2022-11-03, 12:01
Medlem
Varför har din stop loss inte triggats?
Hur mycket förlust var du från början beredd att acceptera innan du erkänner att du hade fel?
Generellt en dålig ide att ligga kvar i förlorare.
Citera
2022-12-28, 17:50
Medlem
Gaffelpärms avatar
Jag har sedan tidigare Hynion och vill lägga in en blygsam summa på 5lax på andra aktiebolag som håller på med bränsleceller.
Några roliga förslag?

Tänkte slänga in 5lax till alltså en strunt summa men jag kommer välja att ligga lång.
Citera
2024-06-29, 23:48
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Jag har sedan tidigare Hynion och vill lägga in en blygsam summa på 5lax på andra aktiebolag som håller på med bränsleceller.
Några roliga förslag?

Tänkte slänga in 5lax till alltså en strunt summa men jag kommer välja att ligga lång.

Vad köpte du för något? Jag har enbart Hexagon Purus i denna sektor, de säljer tanksystemen till många aktörer och lagringslösningar, jag kan då följa exempelvis hur många bussordrar företaget Solaris får, de levererar till de, 1000 vätgasbussar beställda från detta Polska bolag till europeiska kunder. Toyota, ford som kunder, sen gör de även en elektrisk lastbil i USA. Känns som hela sektorn haft det tungt i 4-5 år trots att EU och USA stöttar detta enormt mycket.
Citera
2024-06-30, 12:24
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Vad köpte du för något? Jag har enbart Hexagon Purus i denna sektor, de säljer tanksystemen till många aktörer och lagringslösningar, jag kan då följa exempelvis hur många bussordrar företaget Solaris får, de levererar till de, 1000 vätgasbussar beställda från detta Polska bolag till europeiska kunder. Toyota, ford som kunder, sen gör de även en elektrisk lastbil i USA. Känns som hela sektorn haft det tungt i 4-5 år trots att EU och USA stöttar detta enormt mycket.

CellImpact och Powercell.

Det är mest PowerCell jag tror på av dessa.
Marknaden är enorm för vätgas och jag kommer köpa på mig efterhand i olika bolag. Räknar med att ligga lång.
Citera
2024-06-30, 12:44
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Du menar biogas? Annars får du gärna förklara hur vätgasen du nämner blir till.
Vätgasens framtid ligger i vatten och elektricitet. Problemet är att det senare har vi inte tillräckligt av. Dessutom blir det ju värmeförluster på vägen så det krävs både stora elektrolysörer och stort lagringsutrymme för att få ekonomi i det hela. Även syret är bra att ta tillvara på och samma sak gäller där.
Detta är vad jag läst mig till om vätgas i alla fall. Rätta mig gärna om det är fel.

Tar det eld så brinner det fortare än en mygga klämmer en fis.

Fin tanke, men kräver fri tillgång på El det skall bli inom räckhåll som drivmedel för bilister, åkare och bussoperatörer.
Citera
2024-09-30, 11:25
Medlem
Gaffelpärms avatar
Powercell har gått +106% sista veckan
Citera
2024-10-01, 19:40
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Powercell har gått +106% sista veckan
Varför cherrypickar du så? Den har gått -77% de senaste 3 åren också. Eller: I november 2021 kostade en aktie 235 kr, nu kostar en aktie 38 kr. (Dessutom gäller inte det du skriver längre eftersom skiten är ner nästan 20% idag). Varför satsa på skit istället för något bra? Helt otroligt).
Citera
2024-10-27, 10:22
Medlem
448s avatar
https://www.di.se/nyheter/kollaps-for-vatgasaktier/
Citera
2024-11-06, 13:48
Medlem
Fittfittas avatar
Hur mycket har ni förlorat i era vätgasaktier egentligen? Ska ni inte köpa mer nu när det är så billigt?😄
Citera
2025-10-02, 18:13
Medlem
Vätgas lönar sig nog om man genererar det "gratis" med t.ex. solceller och sedan direkt använder det som råvara i någon kemisk process som ståltillverkning.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in