2024-06-28, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni ska alltså värva en spelare som ingen hört talats om?

Ehm är väl precis så det funkar i allsvenskan, är ju inte precis så att svenska klubbar kan värva välkända spelare från utlandet, hur många i Sverige hade nån koll på till exempel Cornelius och Busanello.
2024-06-28, 03:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Övriga 4 borde också vara i MFF.

Christiansen, Ponne, IKT, Ali och Berg lär ju ha löner ingen annan slår. Skulle vara Guidetti som hotar då?

Citat:
Ursprungligen postat av London
Ali kom från superettan och HIF, Berg från Kalmar (med en kort studs i DIF som inte är kända för att strössla lön). Ganska övertygad om att ingen av de två är topp 5 ens i Malmö.
Stryger och Tinnerholm tror jag båda kvalificerar sig in på topp 5. Stryger kan nog ha haft högst lön i hela Malmö faktiskt. Botheim är knappast gratis. Men, ja, Malmö dominerar så klart löneligan.
2024-06-28, 05:49
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Stryger och Tinnerholm tror jag båda kvalificerar sig in på topp 5. Stryger kan nog ha haft högst lön i hela Malmö faktiskt. Botheim är knappast gratis. Men, ja, Malmö dominerar så klart löneligan.

Exakt, sen har du säkert minst ett halvt tjog till före man kommer till en spelare som Ali. Intressant ändå att de löser Haksa rent ekonomiskt. Transfersumman är en sak men hans personliga ersättning är vad jag tänker på.

Uppges tjänat runt 10 mill per år i Celtic på ett kontrakt som löpte ut sommaren 2027. 30 mill garanterade med andra ord. Vad kostar det att kompensera honom för att acceptera en flytt till en sämre liga och lag på fyra år? Han hade ju valet att tacka nej, fortsätta kriga om en startplats alt. sitta av tre år på bänken eller läktare.

10 mkr i signon + 350 k i lön vore som exempel trots allt en hyfsat markant försämring för honom personligen. Har han inte världens sämsta rådgivare så satt han nog rätt bekvämt i förhandlingarna.
2024-06-28, 08:03
Medlem
mishimas avatar
Både Stryger och Botheim fick rejäla sign on. Vi pratar mer än 20 miljoner.

Så vad jag har hört så är deras månadslöner inte i topp.

Samma sak med Pontus.
2024-06-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Samma sak med Pontus.
På ett treårskontrakt motsvarar ju 20 miljoner 550k i månadslön så de får säkert bara minimilön efter det då man betalat ut lön om som sign on för att få lägre skatt. Av oklar anledning gillar supportrar dock att blanda ihop sign on med övergångssumma istället för lön som det faktiskt är.
2024-06-28, 08:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
På ett treårskontrakt motsvarar ju 20 miljoner 550k i månadslön så de får säkert bara minimilön efter det då man betalat ut lön om som sign on för att få lägre skatt. Av oklar anledning gillar supportrar dock att blanda ihop sign on med övergångssumma istället för lön som det faktiskt är.

Ja, det är ju en lösning för att få ned skatten för spelaren. Därför också de där lönelistorna som tidningarna publicerar som är baserade på taxerad inkomst i Sverige ofta är väldigt missvisande.

Jag tycker man ska sluta prata om övergångssumma utan hela kostnaden klubben betalar. Spelare är inte gratis för att de är kontraktslösa.
2024-06-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ja, det är ju en lösning för att få ned skatten för spelaren. Därför också de där lönelistorna som tidningarna publicerar som är baserade på taxerad inkomst i Sverige ofta är väldigt missvisande.

Jag tycker man ska sluta prata om övergångssumma utan hela kostnaden klubben betalar. Spelare är inte gratis för att de är kontraktslösa.
Exakt, lönelistorna är också missvisande för att spelarna kan välja att avsätta lön till pension.

Bästa sättet att få ett hum är nog att studera årsredovisningen men det är klurigt för klubbar redovisar olika. AIK är nog den lättast med tanke på kvartalsrapporterna och att de haft så många brutna kontrakt.
2024-06-28, 09:06
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Sluta! Hur många hade hört talas om Tenho innan han skrev på för oss?
Vi signade en finsk mästare.

Solna rycker i en spelare ingen hört talats om.

Här pratar vi klasskillnad.
2024-06-28, 12:34
Medlem
Celtic tittar på värva Dahbo från Häcken för 40m
2024-06-28, 13:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vi signade en finsk mästare.

Solna rycker i en spelare ingen hört talats om.

Här pratar vi klasskillnad.
Du kan inte namnge en enda finsk mästare de senaste 20 åren om dom inte signade för diffen. Försök inte.
2024-06-28, 13:02
Medlem
Teus avatar
Citat:

Samma sak med Pontus.
Detta är en teknikalitet.
2024-06-28, 13:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du kan inte namnge en enda finsk mästare de senaste 20 åren om dom inte signade för diffen. Försök inte.

Man saknar ändå Kuivasto nu när man börjar bli gammal och nostalgisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in