2024-07-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Läs på själv, ryskspråkiga dagstidningar är förbjudna i ukraina osv.

Och varför är de det?? Inte så konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Säger det igen.
Nassar håller till i Ryssland och Ukraina.
https://sverigesradio.se/artikel/5925570

https://www.expressen.se/nyheter/svenskarna-som-strider-i-ukraina/

https://proletaren.se/artikel/extremister-pa-bada-sidor-i-ukrainakriget-men-ena-sidan-vittvattas

Slut diskuterat 👍

Men i Europa stödjer samtliga nazister Ryssland. Hur går det ihop?
Du kanske lyssnat för mycket på vatnikpropaganda.
Citera
Medlem
Citat:
Säger det igen.
Nassar håller till i Ryssland och Ukraina.
https://sverigesradio.se/artikel/5925570

https://www.expressen.se/nyheter/svenskarna-som-strider-i-ukraina/

https://proletaren.se/artikel/extremister-pa-bada-sidor-i-ukrainakriget-men-ena-sidan-vittvattas

Slut diskuterat 👍

Men problemet verkar vara större på den ryska sidan samt att hotet från Ryssland mot Sverige genom nazistiska organisationer är mycket större.

Men ändå väljer du att ta upp det "intressanta" med påstådda nazister som åker till Ukraina?
Citera
2024-07-09, 13:24
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Men problemet verkar vara större på den ryska sidan samt att hotet från Ryssland mot Sverige genom nazistiska organisationer är mycket större.

Men ändå väljer du att ta upp det "intressanta" med påstådda nazister som åker till Ukraina?

Jag bryr mig inte ett jävla skit om det är värre där eller värre där.

Nassar finns i Ryssland och Ukraina!
Samt Vitryssland om vi ska dra det vidare.
Huliganer och banditer
Citera
2024-07-09, 13:25
Medlem
Citat:
Läs på själv, ryskspråkiga dagstidningar är förbjudna i ukraina osv.

Det har jag inte läst, att ryskspråkiga tidningar är förbjudna i Ukraina. Biblioteket tvingades kasta ut ryska böcker och det blev i lag förbjudet att tala ryska (för flera år sen). Och jag antar att ryska tidningar inte är tillåtna - så där som hos oss. Och kanske de ryska medierna. Men jag vet inte om de ryska tidningarna som skrivs i Ukraina är förbjudna. Och Ukraina gör tv-underhållning på ryska. President Zelenski är själv rysktalande och har gjort succé just i en sådan kanal som man talar ryska i. Men jag vet inte vad som är tillåtet och vad som är förbjudet i Ukraina.

Men när Donbass fick välja om de ville tillhöra Ryssland eller Ukraina så blev flera områden väldigt besvikna för att de inte fick välja att tillhöra Ryssland. Det är faktiskt många, många ukrainare som vill det och vill rymma till Ryssland i stället för till västvärlden. Och, ja! Många, många skulle bli glada om de fick lyda under rysk demokrati.
Citera
2024-07-09, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Och varför är de det?? Inte så konstigt.
All denna okunskap, det började FÖRE kriget.
Citera
2024-07-09, 13:31
Medlem
Citat:

När förbjöds ryska tidningar?
Citera
2024-07-09, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det har jag inte läst, att ryskspråkiga tidningar är förbjudna i Ukraina. Biblioteket tvingades kasta ut ryska böcker och det blev i lag förbjudet att tala ryska (för flera år sen). Och jag antar att ryska tidningar inte är tillåtna - så där som hos oss. Och kanske de ryska medierna. Men jag vet inte om de ryska tidningarna som skrivs i Ukraina är förbjudna. Och Ukraina gör tv-underhållning på ryska. President Zelenski är själv rysktalande och har gjort succé just i en sådan kanal som man talar ryska i. Men jag vet inte vad som är tillåtet och vad som är förbjudet i Ukraina.

Men när Donbass fick välja om de ville tillhöra Ryssland eller Ukraina så blev flera områden väldigt besvikna för att de inte fick välja att tillhöra Ryssland. Det är faktiskt många, många ukrainare som vill det och vill rymma till Ryssland i stället för till västvärlden. Och, ja! Många, många skulle bli glada om de fick lyda under rysk demokrati.
Japp, det är sant tyvärr så hör vi nästan enbart ukrainsk propaganda här.
Citera
2024-07-09, 13:32
Medlem
Citat:

Ja, det stämmer. Ryssråttorna har terroriserat Ukraina långt före den 24 februari 2022.
Citera
2024-07-09, 13:32
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet

En massa lösa påståenden av kalibern "jag har hört" kör vi rakt ner i det ryska utedasset.
Lita på en avryssifiering i alla delar av Europa utanför Ryssland from nu, bla i Baltikum och givetvis Ukraina. I övrigt får inga inbillade eller långsökta skäl motivera invasioner av det som skurken Ryssland sysslar med men kanske borde vi i väst på allvar stärka Ukraina och bedriva samhällsomstörtande verksamhet i Ryssland så att den onaturliga och monstruösa styggelsen och federationen spricker? Det är ju så ni resonerar.
Citera
2024-07-09, 13:33
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Videon är inte fake.

Och det finns med i videon att några inslag är äldre. Men nya inslag också. Det säger han som gör inslaget.

Samt att innan kriget började har vi haft många svenska nassar som joinade ukrainska förband.
Säger inte att det inte finns nassar i Ryssland. Det gör det. Men i Ukraina också.

Lika barn leka bäst 👍
Nazister finns i alla länder inget märkvärdigt med det. Att de vill försvara sitt fosterland är naturligt.
Att svenska nazister verkar gilla Putin och gärna vill se ryssen invadera Sverige är svårare att förstå?
Citera
2024-07-09, 13:33
Medlem
Citat:
Japp, det är sant tyvärr så hör vi nästan enbart ukrainsk propaganda här.

Nja, inte riktigt. Propagandan kommer från Ryssland från dig och din sort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in