2024-07-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Hej,

De senaste 5 åren har jag tappat intresset för film och serier.
Det började med att jag såg en film i veckan och en eller två serier i veckan till att nu inte se något överhuvudtaget. Endast you tube och Poddar är det idag för mig

Detta är min misstanke:
Industrin spammar alldeles för mycket skit, än att fokusera på kvalitet.
Nytänk har upphört inom industrin och nu är det bara copy paste och spä ut sånt som fungerade för 10-15 år sedan.
Vilket gör att jag lessnar på att ha bränt sig på en film/serie för många gånger.

Bättre att läsa en bok.
Citera
2024-07-01, 19:01
Medlem
Samma här det mesta som görs är rent skit

men kommer något guldkorn då och då.

The Golden Glove från 2019 är sista riktigt bra filmen jag såg
Citera
2024-07-01, 19:02
Medlem
LandetsMinstaKuks avatar
Citat:
Hej,

Det började med att jag såg en film i veckan och en eller två serier i veckan till att nu inte se något överhuvudtaget. Endast you tube och Poddar är det idag för mig

Detta är min misstanke:
Nytänk har upphört inom industrin och nu är det bara copy paste och spä ut sånt som fungerade för 10-15 år sedan.
Vilket gör att jag lessnar på att ha bränt sig på en film/serie för många gånger.

Jag gör exakt likadant. Humor finns ju inte längre på traditionell tv känns det som
Citera
2024-07-01, 19:06
Medlem
ILoveKnarks avatar
Tror många vaknat upp från drömvärlden vi blivit sålda, det kanske är befolkningens sätt att ta tillbaka sin frihet?

Det känns som att många förstått att vi sitter förslavade framför våra skärmar, som att vi inte är mer än två ögon och en tumme som ska reagera hela tiden! Vi har blivit förminskade och som någon skrev i tråden tomma skal.

Jag saknar att kunna se en film och njuta av det men det slår mig varje gång jag tittar på en film hur mycket jag ska påverkas och förändra mitt sätt att tänka.
Citera
2024-07-01, 19:09
Medlem
StigAllans avatar
Roade mig och en 2TB hårddisk med att överföra filmer från gamla mindre hårddiskar som knappt går att använda och det blev räddat en hel del gamla filmer i helgen som varit.

Nog för att jag sett alla filmer men de är av trevligare möjlighet i urvalet så några återseenden blir det.
Dagens utbud är inte möjligt att se på på grund av den värdelöshet som numera är standard.
Citera
2024-07-01, 19:21
Medlem
Citat:
Hej,

Detta är min misstanke:
Tittar du på nytt skräp så förstår jag att du är ointresserad.
Citera
2024-07-01, 20:08
Medlem
Hur gammal är du? Samma hände för mig, kanske vid 25. Min tes är att upp till 25-30 är fasen i livet allt handlar om identifikation, alltså den populärkultur man konsumerade ville man på något sätt kunna identifiera sig med.

Nu vid 35 är jag jävligt picky, jag har hittat tillbaka till film och serier, men jag söker bra dialoger, ljussättning och annars nörd jag spydde på som yngre
Citera
2024-07-01, 21:13
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Jag ser mycket hellre en bra film eller serie i repris för 2-3e gången, än att sätta på nåt nytt skit.

Exempelvis en ”komedi” där man inte skrattat eller sett något kul på 15-20 minuter, och det är första avsnittet.

PK och Woke har förstört årtionden.
Citera
2024-07-01, 21:13
Medlem
Tervulls avatar
Samma här! Har fullständigt tröttnat. Det enda jag ser på är reality-tv tex bonde söker fru eller dokumentärer. Jag står inte ut med att det i varje serie eller film skall vara en neger som är hjälte medans de vita alltid är onda. Negern skall också ha en vit fru och några blandras barn. Och så är det alltid det homosexuella paret och den ickebinära transpersonen som skall ha en framträdande roll fast det är jävla ointressanta nollor. Disneys filmer har jag alltid tyckt om men det är ju exakt samma där. Man står bara inte ut. Fimbranchen kommer dö ut pga detta om de inte gör något åt detta snart. Folk är heligt trötta på woke!

Har däremot sett några gamla godingar i år på dvd i sommarstugan. Forrest Gump, Point break (min absoluta favoritfilm genom tiderna), road house, the talented mr ripley, delta force och strul, drömkåken och kopps. Allihop är sjukt bra.
Senast redigerad av Tervull 2024-07-01 kl. 21:25.
Citera
2024-07-01, 21:14
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Hej,

Detta är min misstanke:
Av ren nyfikenhet, vilka filmer / serier brukade du titta på och eller uppskatta? Ge gärna några exempel!
Citera
2024-07-01, 21:57
Medlem
straightnixons avatar
Kulturen har tyvärr stannat upp, det är svaret på varför "vi" tröttnat på TV-serier, filmer och musik.

Nu är det enbart tekniken som utvecklas.

Allt är remakes och reboots och uppföljare till befintliga filmserier.

Såg den här YouTube-videon som gick igenom detta och satte ord på det som jag själv känner;
https://youtu.be/FEXBf-avcps?si=NMXZUOH4hnSzLlb0
Citera
2024-07-01, 22:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Jag har börjat titta på äldre serier som är betydligt bättre och roligare än det som produceras idag.

På Prime finns det massor med serier, och med en vpn får du i princip allt.
Prime funkar inte med VPN. Om det står "Den här videon går inte att titta på från din plats" får man försöka leta upp en annan stream. Om det däremot kräver att man har ett betalkort utgivet av en amerikansk bank så går det att ordna med ett virtuellt amerikanskt bankkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in