2024-07-02, 11:44
Medlem
CanisMinors avatar
Russia’s devastating glide bombs keep falling on its own territory

At least 38 glide bombs, which have been credited with helping drive Russia’s recent territorial advances, crashed into the Belgorod region on the border with Ukraine between April 2023 and April 2024, according to the document obtained by The Washington Post, though most did not detonate.

https://www.washingtonpost.com/world/2024/07/01/russia-glide-bomb-belgorod-fab/
Citera
2024-07-02, 11:56
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Så nu är alltså gulaschbaronen i Kyiv. Frågan är om han är där i egenskap av Ungerns PM, EU-ordförande eller puttes lilla bitch.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010535910.html

Jag såg det var lite kohandeln i bakgrunden för att se om Ukraina ville fortsätta exportera rysk gas genom landet. Var tal om skalbolag i angränsande länder som skulle köpa den ryska gasen och sälja den vidare som sin egen. Lät inte som Ukraina var intresserade.

Kan tänka mig att det är ett brinnande ämne för Orban att lösa innan vintern.
Citera
2024-07-02, 11:59
Medlem
CanisMinors avatar
Allt enligt plan för gamle TIn Tin med följeslagare.

https://kyivindependent.com/finland-approves-defense-pact-with-us/

Finland approves defense pact with US.

Finland's parliament on July 1 unanimously approved a defense pact with the U.S., that gives Washington, among other things, access to 15 bases on the territory of one of NATO's newest members.

The Defence Cooperation Agreement (DCA) was signed in December of last year but was still awaiting approval from Helsinki's parliament.
Citera
2024-07-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Nu har den liberala härskarklassen och globala pedofilringen valt ny chef för Nato! Vi hälsar rysshataren och teflonkungen Mark Rutte välkommen till nya jobbet. En mystisk figur som saknar både fru och barn...

Är det rätt man för att leda Europa in i ett tredje världskrig? Spännande tider!
Haha, En Holländare är rätt man för Nato.
Holland har en oplockad gås med ryssarna.
Citera
2024-07-02, 12:02
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag såg det var lite kohandeln i bakgrunden för att se om Ukraina ville fortsätta exportera rysk gas genom landet. Var tal om skalbolag i angränsande länder som skulle köpa den ryska gasen och sälja den vidare som sin egen. Lät inte som Ukraina var intresserade.

Låt Orban och Ungern Frysa häcken av sig ! De saknar tydligen Ryssland och den gemytliga kamratskapen .
Citera
2024-07-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Haha, En Holländare är rätt man för Nato.
Holland har en oplockad gås med ryssarna.

Ha, ha, ha.. Alla har en oplockad gås med ryzzarna! Inte bara Holland! Leve kriget! Hoppas verkligen Rutte kan se till att det blir ett världskrig, där alla pizzryzzar dör. 150 miljoner döda. Härliga tider! Leve kriget!
Citera
2024-07-02, 12:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Nu har den liberala härskarklassen och globala pedofilringen valt ny chef för Nato! Vi hälsar rysshataren och teflonkungen Mark Rutte välkommen till nya jobbet. En mystisk figur som saknar både fru och barn...

Är det rätt man för att leda Europa in i ett tredje världskrig? Spännande tider!

Jag tror det kan kan bli bättre. Under den här krisen har Stoltenberg mest betett sig som en vandrande "neuros" hysteriskt viftande med armar och ben. Det är inte ett förhållningssätt som respekteras i Ryssland och i synnerhet inte av Putin.

NATO skall inte vifta med en käpp, utan peta med en påk.
Citera
2024-07-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
The orcs complain that the salary of 200,000 rubles ($2000) promised to them was not paid for months.
Det verkar som att arbetsgivaren i Kreml blåser sina undersåtar på lönen.

Klart man inte ska slita ut sig fysiskt och mentalt utan betalning. Inte ens rysshoror gör det, så varför ska militären? Klokt av dem att ge upp.

Vem hade kunnat ana att Ryssen inte vill betala löner till kanonmaten? Inte ryssen som skrev på kontraktet i alla fall.
Citera
2024-07-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
När börjar ryssarnas sommaroffensiv? Eller det vi såg utanför Kharkiv tidigare i sommar. Var det sommaroffensiven?

Vi är nu inne i juli.

Det vi kallar sommar kallar dom vår verkar det som, samma med våroffensiven förra året som började mitt i sommaren. Men Kharkiv och Chasiv Yar tror jag var ryssens försök till offensiver.
Citera
2024-07-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam

Säkert. Sedan finns det väl en ungersk minoritet i Ukraina som Orbán i alla fall säger sig värna om. (Undrar var han fick den idén ifrån…) Det är väl inte helt omöjligt att de har något sorts avtal på gång angående detta.

Han har nog inga illusioner om att han är speciellt populär men Ungern är de facto ordförandeland nu och han måste förhålla sig till agendan. Och Ukraina står högt upp på den agendan.
Senast redigerad av fsck 2024-07-02 kl. 12:36. Anledning: Stavfel
Citera
2024-07-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Tyvärr blir det nog fred om han vinner. Jag gillar Trump men jag ha ett fortsatt krig och med det ett förstört Ryssland.

Nej. USA kanske slutar stödja Ukraina men EU kommer inte sluta. Sedan är relationerna mellan EU och USA skadade för all framtid.
Citera
2024-07-02, 12:40
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
02.07.2024
Tanks — 8107 (+8)
Armored fighting vehicle — 15566 (+16)
Artillery systems — 14655 (+56)
MLRS — 1114 (+3)
Anti-aircraft warfare — 874
Planes — 360
Helicopters — 326
UAV — 11641 (+21)
Cruise missiles — 2335 (+2)
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 19787 (+74)
Special equipment — 2452 (+4)
Military personnel — aprx. 545090 people (+1280)
Putin och hans generaler skickar kanonmat kontinuerligt, 1280 stupade på en dag.
Det var bättre stake i tyska generaler som insåg att Hitler var en dåre och försökte mörda honom. Ryssen är bara en syltrygg som jamsar med Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in