2024-07-04, 22:44
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tänkte på de Georgsson värvade: Lomotey, Siby, Zeidan, Buya Turay och Ceesay.

Ouch. Den listan sved i ögonen 😄 Fast där gick ni utanför er vanliga strategi. Lite annorlunda namn på den listan.
Citera
2024-07-04, 22:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Rätt kul och intressant avsnitt från Wenströms kanal med sportcheferna i de två Stockholmsklubbarna och Solnas stolthet inför omstarten

https://youtu.be/12pZWF64sU4?feature=shared

Tack för tipset, riktigt intressant avsnitt.

Edit: Bästa "Sen vet du ju hur det var, dom grina i Varberg och vann på en felaktig straff". Ingen bitterhet där inte!
Senast redigerad av Salorm 2024-07-04 kl. 22:55.
Citera
2024-07-05, 06:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Du nämner 2 värvningar.
Alla andra mediokra eller skit värvningar i
Trondsen, Hausner, Carlen, Markovic, Abdullahi?
Om man gör en värvning som räddar kontraktet, och sen följer upp med en värvning som säkrar ekonomin typ 3 år framåt kan man kosta på sig några skitvärvningar. Med detta sagt nämnde jag dom 2 eftersom det var dom mest framträdande/uppenbara home run värvningarna Blowit gjort, detta innebär inte att det är de enda hyggliga värvningarna man gjort. Santos, Bishesari, och Oscar Pettersson är alla hyggliga värvningar sett till vilken budget man har haft på handen. Till och med lånet av Paulos verkar ha varit en god affär hitills.

Kort sagt förstår jag inte riktigt vad fan du pratar om.
Citera
2024-07-05, 09:47
Medlem
Citat:
Du nämner 2 värvningar.
Alla andra mediokra eller skit värvningar i
Trondsen, Hausner, Carlen, Markovic, Abdullahi?
Ola Larsson har inget med dessa värvningar att göra och det är sedan han kommit in som IFK skärpt sig.
Citera
2024-07-05, 09:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Bäst vettifan, jag tycker iof Bosse är duktig men bra fynd är väl de flesta klubbarna i AS jävligt vassa på.
Bosse lägger ändå en hel del pengar även om de oftast säljs med vinst.

Fyndhörnan priset borde väl gå till typ Sirius, Värnamo osv
Oavsett vad så ska MFF fan inte handla på nån fyndhörna, bättre värva etablerat och hitta guldklimparna i akademin.
håller med, som jag sa till mishima..ni har ju lyxen att slippa chansa. bättre att gå på kvalitet o få resultat.
Citera
2024-07-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om man gör en värvning som räddar kontraktet, och sen följer upp med en värvning som säkrar ekonomin typ 3 år framåt kan man kosta på sig några skitvärvningar. Med detta sagt nämnde jag dom 2 eftersom det var dom mest framträdande/uppenbara home run värvningarna Blowit gjort, detta innebär inte att det är de enda hyggliga värvningarna man gjort. Santos, Bishesari, och Oscar Pettersson är alla hyggliga värvningar sett till vilken budget man har haft på handen. Till och med lånet av Paulos verkar ha varit en god affär hitills.

Kort sagt förstår jag inte riktigt vad fan du pratar om.
Så bra värvningar att man åter är ett bottenlag.
Starkt jobbat Mild
Citera
2024-07-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ola Larsson har inget med dessa värvningar att göra och det är sedan han kommit in som IFK skärpt sig.
Vart har jag nämnt Larsson?
Vissa lag siktar mot toppen, vissa mot botten 🤣
Citera
2024-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Vart har jag nämnt Larsson?
Vissa lag siktar mot toppen, vissa mot botten 🤣
Innan han kom in så var de påväg utför med usel ledning. Nu har de börjat vända trenden
Citera
2024-07-05, 14:02
Medlem
Viktor Granath lämnar Halmstad och gör comeback i VSK.

Känns som en väldigt bra lösning för alla parter.
Citera
2024-07-05, 14:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag frågade bara om en lista på spelare och summa, och så började alla grina.
Super Sören 22 mill 2005
Hysén Jr 19 mill 2006
Hey Hey Amartey 16,35 m 2014
Sam J 40 mill 2016
Colley 16 mill 2016
Bergström, Tibbling, Erton, Kari A, Mange ligger runt 10 m och utelämnas

Olunga 32 m 2017
Beijmo knullar barn 31,5 m 2018
Taggade Tinotenda 21 m 2018
Badji 16 m 2019

där ngnstans började priserna öka för alla lag o spelare generellt.

sen hade vi
Witry 18
Hien 33
Mackan D 53
osv

men ex Sam J 40 m 2016 är ju relativt dåtidens kostnad för att köpa nytt ett väldigt högt belopp.

Bajen har ngr ok i Runström, Maxen, Petter o Eguren 2006-2008, sen är ni ingenstans i stort sett förrän Odilon 2019 o Swedberg 2022. Men då har spelare redan börjar gå för 20-30 mill...Pontus D gick för över 35 mill som målis 2018 ex.

så pengar har rullat in, utan att spendera upp de på skit.
Senast redigerad av Pancev 2024-07-05 kl. 14:10.
Citera
2024-07-05, 14:33
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Hur mycket devils lettuce har du rökt om du på riktigt tror att Skandinaviens största klubb inte har kompetenta scouter?
Jörgensen, Lillbagarn och Tinnerholm bl.a. är väl tre ganska dyra floppar som skulle lasta andra klubbar rejält. Det är inte en skymf mot Malmö att man har råd att göra fel, tvärt om.
Citera
2024-07-05, 14:41
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det saknar motstycke inom svensk fotboll. Måste vara det sämsta inhoppet någon gjort någonsin?
På rak arm kan jag inte komma på någon som orsakat ett sådant ras från 3-0 till 3-3. Finns ju inhoppare som kommer in och tar ett rött kort eller ger bort en straff efter några sekunders spel men tror fan Sandbergs är värst. Internationell nivå av uselhet. Talande att han inte spelat en sekund efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in