2024-06-28, 02:51
Bannlyst
Är Chrille och hans brud fortfarande i Dubabi ? Samt håller de fortfarande på med onlyfans ?
Citera
2024-06-28, 02:54
Bannlyst
Vet någon vad Chrippa är dömd för ?
Det finns två st FUP på honom
https://www.krimfup.se/search/tomas-christofer-berg

Samt dom eller domar.
Citera
2024-06-28, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
😶 - hittar ingen som slår sig på pannan..

Jag frågar om Crippa gjort något fel och du svarar ”ja” (typ).

Sen rabblar du upp en massa som andra har gjort, enligt dig. Varför då?
Jag rabblade upp en massa saker som andra säger att Chrippa och Linnea har gjort, som inte hänt eller så har den som spridit ut det varit den som dragit in Chrippa i det.

Dom måste stå till svars för alla grova lögner om vad paret har gjort fel och sin utpressning, sina hot, sina övergrepp i rättssak, sin uppmuntran till och medhjälp till eventuell brottslighet och dom, du och andra måste erkänna det.

Det måste vara tydligt vad som har hänt, vad som inte har hänt, vad som är sagt och vad sekten har hittat på. Vem som är anstiftare, medhjälpare, småbov och stor fisk.

Inget någon av Linnea och Chrippa dom gjort går ens att jämföra med det Jocke, Anjo och Rask har utsatt dom, deras familjer och Lillen för. Chrippa gör massvis med fel, men sekten kastar mest sten i glashus. Och det gäller lögner, drogbruk inför barn, förtal, skattefusk, olaga hot, föräldraskap, att någon anklagat en annan person för vidriga saker med mera.
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är ju allmänt känt och bearbetat vad Chrippa har gjort för fel.
sant
Senast redigerad av Pallal 2024-06-28 kl. 03:00.
Citera
2024-06-28, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Då kan vi ju hålla oss till den aktuella personen och Linnea för hur som helst så är det ju de facto Christofer och Linnea som drog igång allt nu från början för oavsett vad man tycker om det drev som drogs igång så började det när Chrippa redan satt häktad till följd av Linneas anmälan. Det var inte Jocke som satte Chrippa där från början.
Linnea och Chrippa yttrade väldigt grova anklagelser och påståenden om varandra, till och med i den aktuella soc-anmälan som kom från polisen lyftes Linneas oro för barnet fram, det var inte enbart att polisen av rutin gjorde den själva utan hennes yttrande var med och om hon säger det till polisen i samband med anmälan är ju ändå en nivå högre än att bara kasta ur sig det, att ens göra en polisanmälan som dessutom leder till häktning likaså. Att Chrippa, oavsett kontext på videoklippen, faktiskt får utbrott och detta tydligen oavsett om lilltjejen varit närvarande eller inte. Och vad var då egentligen syftet med Linneas filmande av dessa situationer? För att göra en rolig vlogg, hitta material för att faktiskt sabba för Chrippa eller för att samla bevis för att styrka att han blir aggressiv och kanske rent av farlig?

Även om vi skulle ponera att Jocke är världens kriminellaste skithög för att göra dig nöjd(?) så har ju inte han varit inblandad i det som faktiskt drog igång detta.

Nej, dom bråkade. Dom gjorde ingenting alls som gjorde att Anjo behövde 15 timmar med förtal av Linnea på youtube, eller att Jocke behövde utpressa 400Ben att skriva hundratals inlägg om Linnea här med vedervärdiga förtal. Ingen annan än Joakim skapade detta drev. Inget annat rättsfall i modens svensk historia har kantats av ett drev. En anmälning SKAPAR inte övergrepp i rättssak, det övergreppet skapar personen eller personerna som begår det. Det förstår du väl?

Anklagelserna och annat var inte tillgängliga för förtalssekten när dom drog igång allt. Dom bytte lås på Linneas hem och tog hennes saker innan dom pratat med henne.

Soc-anmälningen sker per automatisk. Du förstår väl också att det är sunt att Linnea lyfte problematiken?

Nu är du ute på djupt vatten och verkar individers att du tycker att man ska låta bli att anmäla.

Du inser att det krävs försvårande omständigheter för att häktas hoppas jag och ändå har jag inte sett dig kritisera Jockes och Anjos övergrepp i rättssak. Det gör mig förfärad.

Kvinnor råds spela in och grovt våld uppstår oftast inte från en dag till en annan i en partnerrelation.

För att du ska försöka förstå så ber jag dig sätta någon kvinna du känner i samma situation. Vad hade ditt råd varit om inte att spela in incidenterna? Det går inte att anmäla att sambon är högljudd.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-28 kl. 03:23.
Citera
2024-06-28, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1428sek

Samt dom eller domar.
Jag tror det är innehav av narkotika och nåt mer.
Citera
2024-06-28, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1428sek

Samt dom eller domar.

Misshandel.
Dopningsbrott.
Narkotikabrott.
Folkbokföringsbrott.
https://pixeldrain.com/l/Yf8696A9

Misshandeln skedde 2009.
Citera
2024-06-28, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Är du extra trög idag?
Tror du på allvar att om jag ber dig göra min deklaration och den lämnas in, att jag sen kan säga:
" Öh öh, det var Pallal som gjorde den, jag vet inte vad som står i min deklaration"
Tror du att det funkar så att jag kan avsäga mig ansvaret kring min deklaration som JAG ska se till att den stämmer med alla uppgifter?

Hur mycket var det nu igen som Kräftan deklarerade förra året?
Stämmer den överens med hans livstid tycker du?
Det behövs ju ingen raketforskare för att fatta att Kräftan medvetet undanhåller stora delar av sin inkomst för myndigheterna.
Du förstår verkligen inte. Joakim har bevisligen sett till att Chrippa har skattefuskat och är därför medhjälpare.
Citera
2024-06-28, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
1) drevet ja, men som jag skrev var ju häktningen av Chrippa den utlösande faktorn och den stod inte Jocke för utan det var Linnea som anmälde honom.
Det var Linnea som tände elden,.sen att den matades på av andra är en annan sak.

2) Ja men det var inte ENBART det utan det stod ju uttryckligen att flickvännen hade uttryckt oro för barnet och då är ju detta något Linnea faktiskt har berättat för polisen...det är ju inte som att se bara hittar på citat för anmälningar 🤦🏼

3) Ni är ju så duktiga på att dra slutsatser om vad Jocke gjort men nu när det gällde någon annan ska man fråga denne 🤣 du hade kunnat låtit bli att ens kommentera den punkten.

4) Jocke var inblandad i drevet ja och det kommer jag inte säga emot men återigen var han inte sen som startade elden, det var vad som skedde mellan Chrippa och Linnea på tavastg och att Chrippa blev hämtad av polis och häktad. Hade detta inte skett hade ju inte drevet startat och sen allt som skett efter detta, oavsätt hur stora saker det varit, är även det andra saker än vad som faktiskt startade det.
Intressant. Ett övergrepp i rättssak är offrets fel.
Intressant att du tror på Anjo. Soc blir inlopplad automatiskt.

Nej. Det pågick eb utredning om misshandel. Drevet är fristående och ett övergrepp i rättssak. Vi har turen att ha rättssystem som inte är korrupt och den enda rimliga anledningen till att drevet startade var att Jocke trodde att Chrippa var skyldig och att han skulle se till att tysta offret.

Bland det första han ljög om var att Linnea anmält Chrippa för våldtäkt.
Citera
2024-06-28, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du förstår verkligen inte. Joakim har bevisligen sett till att Chrippa har skattefuskat och är därför medhjälpare.

Var finns bevisen att Jocki sett till att det skattefuskats...?

Snäll, presentera dem - det skulle lyfta dina tomma haranger rejält.
Citera
2024-06-28, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag väntar gladeligen på att granskningen av dessa med etablerade kommer att rycka tag i det.

Förr eller senare.
Jag gissar på förr och att det blir en dokumentär i sex delar.

Tror du Chrippa ställa upp i Jockes dokumentär eller tar han nästa tillfälle som ges?
Citera
2024-06-28, 03:46
Medlem
Citat:
Kallar du att han vill att barnen ska få ses för kappvändning?
Du kan inte separera saker från varandra märker jag.

Sluta anmäla?
Var det verkligen så han sa?
Tror du att Joakim fortsätter anmäla Chrippa till socialtjänsten för Lillens skull?
Citat:
Det har han garanterat inte gjort
Vi kan lämna det där.
Har han fortsatt anmäla Chrippa till socialtjänsten? Vad har han att anmäla? Vad anmälde han förut?
Senast redigerad av Pallal 2024-06-28 kl. 04:08.
Citera
2024-06-28, 04:03
Medlem
Citat:
Vill nog minnas att det var Kräftan som skickade sms om att falskt anklaga för våldtäkt till Jocke.
Det var väl där omkring innan han blev häktad.

Jocke beskyller Linnea för att ha anklagat Chrippa för våldtäkt, Jocke vill få tittarna att tro att Linnea är en psykopat som har fysiskt och psykiskt misshandlat sin pojkvän

Det här var ju spännande att det kommer från dig!

Så L är ingen psykopat och har inte alls misshandlat Kräftan varken psykiskt eller fysiskt, utan det är bara Jocke som försökt få henne att framstå som en lögnare och ett psykfall.

Men Kräftan har ju sagt att han blivit fysiskt och psykiskt misshandlad av henne, men du menar nu på att det inte stämmer...

Vilken tvärvändning du gjorde helt plötsligt att du nu menar att Kräftan inte alls har varit utsatt och därmed har ljugit för alla.
Det var ju bara Jocke som försökte få henne att framstå som en galen flickvän
Jocke är ansvarig för vad han delar med syftet att det ska nå hundratusentals svenskar. Han var ju på häktningsförhandlingen och visste mycket väl villa brott som var anmälda.

Du förstår trögt. Vi lever i ett rättssamhälle. Chrippa var häktad när anklagelserna kom. Drevet var inget som kom igång för att han satte sig hos Anjo.

Tillskriv mig inte saker jag inte skrivit. Jag har varken skrivit det första eller det andra du skriver. Men du har helt rätt i att Linnea inte är någon psykopat och dom har ljugit om nästan allt sen dag ett. Jag har aldrig gjort en tvärvändning om Chrippa.

Personerna som har anklagat Linnea för att vara en psykopat förtjänar fängelsedomar för grovt förtal och övergrepp i rättssak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in