2024-06-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Gränser dras ibland godtyckligt. Detta korrigeras oftast genom krig. Detta är vad vi ser nu. Ukraina fick under USSR en del områden som var ryska. Detta korrigeras nu. Folket i Donbas och Krim vill inte tillhöra Ukraina och det får man respektera.

Nej, det finns inget stöd i internationell rätt för att människor ska få flytta landområden mellan länder. Rätten att ändra gränser tillkommer stater. Människor som bor i ett annat land än det de vill bo i har två alternativ: bo kvar i det landet man redan bor i eller flytta till det land man vill bo i. (Visst man kan starta separatistuppror om man vill, men då får man ta konsekvenserna av det eftersom folkrätten ger staten rätt att slå ner uppror med våld.)
Citera
2024-06-24, 19:32
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Undrar hur de mår, rent fysiskt dricka detta vatten. Måste vara ett helvete att vara på vakt och brottas med dålig mage.

Rent krasst om de varit lite smarta skulle de gjort detta i direkt solljus och låtit UV ta kål på det farligaste . Som de gör på bilden med en gravitets/hävertmetod så tar de som bäst bort lite sediment om ens det utan lämpligt flockningsmedel ( har de tur kanske någon har någon droppe klorin eller silver vatten ) Dock funkar det dåligt på pesticider och andra tänkbara miljögifter som det kryllar av i öst .

Absolut ingen hållbar lösning och mest troligt dyker kolera och dysenteri upp i de ryska skyttegravarna .
Citera
2024-06-24, 19:38
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Gränser dras ibland godtyckligt. Detta korrigeras oftast genom krig. Detta är vad vi ser nu. Ukraina fick under USSR en del områden som var ryska. Detta korrigeras nu. Folket i Donbas och Krim vill inte tillhöra Ukraina och det får man respektera.

Vilka områden har Ukraina fått av rySSland?
https://www.alamy.de/alte-landkarte-der-ukraine-ca-1895-1917-zeigt-ukrainischsprachige-gebiete-innerhalb-der-ukraine-und- uber-ihre-grenzen-hinaus-kyrillische-schrift-image462750302.html
Vi utgår ifrån denna karta som visar Ukrainas territorium. Vilka områden utanför Ukraina har rySSland givit till Ukraina vill du påstå?
Citera
2024-06-24, 19:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Rent krasst om de varit lite smarta skulle de gjort detta i direkt solljus och låtit UV ta kål på det farligaste . Som de gör på bilden med en gravitets/hävertmetod så tar de som bäst bort lite sediment om ens det utan lämpligt flockningsmedel ( har de tur kanske någon har någon droppe klorin eller silver vatten ) Dock funkar det dåligt på pesticider och andra tänkbara miljögifter som det kryllar av i öst .

Absolut ingen hållbar lösning och mest troligt dyker kolera och dysenteri upp i de ryska skyttegravarna .
Ryska armén verkar inte ha råd att utrusta var och en av sina soldater med ett LifeStraw för 100 spänn..
Citera
2024-06-24, 19:59
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ryska armén verkar inte ha råd att utrusta var och en av sina soldater med ett LifeStraw för 100 spänn..

Kina säljer en lite billigare modell med något sämre prestanda för typ 50 spänn / billigare i bulk . Skulle varit en billig investering tycker jag
Citera
2024-06-24, 20:00
Medlem
CanisMinors avatar
Skälet till att Ukraina kommer besegra Ryssland. Förlåt Nato, för de som står på Rysslands sida.

https://t.me/WarriorsUkrainian/30738

"I have decided to replace the commander of the Joint Forces of AFU, Lieutenant General Sodol, with Brigadier General Andriy Gnatov", - Zelensky

Yesterday Chief of Staff of Azov, Krotevych, wrote a statement to the DBR of the Brigade General Staff about Sodol. Sodol is accused of mismanagement of troops and "meat" assaults.

Ryssens "commander" hade fått en medalj bara genom att hota sina undersåtar springa mot döden!
Senast redigerad av CanisMinor 2024-06-24 kl. 20:25.
Citera
2024-06-24, 20:03
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Du får ha vilka åsikter du vill. Jag anser att Putin gjorde rätt som invaderade Ukraina, Ryssland är enligt mig ett bättre samhälle än Ukraina, osv.

Men skriver du fakta så måste den på något vis vara riktig. Du kan alltså inte ha egna åsiktsfakta som saknar sanning.
Om ryssland är bättre än ukraina eller inte vet jag väl inget om. Däremot vet jag att ryssland är skiten själv. Så den som eftersträvar ryssland kan inte ha alla hästar i stallet.

Hur som helst. Om ukraina OCH Ryssland blev mer civiliserat och demokratiskt så vore det ju det bästa. Jag antar att du håller med om detta!
Citera
2024-06-24, 20:23
Medlem
CanisMinors avatar
Denmark will stop training Ukrainian pilots on F-16s at its Skrudstrup air base after 2024, as it transitions to F-35 fighter jets, according to Defense Minister Poulsen. By the end of the program, around 20 Ukrainian pilots will have been trained on the F-16.

https://finans.dk/erhverv/ECE17225408/traening-af-ukrainske-piloter-paa-dansk-jord-stopper-efter-2024/
Citera
2024-06-24, 20:27
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:

Folket i Dagestan verkar inte vilja tillhöra Ryssland. Mer och mer röster för separatism. Och lite attacker på poliser och statsapparaten på det. Det får man respektera

Bäst att då stödja folkviljan även där och kanske beväpna separatistgrupper med tyngre vapen och ge dem pengar för att ställa till oreda?

Jag har inte tänkt på det förut, men nu ska jag så klart börja jobba för att Dagestans frihetskämpar ska få riktigt tunga vapen. Tack för att du lett mig in på rätt väg. Kram.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2024-06-24 kl. 20:30.
Citera
2024-06-24, 20:37
Medlem
Silfverryggs avatar
Verkar som det är mer ryssbonk på g.
Citat:
The US is expected to announce more military aid for Ukraine valued at $150 million as soon as tomorrow, a U.S. official tells
https://x.com/CarlaBabbVOA/status/1805290747467366435
Citera
2024-06-24, 20:38
Medlem
CanisMinors avatar
https://t.me/pilotblog/13149

"Serbia behaved like a cheap, finished whore! There are no brothers in this world! Damn this Serbia!"

Russian propagandists have a new playbook. The Serbs are no longer brothers - they are enemies! It turned out that Serbia sold Ukraine 800 million dollars worth of shells, and now Russian channels are showering the Serbs with curses and insults. They even remembered that World War I started because of them 😂

This is inhumanly funny. Vladimir Vladimirovich has abolished the entire centuries-old Slavic brotherhood. Now they have ordered to consider Koreans as brothers. And only the northern ones.
Citera
2024-06-24, 20:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det vore jättetrevligt om "rätt" sker men jag lever inte i en fantasivärld.

Förresten är det "rätt" att 500k ukrainare offras för att USA skall trycka till Ryssland?

USA? Det är ju för fan Ryssland som åkte över gränsen och började mörda våldta kidnappa barn och plundra. Ingen varken bad eller tvingade dem till det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in