2024-06-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
#432. Någon som vet vilken förskola han jobbade på nyss!? PM..? Otäckt med någon som skrev om sin dotters skador i underlivet

#434!??

Man kan undra vad det är för jäkla föräldrar som sitter och skriver sånt öppet på Facebook. Visst, jag fattar att de är förbannade och oroliga. Men offer känner ofta skam över det som hänt. Kanske inte jätteroligt om hennes dotter och hennes kompisar ser kommentaren i framtiden när hon själv börjar använda sociala medier.
Citera
2024-06-26, 18:39
Medlem
Eerki18cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldesman
Tack, har kontaktat hans nya vänner i Spanien.
Men bra jobbat!👏 (#152)

37 Vänner just nu, Kul att se ifall det minskar!
Senast redigerad av Eerki18cm 2024-06-26 kl. 18:43.
Citera
2024-06-26, 18:59
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerki18cm
Men bra jobbat!👏 (#152)

Uppgivenheten #152 måste känna när han, 2 år efter konfrontation, ändå inte kommer undan. Trots bytt land och umgänge helt. Vissa gäddor har gott om deg men det hjälper inte.
Citera
2024-06-26, 19:02
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Jo. Det var ju en ex-polis på södermalm i Stockholm som vevade mot Patrik och mobilen flög iväg ur Saras hand.

Ja men det blev inte mycket mer än att han försökte slå bort telefonen. Tycker ändå att i alla fall 1/500 borde bjuda på ett gammalt hederligt slagsmål. Håller tummarna!
Citera
2024-06-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerki18cm
Men bra jobbat!👏 (#152)

Fast han emigrerade för att han som 72åring inte fick vara ifred i Sverige. Men nu när han är i Spanien, så tycker jag det är att gå för långt att kontakta hans 70åriga spanjorvänner på facebook. Det känns ovärdigt, jag antar att jag är ensam om det! Obs jag försvarar inte gäddan.
Citera
2024-06-26, 19:37
Medlem
Ubskylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Fast han emigrerade för att han som 72åring inte fick vara ifred i Sverige. Men nu när han är i Spanien, så tycker jag det är att gå för långt att kontakta hans 70åriga spanjorvänner på facebook. Det känns ovärdigt, jag antar att jag är ensam om det! Obs jag försvarar inte gäddan.

Hans 70-åriga vänner kan ha barnbarn som är i farozonen, jag hade definitivt velat bli informerad om #152 historia.
Citera
2024-06-26, 19:38
Medlem
Eerki18cms avatar
Citat:

#152 Du måste läsa gubbjävelns chattlogg, när man läser den så ska dåren aldrig någonsin vara säker oavsett var han befinner sig på planeten!

https://dumpen.se/2022/09/25/det-blev-gaddrannsakan-napp-152-stockholm/
Citera
2024-06-26, 19:44
Medlem
Eerki18cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
#152. Jag trodde han tillhörde de framlidna.. PM?

Hade alltid kunnat hoppats! Ont krut……

Verkar som #152 gömmer sig i Torreblanca! 🇪🇸
Senast redigerad av Eerki18cm 2024-06-26 kl. 20:00.
Citera
2024-06-26, 19:51
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:

Det som han gjorde var ovärdigt om något så självklart ska han jagas livet ut. Han ska inte komma undan. Självklarheter.
Citera
2024-06-26, 20:03
Medlem
Bör vara gädda nr #405 som lagt upp en artikel från expressen och skriver:
~ om det postmoderna samhället där förtal värre än döden inte straffas, men den drabbade blir levande död. ~

Och som slutkläm: Hur som helst så döms de som anklagas för något ickebrottsligt stenhårt av sociala mobben. Och dödsdomen är alltid att bli levande död.

INTE citerat hela hans text.
Citera
2024-06-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
~ om det postmoderna samhället där förtal värre än döden inte straffas, men den drabbade blir levande död. ~

Och som slutkläm: Hur som helst så döms de som anklagas för något ickebrottsligt stenhårt av sociala mobben. Och dödsdomen är alltid att bli levande död.

Var har han lagt upp det, kan du länka.
Citera
2024-06-26, 20:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32

Mr Poledance? Det "postmoderna samhället" ... Den förste gäddfilosofen?

Men för all del, det torde stämma. Till och med medeltidens skampåle var mer tillfällig?

Man kunde efter avtjänat straff byta stad eller region.

På Internet blir man jagad till världens ände och snöbollseffekten är enorm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in