Citat:
Jag vet att jag har mig själv att skylla. Frågan är enbart om skulden är preskriberad inte huruvida den är legit.
Citat:
Men vänta lite grann nu det är någonting som inte stämmer. Du får liksom berätta hela historien för att man ska kunna hjälpa dig.
Kan det vara möjligt att denna skulden ligger på Kronofogden eller hos företaget eller hos någon Inkasso.
Det känns som att det är för många konstigheter som inte stämmer med detta.
Har du fått någon betalningsanmärkning på grund av detta eller inte. Du vet att inkassobolaget kan sälja skulder mellan inkassobolag.
Det innebär att din skull kan leva i flera år och bara åker fram och tillbaka mellan inkassombolag och Kronofogden.
Om skulden ligger på Inkasso så ska du begära preskription till inkassobolaget. Om skulden ligger på Kronofogden ska du göra en invändning mot att preskription ska gälla.
Däremot så har du redan brutit preskriptionen eftersom du har hört av dig innan tre år har gått.
Jag anser att detta är någon form av lån. Om det är lån så är preskriptionstiden 10 år och inte tre år.
Kan det vara möjligt att denna skulden ligger på Kronofogden eller hos företaget eller hos någon Inkasso.
Det känns som att det är för många konstigheter som inte stämmer med detta.
Har du fått någon betalningsanmärkning på grund av detta eller inte. Du vet att inkassobolaget kan sälja skulder mellan inkassobolag.
Det innebär att din skull kan leva i flera år och bara åker fram och tillbaka mellan inkassombolag och Kronofogden.
Om skulden ligger på Inkasso så ska du begära preskription till inkassobolaget. Om skulden ligger på Kronofogden ska du göra en invändning mot att preskription ska gälla.
Däremot så har du redan brutit preskriptionen eftersom du har hört av dig innan tre år har gått.
Jag anser att detta är någon form av lån. Om det är lån så är preskriptionstiden 10 år och inte tre år.
Skulden ligger kvar hos Qliro. Bestred när jag fick veta, gjorde polisanmälan och skickade in kopia på det. April 2021. Återkom till dom via mail i november 2021 att utredningen är nedlagd. Fick som svar att de återkommer när de har besked i ärendet. Har inte hört någon tills jag kontaktade dem i april och frågade varför det står att faktura ska komma på mina sidor och de sa de att det stod fel och ärendet är stoppat. Och nu igen för uppdatering i ärendet.