Citat:
Ursprungligen postat av
T02
Med tanke på den "påverkanskampanj"
Det är lätt att bli förblindad av alla hatinlägg som skrivs här om invandring/invandrare. I slutändan visar det sig att livet utanför Flashback inte ser ut som du vill/önskar.
Blir du påverkad?
En hel del av det som skrivs på flb är vad vanligt folk tänker men inte säger ute i "det öppna samhället" (trots att vi har yttrandefrihet - på pappret i alla fall). Ibland stöter man på folk där ute som man instinktivt känner om att "han lär ju sitta på flashback på kvällarna". En hel del av "detta osagda" kommer även fram på krogen mellan raderna åtminstone.
Citat:
Det är lätt att bli förblindad av alla hatinlägg som skrivs här om invandring/invandrare.
Tycker att muslimer får ta oförtjänt mycket skit. Dessutom tycks många ta invandrare för att vara muslimer på automatik vilket är väldigt ologiskt. Det är ju lite som att ta varje svensk för att vara inbiten kristen på automatik. Sen finns oxå fenomenet med att dom mest inbitna böghatarna och extremkonservativa (inte att förväxla med rimlig kritik mot HBTQ samt WOKE/3-4wave-feminist-rörelsen) påminner en aning för mycket om de mest extrema element inom islam - hur det sen går ihop logiskt att då säga sej hata islam och muslimer när man själv i princip beter sej som sin påstådda fiende - det går inte ihop på ett speciellt logiskt sätt förutom att det visar på en totalt bristande insikt i sin egen karaktär och identitet (jag tog upp böghatet för att det är så tydligt här inne på flb men ämnen detta berör är faktiskt många så som bla hederskultur m m). Faktum är att det är detta jag bla saknar i den löst sammansatta nationella rörelsen - bristen på intellektuellt djup och självreflektion samt ärlig reflektion över sin egen kultur. Kanske är detta även ett negativt drag som utmärker många andra politiska åskådningar (men det är bara sett ur mitt eget perspektiv där jag blivit ytterst "anti-grupperingar/ideologier").
Så, ja, jag kan mycket väl bli påverkad av åsikter här inne men jag analyserar oxå HUR jag blir påverkad. Jag önskar fler gjorde en sådan analys.
Sålänge det finns ett "PK-välde"/"elitkonsensus-välde" där ute IRL (för det gör det) så kommer platser som flashback att leva vidare och kanske även bli större å få mer makt. Det beror på hur utvecklingen i landet och världen går.