2024-06-25, 00:48
Medlem
Silfverryggs avatar
Här är anledningarna varför puttefnask vill ha vapenvila i Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=WescKkFVkrs (The Military Show - Why Is Putin so DESPERATE for a CEASEFIRE)

1) Beredda att acceptera att INTE få allt ryssen har meddelat är deras (dvs de fem oblasten inkl Krym).
2) Innan Ukraina får in fler resurser från väst.
3) Oavsett de ryska förlusterna, sälja det som ryssen hittills stulit som en vinst.

Och lite annat. Videon går snabbare än vad jag hinner skriva dessa punkter. Titta själva istället.
Puttes skitsnack om ditten och datten när det gäller Ukrainas status självständig stat lämnar jag därhän.
Citera
2024-06-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Ryssarna kan inte försvara sig mot drönare, hur ska de kunna försvara sig mot kärnvapen, torpet? Väst hade kunnat nuka Ryssland för länge sedan, men vi har ingen avsikt att göra det hur mycket du och dina onda ryssar skriker om det. Vi är goda, ni är onda. Punkt slut.

Det är en viss skillnad på drönare, missiler och bomber. Ryssland har byggt luftvärnsskydd mot missiler och bomber - men inte mot drönare. Jag undrar om något land har det?
Om jag har förstått det rätt så anser Amerika att de är skyddade - för att de har ju havet och ingen kan komma över havet osedda och så hinner de rikta sina missiler mot det.
Så var det innan ryssarna fick sina nya missiler - som kan flyga runt jorden i överljudsfart.

Ja, det där med kärnvapen. Man får tänka på att det är de mest onda som avfyrar dem? Eller hur? Det vill säga de onda! Punkt slut.
Citera
2024-06-25, 00:56
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det är en viss skillnad på drönare, missiler och bomber. Ryssland har byggt luftvärnsskydd mot missiler och bomber - men inte mot drönare. Jag undrar om något land har det?
Om jag har förstått det rätt så anser Amerika att de är skyddade - för att de har ju havet och ingen kan komma över havet osedda och så hinner de rikta sina missiler mot det.
Så var det innan ryssarna fick sina nya missiler - som kan flyga runt jorden i överljudsfart.

Ja, det där med kärnvapen. Man får tänka på att det är de mest onda som avfyrar dem? Eller hur? Det vill säga de onda! Punkt slut.

De enda som har hotat sistone med att slänga kärnvapen hittills är putte med anhang och raketmannen från mordkorea, så ja, de onda.
Citera
2024-06-25, 00:59
Medlem
CanisMinors avatar
Ukraine has received the latest mobile self-propelled howitzer Hawkeye from the American defense company AM General, according to Mike Evans, program director of Soft Recoil Technologies and Fires Programs.

The Hawkeye system was delivered to Ukraine at the end of April and was deployed on the battlefield by early May. It is currently being tested in real combat conditions with actual targets.

The 2-CT Hawkeye Mobile Howitzer System is based on the HMMWV chassis and is equipped with a 105-mm cannon and a digital fire control system. It has a firing rate of eight shots in the first three minutes, a range of 11.6 km with conventional shells, and up to 19.5 km with rocket-assisted shells. The system can be deployed in just 90 seconds.

Hawkeye is designed for "hit and run" tactics, allowing for rapid shelling of enemy positions followed by swift relocation to new positions.

https://t.me/WarriorsUkrainian/30750
Citera
2024-06-25, 01:02
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Ryskt luftvärn har visat sig vara i stort sett obefintligt. Kan dom inte skjuta ner en drönare kan dom garanterat inte skjuta ner en ballistisk missil. Glöm det. Ryssland är i princip ett hockeymål utan målvakt.

Ukraina skjuter ner 98% av alla shared drönare och Ukraina har skjutit ner 10000-tals hittils. Det är helt otroliga siffror.

Ukraina skjuter ner majoriteten av ballistiska missiler ryssen avfyrar där dom har patriotsysyem som täcker.

Ryssland har ingenting. Fick ukraina tillåtelse att använda långräckviddiga system från väst fritt i Ryssland skulle kriget ta slut snabbt.

Rysk luftförsvar existerar knappt i Ryssland.
Citera
2024-06-25, 01:02
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Det fungerar ju relativt bra för Ukrains.Ryssen är ju helt värdelös uppenbarligen. Om man ska jämföra. Håller du inte med?
Senast redigerad av CanisMinor 2024-06-25 kl. 01:05.
Citera
2024-06-25, 01:18
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryskt luftvärn har visat sig vara i stort sett obefintligt. Kan dom inte skjuta ner en drönare kan dom garanterat inte skjuta ner en ballistisk missil. Glöm det. Ryssland är i princip ett hockeymål utan målvakt.

Ukraina skjuter ner 98% av alla shared drönare och Ukraina har skjutit ner 10000-tals hittils. Det är helt otroliga siffror.

Ukraina skjuter ner majoriteten av ballistiska missiler ryssen avfyrar där dom har patriotsysyem som täcker.

Ryssland har ingenting. Fick ukraina tillåtelse att använda långräckviddiga system från väst fritt i Ryssland skulle kriget ta slut snabbt.

Rysk luftförsvar existerar knappt i Ryssland.

Helt otroliga siffror, sannerligen. Ryssland har under hela kriget avfyrat ca. 8 000 robotar (ballistiska och kryssnings) och drygt 4 000 större drönare typ Shahed/Geran (FPV-drönare inte inräknade).

Till det ska sägas att den totala sammanlagda produktionen av Patriot-robotar sen systemet skapades ligger på 10 000, årsproduktionen ska skalas upp till drygt 600 till 2027 enligt plan.
Senast redigerad av Drozd 2024-06-25 kl. 01:27.
Citera
2024-06-25, 01:19
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
0 (noll).

PRINT "Hello, stupid"

The Russian subsidiary of Bank of China suspended settlements with the Russian Federation due to US sanctions

Bank of China, the Russian subsidiary of the Chinese Bank of China, which deals with payments in yuan between Russia and China, has suspended operations with Russian banks from the US SDN List. The bank will continue to work with other partners.

According to experts, Bank of China accounted for a significant part of the payment traffic between Russia and China.

https://t.me/WarriorsUkrainian/30751
Citera
2024-06-25, 01:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
0 (noll).

Det är nog mera önsketänkande ifrån dig, istället för en kvalificerad gissning som jag efterfrågade om.

Man får se vad som sker, Ukraina har ju sagt att de vill göra ett "deal". Är upp till Sverige att ta passningen. Finns möjligheter..om viljan är där..

Bra pr globalt för JAS skulle det även bli, kanske även den sista gången man kan visa upp sig "live" där action faktiskt sker. Dessutom för en bra sak !
Citera
2024-06-25, 01:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Källan är Budanov, rätt ur hästens mun, inte bitchute.

Precis vad jag sa om dina fantasier. Måste vara ett helvete att vara ryss. Attackerade från alla håll och kanter.

Ryssland i ett nötskal!

https://t.me/warinukraineua/5885?single

🔥 It's hot in Belgorod now. Apparently another air defense missile flew into the house. The Russians are already complaining that this is a Himars missile

Again, an attempt to shoot down something Ukrainian ends in failure for the Russians
Senast redigerad av CanisMinor 2024-06-25 kl. 01:39.
Citera
2024-06-25, 04:10
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://youtu.be/t8xKEITF2HI?si=Lq2sJe3aq2BSMn8W
Vlad Solo och Margarita Simonyan diskuterar..

Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Herre jävlar! Ryssar är helt klart svårt sjuka individer!
Vilket jävla dravel dessa dårar vräker ur sig!
Uppenbart blev Sydkoreas löfte att nu leverera vapen till Ukraina droppen som fick proppskåpet att brinna på dessa 2 dårar.
Dessa klipp från rysk stats-TV är humor. Simonyans replik är ju knappast spontan. Jag gillar dock att de klipper in bilder på de övriga, som ser ut att skämmas när Solovyov läser sitt manuskript.
De (ryssland) har dessutom glömt allt stöd de fick från väst under det "Stora fosterländska kriget"!

Men SVT var roligare:
Senast redigerad av Drooid 2024-06-25 kl. 04:27.
Citera
2024-06-25, 04:48
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Bara i juni har det släppts 4 000 FAB-bomber med UMPK-kit mot militära mål. Förstörelsekraften är enorm:

https://www.bitchute.com/video/mzZPN1j4jDtv/

FAB-5000 och FAB-9000 sägs vara på gång...
Jag gjorde ett undantag och tittade på din bitchute-länk. Vet du vad de träffade med sin bomb?
Det ser inte ut som en stor vapenfabrik eller ammunitionsdepå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in