Citat:
Ursprungligen postat av
Robadido
Man får inte köra mer än absolut nödvändigt mellan verkstad och hem med besiktningstvåor, men dom ser ofta mellan fingrarna på detta. Dock är det avgörande hur du beter dig om du blir stannad, eller var du befinner dig, vad du har i bilen. Är du ute och snurrar på byn med folk i bilen blir dom tjuriga och du får garanterat böter.
Finns automatiska avläsare på många av bilarna nu för tiden och kör du runt mycket har säkert flera poliser redan struntat i att stanna dig.
Tycker nog de var lite hårda mot mig.
Jag fick 2

r på besiktningen men så blev det pandemi och man ville ju inte sprida smitta så jag ställde bilen på lägenhetens parkering. En av 2

rna tog sin rundliga tid att fixa reservdelar till. Det blev inbrott i bilen och ytterligare tid för att skaffa reservdelar.
Så äntligen hade jag skaffat det som behövdes så jag tog bilen till min sommarstuga där jag har ett garage. När jag kom fram visade det sig att jag kunde inte komma in på tomten för kommunen hade grävt bort infarten.
Då vände jag för att åka tillbaks till lägenheten. Efter vägen hade det skett ett mord och polisen hade fullt pådrag.
Jag blev stoppad och bötfälld. Min förklaring om garaget gick inte hem. Jag gav upp och skrev på.
Lite märkligt att man måste tvunget åka till en verkstad när man har egen "verkstad". Sista felet som skulle fixas var att få igång vindrutespolningen. Det ska man väl inte behöva anlita en verkstad till när man kan fixa själv i sitt garage.