Citat:
Ursprungligen postat av
DraconianTimes
Jag tror nog att problemet snarare ligger hos dig än i Medelhavet. Du verkar vara totalt deprimerad och har svårt att uppskatta saker.
Sedan har du sjukt mycket kustnära samhällen runt Medelhavet, så det går inte att generalisera på något sätt.
Njaa, Nice och Cannes tycker jag mycket om. Venedig har några nämnt som dåligt. Varit där 2 gånger men bara över 1-2 dygn. Det räcker men var ändå en okej lite sagan om ringen känsla om man bortser från turisterna. Skulle gärna vara där på karnevalen. Som nämnts är Rimini i närheten väldigt trivsamt och ett bättre val om man är en vecka. Ravenna i närheten var man också o kikade på mosaikerna. Men kändes lite nergånget o fattigt i övrigt. Noterade att nästan alla fönster hade galler där till skillnad från Rimini. Fel eller rätt kopplade det till mer kriminellt.
Genua är dock mitt absoluta toppval att aldrig besöka mer. De suspekta typer med bistra uppsyner av kanske nordafrikanskt ursprung som drog runt i hamnen, de gamla kvarteren , gjorde att man kände sig utsatt även dagtid. Vill inte tänka på hur det var nattetid. Marseille kändes helt okej i jämförelse. Sämsta med Italien i stort är väl dåliga konversera på engelska och nästan alltid betala för strandstol o parasoll.