Citat:
Fick till och med tillverka egna subs så man ska begripa vad de säger, förståndshandikappad-danska är var jag får dra gränsen för mina språkliga färdigheter. Jag tyckte väl att det går nog till ungefär som det gör här, dvs man vill inte bli dömd till rättspsykiatrisk vård varken som sjuk i huvudet på riktigt eller genom mygel för riktiga busar för de kan bokstavligen hålla dig där för evigt om du skulle göra dig ovän med överläkaren.
Det var MINST fem år av skötsamhet till att börja med, vilket de flesta av de här lirarna givetvis inte klarar av, sen kunde man bli uppgraderad till steg två och därmed närmare en frigivning ut till samhället sen började han prata om steg 3, 4, 5, 6.. 7 och hur det blev en "ond cirkel" vilket satte de här människorna i total hopplöshet så tro fan att det inte blir så mycket skötsamhet. Den tjocka herren med mysbyxorna tänkte jag först att ähh, kan du inte bara bete dig som folk och inte vara så hotfull och aggressiv och gapa på alla hela tiden, lappa till personalen han tyckte om nämndes väl med, men sen när jag förstod att han antagligen lackat efter att mer eller mindre förstått att det blir livstid för honom i det där råtthålet så kan jag begripa att han går runt och är en surfitta all vaken tid.
Många klassiska danska missbrukare hade de där iallafall, hemmagaddade med hårdrockstishor, 40 cigg om dagen, tjack och 20 öl sen tolv års ålder skapar det extra skimret som deras svenska diton inte har, hygget har tagit över fullständigt.