2024-07-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
jaha hade man gjort likadant om det varit kvinnor?
Som köpt?

Det är ju inte ens olagligt!

Vagina massage är ju tom öppet lagligt och självaste Bianca Ingrosso (Elite influencer) har ju gått ut med att hon gjort det.
Citera
2024-07-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Som köpt?

Det är ju inte ens olagligt!

Vagina massage är ju tom öppet lagligt och självaste Bianca Ingrosso (Elite influencer) har ju gått ut med att hon gjort det.

Var går gränsen till att något blir ett sexköp?

– Alla slags handlingar som är i underlivszonen, oavsett om det är manligt eller kvinnligt. Om det innefattar beröring av könsdelar blir det en sexuell tjänst. En manlig avrunkning och en motsvarande kvinnlig avrunkning är det samma. Lagen är könsneutral förstås, säger Eva Wintzell. https://www.expressen.se/nyheter/--kritiserade-underlivsmassagen-kan-var-sexkop-sexuell-tjanst/
Citera
2024-07-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orebro019
Var går gränsen till att något blir ett sexköp?

– Alla slags handlingar som är i underlivszonen, oavsett om det är manligt eller kvinnligt. Om det innefattar beröring av könsdelar blir det en sexuell tjänst. En manlig avrunkning och en motsvarande kvinnlig avrunkning är det samma. Lagen är könsneutral förstås, säger Eva Wintzell. https://www.expressen.se/nyheter/--kritiserade-underlivsmassagen-kan-var-sexkop-sexuell-tjanst/

https://nyheter24.se/noje/kandisar/965468-influencers-rekommenderar-underlivs-massage-kritiseras-hart
Citera
2024-07-02, 21:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi fortsätter i BoB.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2024-07-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Hur i helvete får du det till att 72 procent av de specifika sexköparna hade utländsk härkomst? Det finns ingen sån data.
"78 procent av de som lagförts för att köpa sex i Uppsala sedan januari 2019 är födda i utlandet, visar statistik som P4 Uppland tagit fram."
https://sverigesradio.se/artikel/fler-utlandsfodda-an-svenskfodda-grips-for-sexkop
Citera
2024-07-02, 21:51
Medlem
Raktinyllets avatar
Hörde att Aftonbladet tänker avslöja män som onanerar till porr nästa vecka, var på er vakt
Citera
2024-07-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Av 123 dömda var 50 medborgare i andra länder, varav tio i europeiska och 40 i utomeuropeiska länder. 41 procent var alltså utländska medborgare.
Om man använder Statistiska Centralbyråns definition av utländsk bakgrund – personer födda utomlands eller födda i Sverige med båda föräldrarna födda utomlands – så hade 80 av 123 sexköpare utländsk bakgrund. Det vill säga 72 procent.
🤔
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0jQ0Q/lista-123-svenska-man-som-har-kopt-sex

Så "123 dömda var 50 medborgare i andra länder" rubriksätter Aftonbladet med "123 svenska män"? Och Anders Lindberg undrar varför normala människor inte tar honom på allvar.

Det vore även relevant att veta hur många av de dömda som är svenskfödda med endast 1 utrikesfödd förälder.
Citera
2024-07-02, 22:12
Medlem
Om det är sant att 50 av dessa 123 saknade medborgarskap i Sverige så tror jag att rubriken borde ha sett ut ungefär såhär om man vill vara ärlig med sin journalistik.

"Utländska män blev kraftigt överrepresenterade i räd mot sexköpare i Sverige"

Sådär Aftonbladet. Jag korrigerade eran rubrik till någonting mer representativt för vad artikeln ni skrev faktiskt handlar om..

Den där får ni gratis, varsågod
Citera
2024-07-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burre24
Om det är sant att 50 av dessa 123 saknade medborgarskap i Sverige så tror jag att rubriken borde ha sett ut ungefär såhär om man vill vara ärlig med sin journalistik.

"Utländska män blev kraftigt överrepresenterade i räd mot sexköpare i Sverige"

Sådär Aftonbladet. Jag korrigerade eran rubrik till någonting mer representativt för vad artikeln ni skrev faktiskt handlar om..

Den där får ni gratis, varsågod

Jag tror inte du kommer få något tack av Anders Lindberg, men vi normala människor tackar för ditt rubrikförslag. Givetvis är din rubrik mer rättvisande och ärlig. Jag hade tagit bort ordet "blev", men det är en petitess i sammanhanget.
Citera
2024-07-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag tror inte du kommer få något tack av Anders Lindberg, men vi normala människor tackar för ditt rubrikförslag. Givetvis är din rubrik mer rättvisande och ärlig. Jag hade tagit bort ordet "blev", men det är en petitess i sammanhanget.

Tackar och jag håller med dig om att ta bort "blev" det är lite för mycket talspråk och rubriken hade fungerat bättre utan det
Citera
2024-07-02, 22:53
Medlem
feemaxxxs avatar
Var Niclas Wahlgren en av sexköparna som visades? Borde ju vara enkelt att se.. 58-årig svensk man i nöjesbranchen..
Citera
2024-07-02, 23:07
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Så det finns ingen intressant information som yrke eller andra befattningar? Vad skulle vara läsvärd info?

Därför att msm lever på lösnummer…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in