2024-07-04, 00:19
Medlem
Förbehåll!!!! Detta är en fråga enbart ställd i syfte att i en konstnärlig kontext utöva karaktärsstudie.

Vilken kniv skulle vara bäst lämpad för att användas i bakifrånanfall som att skära halsen av men också hugga bakifrån på vitala kroppsdelar?

Vad är det värsta tänkbara scenariot om man attackerar någon med kniv? Att greppet om handtaget slinter och handen glider över på bladet och man själv börjar blöda och lämnar DNA. Alltså bör kniven ha en sorts grepp som förhindrar att handen glider över till bladet om man hugger mot offrets kropp.

Sen bör bladet vara tillräckligt långt så att det om man kommer bakifrån kan ta ett ordentligt grepp om kroppen och sticka in kniven genom halsen och skära utåt.

Inspiration: https://www.youtube.com/watch?v=uDGHKyB3T_U
Citera
2024-07-04, 00:26
Avslutad
WASP Co2 Injection Knife.. utan tvekan
Citera
2024-07-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
WASP Co2 Injection Knife.. utan tvekan
Är det inte bättre att ha en kniv som är mindre... unik?
Citera
2024-07-04, 00:37
Medlem
Bästa kniven är en sådan som Crocodile Dundee har, då behöver man bara vifta lite med den och behöver inte mörda någon.
Citera
2024-07-04, 00:38
Medlem
Strychnos avatar
En helt vanlig sketen jävla morakniv duger alldeles utmärkt.
Citera
2024-07-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bästa kniven är en sådan som Crocodile Dundee har, då behöver man bara vifta lite med den och behöver inte mörda någon.
Vad har Crocodile Dundee för kniv?
Citera
2024-07-04, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEATH2AMERICA
Vad har Crocodile Dundee för kniv?

https://www.amazon.com/Down-Under-Knives-The-Outback/dp/B003VAAY02?tag=usk-20

Nåt liknande den här
Citera
2024-07-04, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
En helt vanlig sketen jävla morakniv duger alldeles utmärkt.
Funkar den med att hugga med? Den har väl ett ganska klent skydd mot att handen glider över på bladet?
Citera
2024-07-04, 01:10
Medlem
Citat:
Funkar den med att hugga med? Den har väl ett ganska klent skydd mot att handen glider över på bladet?

Min poäng var att man bara behövde visa den så springer de som hotar en för de blir rädda. Det behövs alltså inget mord.
Citera
2024-07-04, 01:11
Medlem
Strychnos avatar
Citat:

Det är inga problem. Kan du inte hålla en morakniv i ett fast handgrepp lär du slinta även med den dyraste exotiska mördarspecialmumbojumbostridskniven från cold steel.

Hantverkare hugger och hackar med moraknivar hela dagarna i trä betong och i princip vad som helst.
Citera
2024-07-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det är inga problem. Kan du inte hålla en morakniv i ett fast handgrepp lär du slinta även med den dyraste exotiska mördarspecialmumbojumbostridskniven från cold steel.

Hantverkare hugger och hackar med moraknivar hela dagarna i trä betong och i princip vad som helst.
OK, jag får göra ett test. I utbildningssyfte så klart, på ett vedklabbe. Som en studie i en karaktär. Men är verkligen en morakniv tillräckligt lång? Tänker jag nu. Om man vill typ komma upp bakifrån och sticka in den i halsen, bakom halspulsådern och sen skära utåt så hela skiten bara rinner ut? Som den gamla veteranen beskriver i filmen jag länkade till.
Citera
2024-07-04, 01:47
Medlem
Citat:
OK, jag får göra ett test. I utbildningssyfte så klart, på ett vedklabbe. Som en studie i en karaktär. Men är verkligen en morakniv tillräckligt lång? Tänker jag nu. Om man vill typ komma upp bakifrån och sticka in den i halsen, bakom halspulsådern och sen skära utåt så hela skiten bara rinner ut? Som den gamla veteranen beskriver i filmen jag länkade till.

Räcker med en liten kniv om man fokuserar på halsen. Handlar mest också om att ha något att hålla säkert i medan man skär, annars hade ett rakblad gått lika bra.

Iallafall, detta är inget som rekommenderas. Du kommer att hamna i fängelse och det är hårdare tider nu. I fängelset kryllar det av folk som totalt saknar respekt för andras liv och hälsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in