Citat:
Ursprungligen postat av
Silfverrygg
O ja. Men så har vi ändå att göra med småbebisar såsom putte och raketmannen som utgår från sin narcissistiska världsbild att alla tänker och agerar som dem.
Var det inte någon som för ett tag sedan postade en liten klipp där nån ryss klagade och undrade varför hotar inte Nato ryssen med kärnvapen för om endast de (ryssar) hotar, så får det dem att se löjliga ut.
Jag gillar det mesta du skriver och jag uppskattar verkligen de översättningar av finska artiklar som ger. Tack!
Men vad det gäller det du skrev ovan så håller jag bara med till hälften. Jag håller helt med om att Putin "utgår från sin narcissistiska världsbild [och] att alla tänker och agerar" som han. Ryssarna missade upplysningstiden, det är det som fortfarande sätter sina spår.
Däremot är jag övertygad om att Kim är mycket väl orienterad om omvärlden och att hans provokativa agerande sker med full vetskap om att det ska mycket till innan omvärlden ingriper mot honom. I Kims fall är det nog snarast så att hans maktutövning nog snarast hjälps av alla sanktionerna mot landet.