Citat:
Ursprungligen postat av
vildhane
Go for it!
Ja just det, jag kom på när jag skrev igår att det finns ett till sätt. Hoppar du och heavy attackar så är dessa attacker poise breaking. Det går alltså mycket snabbare att ta sig förbi någon som går med sköld upphöjd om du hopp attackerar lite. Annars brukar det gå efter 4-5 slag att komma in. Men Heavy attacks gör mer.
Det blev ash of war sacred blade istället! Den hade jag också hittat någonstans. Den levlar också genom faith. När man aktiverar den (tar FP) så blir svärdet som en gul blixt så fienden tar mer skada vid melee eller så kan man kasta svärdet vilket tar FP att kasta det, så det är allt i allo, bästa jag använt hittils. Använder inte ens flame sling mer. Bra med sacred blade är också att det går att välja standard or quality. Vid quality på inställningarna så levlar den mot faith också.
Nu har jag en såpass bra faith ash of war så jag kan ha uppe skölden hela tiden utan att behöva variera mellan med och utan sköld (flame sling) så blir enklare allting.
Levlat str från 12-16 nu också så jag använder brasshield.
Dödade mitt första troll uppe på berget igår och det var med sacred blade. Kom på taktiken där också. Ställa sig under trollet så trollet hade svårt att hitta mig och bara mata slag. Ger 1000 runor ett troll så bra förtjänst.
Ska testa heavyattack. Är däremot inte så stort fan av tunga svärd testade longsword som krävde 16 str men gick tillbaka till broadsword det svärd jag började med mycket bättre kontroll.