte på att krångla till saker onödigt mycket.
Senast redigerad av Macke85 2024-07-09 kl. 14:19.
Citera
2024-07-09, 14:24
Medlem
Citat:

Det blir väl jämförbart med att Skandiamannen stöter ihop med paret Palme efter jobbet och har en revolver med sig.
Citera
2024-07-09, 14:26
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Fast det sammanfaller också i tid med första kallelsen till provskjutning. Inte svårt att tänka sig att en oskyldig CA gör sig av med vapnet som en reaktion på första kallelsen och inte specifikt för att CP blev friad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in