Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
5 dagar in på EU:s ordförandeskap och Ungern skämmer ut sig å det grövsta. Det är på tiden att fria Europa börjar diskutera på allvar hur ungrarna ska kastas ut ur EU. Därefter kan Orban posera hur mycket han vill med avskum som KGB-Putin, Lukashenko, Kim Jong-un och Talibanerna.
Finns en liten tröst. Efter att ordförandeskapet hoppar 1 januari, kommer det ta 13,5 år innan Ungern kan åter hytta med klubban. Hoppas att fram tills dess Ungern har fått en ny och bättre PM än gulaschbaronen.
Och så har storråttan åter begärt att Ukraina lämnar över de delar som ryssen inte ens kontrollerar över till ryssen för att ens börja snacka fred. Detta medan fetknoppen gulashcbaronen stod bredvid.
Tydligen ska baronen ha sagt något i stil med följande:
Citat:
Enligt Orbán står Rysslands och Ukrainas åsikter långt ifrån varandra. Enligt honom krävs det flera steg för att få slut på kriget, men i dag togs det första steget för att återupprätta dialogen.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010493711.html
Det man vet är att ryssen är inte intresserad av en riktig dialog. Varianten ryssen har är att de beordrar och alla andra ska bara lyda och lägga sig platta. Själv skulle jag inte inte kalla detta för dialog.
Jag har för övrigt ett motförslag. För att sanktionerna ens ska tas bort, ska ryssen överlämna Haishenwai till kinesen, Petrograd till Sverige, Viborg, Salla, Petsamo samt karelska näset tillbaka till Finland, Ukraina får de 5 angränsande oblasterna, Köningsberg blir den fjärde självständiga baltiska staten, Tjetjenien får sin självständighet (dock utan fähunden kadyrov), moskva evakueras och återställs som våtmark samt putte med anhang skickas till Haag.
Lika logiskt som ryssens krav, eller hur?
Nästa gång ryssen kommer med nåt absurd krav, tänker jag lägga nya motkrav på denna lista.