2024-06-23, 17:00
Medlem
Orre4444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Undvik! Alla svenska kryptosidor tar överpriser.
Kostar typ 70-100 kr per köp
Citera
2024-06-23, 17:05
Medlem
SportquattroS1s avatar
Swedbank är en sossebank. Om du inte själv är sosse så skulle jag rekommendera ett byte.
Citera
2024-06-23, 17:32
Medlem
isgetens avatar
När jag köpte postorderknark så var proceduren att sätta in pengar på tex revolut och sedan använda revolut för inköp av knarkpengar. Tänk även på använda en extra plånbok innan de sätts in på lämplig sida. Annars spärras du 4-ever.
Citera
2024-06-23, 18:05
Medlem
Har Swedbank och kan inte köpa direkt med mitt mastercard men nu har coin base som jag använder börjat med PayPal så jag köper med PayPal som är kopplat till Swedbank.

Annars som någon skrev skaffa Revolut.

Och köp inte med swish från svenska sidor som tar ockerpriser.
Citera
2024-06-23, 23:18
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
De säger mao att det inte är dina pengar, det är deras. Köpa crypto ger väl låg social credit score i deras ägares tycke. Kontanter med antagligen. Då kan du inte kartläggas & bevakas lika hårt.

Eller hur tolkar ni det...

Bra att det fanns vägar runt..(svar#1)
Det är deras ja.

Varje gång jag fått trubbel av en bank med att köpa crypto har min desperation att köpa krypto ökat mångfaldigt då insikten i just att det inte är mina pengar utan deras blir lärt var gång.
Ironiskt.
Citera
2024-07-01, 21:53
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
När jag köpte postorderknark så var proceduren att sätta in pengar på tex revolut och sedan använda revolut för inköp av knarkpengar. Tänk även på använda en extra plånbok innan de sätts in på lämplig sida. Annars spärras du 4-ever.
Men mitt nya kreditkort från SEbanken vägrade låta mig sätta in på revolut,och inte gick det att sätta in på min Trustwallet heller?
Citera
2024-07-02, 20:21
Medlem
Blixten86s avatar
Helt klart att man ska undvika svenska banker när man vill köpa kryptovalutor, man kan ju istället testa på att köpa kryptovalutor som Ethereum via ex en CFD mäklare, då äger man liksom inte själva valutan men man kan tjäna på att kryptovalutan antingen ökar eller sjunker i värde, kolla in ethereum kurs så kan du läsa mer info om det =)
Citera
2024-07-03, 09:03
Medlem
TrippyMommos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Skaffa revolut

Jag har Nordea och de är lite krångliga med.. jag vill casha ut lite kryptopengar men bankmannen sa att jag ska höra av mig innan och förklara typ vart pengarna kommer ifrån.. Jag har köpt krypto för vita pengar, de växte lite och sen vill jag casha ut, hur svårt e det liksom? Undra om de kmr vilja ha liksom info från bsc scan o sånt.. jävla meck.. men aja till frågan! Om jag skaffar revolut, kan jag casha ut till det kontot på revolut utan problem eller är det när man ska köpa krypto som det är lätt bara?
Citera
2024-07-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrippyMommo
Jag har Nordea och de är lite krångliga med.. jag vill casha ut lite kryptopengar men bankmannen sa att jag ska höra av mig innan och förklara typ vart pengarna kommer ifrån.. Jag har köpt krypto för vita pengar, de växte lite och sen vill jag casha ut, hur svårt e det liksom? Undra om de kmr vilja ha liksom info från bsc scan o sånt.. jävla meck.. men aja till frågan! Om jag skaffar revolut, kan jag casha ut till det kontot på revolut utan problem eller är det när man ska köpa krypto som det är lätt bara?

Det är lätt att föra över pengar till revolut sen valfri kryptoexchange därför jag tipsa om det. Men det ska gå att skicka crypto till revolut o sälja där men kostar några % troligen.
Citera
2024-07-04, 06:24
Medlem
AppleIDs avatar
Mitt tips är att använda Wise för köp och sälj av Crypto. Svenska banker vill inte kundens bästa. Wise-kortet funkar på typ alla sidor.
Citera
2024-07-04, 21:30
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Har du Apple pay/Google pay?
Isåfall kan du använda det för att kringå blockeringen.
Har själv SEB och dom tillåter inte köp på t.ex Kraken, men om jag istället betalar med Apple Pay så fungerar det (misstänker för att transaktionen då går SEB - Apple - Kraken istället för SEB - Kraken och att banken inte kan stoppa t.ex Apple att skicka pengarna vart dom vill)
Har kontakt med cryptoexpert i england den påstår att Google pay inte går att använda.däremot Apple presentcheckar ska fungera?. Jag har har försökt att fylla min trustvwallet från mitt SEbanksmastercard,det fungerar inte. Gick inte heller att fylla Revolut. funderar på att prova swedebankkortet men andra i familjen vill att jag ska hålla mig från det kontot till cryptoaffärer. hade inne kraken förr och samma visa där,men bara mindre belopp jag försökte lägga in. Vilket skitland vi lever i..
Citera
2024-07-04, 21:32
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Det är lätt att föra över pengar till revolut sen valfri kryptoexchange därför jag tipsa om det. Men det ska gå att skicka crypto till revolut o sälja där men kostar några % troligen.
För mig fungerar det inte att föra över till revolut? med sebanks mastercard?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in