2024-06-24, 13:50
Medlem
Tråden passar kanske bättre i prestationer men jag kom att tänka på det här igår, alltmedan som jag försökte skopa upp glass lagom innan fotbollsmatchen på teven började. Jag hade tinat glassen i 12 minuter innan första skedtaget, men jag slant me den och byttan for iväg över bänken. Så ja missa dom första fem eller nåt :/

Då tänkte ja, tänk om ja va en bodybuildare. Men tycker inte det är så snyggt på tjejer så jag har ju tränat fitness.

Men visst är de möjligt för en hårdnackad kille (eller tjej) att fixa glassen på två röda?
Åh ja tänker att dom säkert har nån mojäng för att träna käkmusklerna så att frysta glassblock blir en enkel match. Alla muskler tränas väl i bodybuilding. Förutom höfter, när de gäller män, väl.

Vad mer kan en bodybuildingkarriär leda till för fördelar i vardagen, gentemot en mus som mig, som inte har me flytt och öppnande av gurkburkar att göra? Eller är det bara lyft, tryck, dra och hold som är fördelen?
2024-06-24, 13:51
Medlem
johnjozefssons avatar
Ja, jag kan det iallafall
2024-06-24, 13:54
Avslutad
Du är medveten om att du kan bli lika stark som en kroppsbyggare utan att se ut som en va?
2024-06-24, 13:56
Medlem
HBTKuks avatar
Knepet ligger i en väl utformad sked, som tillåter mycket kraft ovanifrån utan att skära in i handen. Tror jag.
2024-06-24, 13:59
Medlem
Frekvensen.av.Gud.s avatar
Tar du steroider som bodybuilders ofta gör så växer alla muskler snabbare. I hjärnan finns också muskler som aktiverar de kemiskt elektriska signalsubstansernas frisättning till receptorer som "tar emot" de kemiska reaktionerna...

Lite amfetamin, sen rör sig musklerna i hjärnan på sig ännu mer (därför du blir speedad), då "tränas" musklerna i hjärnan upp sig ännu mer då de bryts sönder.

Kort, du kan bli intelligentare.

Folk säger att stora snubbar är dumma i huvudet. Men folk säger ju tvärtom i allt nu för tiden...
Senast redigerad av Frekvensen.av.Gud. 2024-06-24 kl. 14:09.
2024-06-24, 14:07
Medlem
Musikopps avatar
Jag startade en tråd som handlar just om glasskopande och styrka. Kanske kan den ge lite vägledning i frågan. Kontentan verkar vara: Nix, glasskopande kräver ingen större styrka och ger heller ingen styrkeökning. Det enda som händer är att nervbanor bildas som gör att befintliga muskler utnyttjas bättre. Så tydligen kan en bodybuilder utan skop-erfarenhet inte skopa glass bättre eller lättare än du.

https://www.flashback.org/t3578731
2024-06-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Tråden passar kanske bättre i prestationer men jag kom att tänka på det här igår, alltmedan som jag försökte skopa upp glass lagom innan fotbollsmatchen på teven började. Jag hade tinat glassen i 12 minuter innan första skedtaget, men jag slant me den och byttan for iväg över bänken. Så ja missa dom första fem eller nåt :/
Jag är säker på att någon som har koll är duktigare på att skopa glass direkt ur frysen än någon som har muskler.

Dels finns det glass som direkt och "oavsett" temperatur är mer eller mindre mjuk, dels beror det på vilken temperatur man har i sin frys, dels beror det på vad man har för glasskopa.

Om du besöker närmsta ställe som serverar kulglass, så inser du snart att det oftare är vanliga tonårstjejer som fixar din strut än muskelberg.

Sedan har glass en förmåga att bli hårdare för varje gång du tar fram den och tinar den så att du ska orka att skopa upp den.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-06-24 kl. 14:10.
2024-06-24, 14:09
Bannlyst
Vi med hjärna inser ju att en het sked löser problemet.
2024-06-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Jag startade en tråd som handlar just om glasskopande och styrka. Kanske kan den ge lite vägledning i frågan. Kontentan verkar vara: Nix, glasskopande kräver ingen större styrka och ger heller ingen styrkeökning. Det enda som händer är att nervbanor bildas som gör att befintliga muskler utnyttjas bättre. Så tydligen kan en bodybuilder utan skop-erfarenhet inte skopa glass bättre eller lättare än du.

https://www.flashback.org/t3578731

Joo men de e klart en bodybuilder kan skopa glass, smärta är bodybuilders experter på...

Du skrev ju, "finns det något annat bodybuilders kan drar nytta av typ". De va mest de jag svarade på. Ja, om man gör rätt, precis som med bodybuilding...
Senast redigerad av Frekvensen.av.Gud. 2024-06-24 kl. 14:16.
2024-06-24, 14:48
Medlem
kalkryggars avatar
För att lösa dessa vardagssysslor som att skopa glass, skruva av lock etc behöver du inte vara ett köttberg för att klara av. Börja bara träna lagom så blir du stark nog att klara detta och så får du som bonus snyggare kropp.
2024-06-24, 14:57
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekvensen.av.Gud.
Tar du steroider som bodybuilders ofta gör så växer alla muskler snabbare. I hjärnan finns också muskler som aktiverar de kemiskt elektriska signalsubstansernas frisättning till receptorer som "tar emot" de kemiska reaktionerna...

Lite amfetamin, sen rör sig musklerna i hjärnan på sig ännu mer (därför du blir speedad), då "tränas" musklerna i hjärnan upp sig ännu mer då de bryts sönder.

Kort, du kan bli intelligentare.

Folk säger att stora snubbar är dumma i huvudet. Men folk säger ju tvärtom i allt nu för tiden...

Jaså, vilka muskler sitter i hjärnan? Vad heter dom på latin? Konstigt eftersom det inte står något om muskler i hjärnan öht i fysiologiböcker.
2024-06-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Jaså, vilka muskler sitter i hjärnan? Vad heter dom på latin? Konstigt eftersom det inte står något om muskler i hjärnan öht i fysiologiböcker.

Neurologiska nätverk transporterar kemiskt elektriska signaler, när de blir starkare så blir överföringen starkare. Kolla upp motor-cortex.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in