2024-06-22, 23:06
Medlem
Shitnuggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Det är ju det jag säger, FB är absolut inte representativt för Sverige. Men det visar på den enormt stora ytterhögern som hänger här. Afs och NMR fick också stora siffror...

Din sista mening är ju inte ens värd att kommentera, så infantilt.

Och din poäng är...? Att SD är populära på flashback? Att miljöpartister inte hänger på flashback?

Flashback är inte representativt för Sverige, nej men god dag yxskaft. Är det någon som tror det? Du gillar att slå in öppna dörrar misstänker jag.

En mycket besynnerlig tråd.
Citera
2024-06-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Och din poäng är...? Att SD är populära på flashback? Att miljöpartister inte hänger på flashback?

Flashback är inte representativt för Sverige, nej men god dag yxskaft. Är det någon som tror det? Du gillar att slå in öppna dörrar misstänker jag.

En mycket besynnerlig tråd.

Besynnerlig och besynnerlig. Uppenbarligen har de väckt er tomtar.

SD regerar på Flashback.
Är man här inne för mycket blir man väl påverkad, enligt Jimmies logik? Folk blev tydligen påverkade av TV4...???
Citera
2024-06-22, 23:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är ju det jag säger, FB är absolut inte representativt för Sverige. Men det visar på den enormt stora ytterhögern som hänger här. Afs och NMR fick också stora siffror...

Din sista mening är ju inte ens värd att kommentera, så infantilt.

Du borde istället fundera på varför inte "vänstern" hänger här. Varför vill de inte diskutera med andra sidan? Vad är det som skrämmer dem/er?
Citera
2024-06-22, 23:14
Medlem
Citat:
Svår fråga faktiskt. Varför kan man inte stå för sin åsikt?

för att man kan drabbas av olika repressioner naturligtvis. I olika tider har det varit olika saker som leder till utfrysning, förr var det homofili, idag är det homofobi. Ett exempel bara.

En del av demokratin är ju att man inte skall behöva avslöja vad man röstar på.

Före sociala medier förekom anonyma insändare i dagspressen, och ja, det utnyttjades av politiker som skrev insändare under anonym signatur för sin politiska vinnings skull.

En viktig del i demokratin är att tillåta obekväma åsikter.

Har du alla de rätta åsikterna, de som fröknarna lärde dig att du skulle ha i skolan?
Citera
2024-06-22, 23:15
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Med tanke på den "påverkanskampanj" som Jimmie uttryckte det påverkade valet.

Hur går det med den påverkanskampanj som sker på Flashback 24/7.

Inför EU-valet var det en omröstning här om vilket parti man skulle rösta på. SD fick 50% av dessa röster.

I själva verket blev det 13 %.

Det är lätt att bli förblindad av alla hatinlägg som skrivs här om invandring/invandrare. I slutändan visar det sig att livet utanför Flashback inte ser ut som du vill/önskar.

Blir du påverkad?

Tänk till nu och kom inte med svar om skjutningar, för ingen gillar dem.

Påverkad blir jag inte, för de åsikterna ligger så långt ifrån mina man kan komma. Men jag finner en inre njutning i att diskutera med folk som har en diametralt motsatt världsbild än min egna. Man får en förståelse för varför andra resonerar som de gör och det är utvecklande.

Men visst funkar påverkanskampanjer och trollkonton. Det är ju därför SD är så upprörda över att deras verksamhet blev exponerad på det här sättet. Det har ju hjälpt dem att växa som parti i snart 15 års tid. Nu blir det svårt att fortsätta använda desinformation och känsloladdade budskap som främsta redskap, eftersom ingen vill vara den som låter sig duperas. Ska bli intressant att se om de ändrar taktik.
Citera
2024-06-22, 23:16
Medlem
Ja, det händer att jag tappar hoppet om mänskligheten en aning efter att ha läst här ett tag, faktiskt. Så stort fokus på alla negativa känslor och handlingar hela tiden, hat, småsinthet, hämndkänslor, elakt skvaller, medvetna feltolkningar till det värsta, fulaste invektiven man kan hitta för att göra varandra så illa det bara går etc. Det sliter och jag känner hur jag håller på att bli likadan. Då får man ta en paus fort som fan så att det går över!
Citera
2024-06-22, 23:16
Medlem
Citat:
Med tanke på den "påverkanskampanj" som Jimmie uttryckte det påverkade valet.

Hur går det med den påverkanskampanj som sker på Flashback 24/7.

Inför EU-valet var det en omröstning här om vilket parti man skulle rösta på. SD fick 50% av dessa röster.

I själva verket blev det 13 %.

Det är lätt att bli förblindad av alla hatinlägg som skrivs här om invandring/invandrare. I slutändan visar det sig att livet utanför Flashback inte ser ut som du vill/önskar.

Blir du påverkad?

Tänk till nu och kom inte med svar om skjutningar, för ingen gillar dem.

Oavsett om vi vill eller inte påverkar allt oss på något sätt. Våra hjärnor tar in all info och filtrerar det genom det vi tycker och tänker.

Jag började skriva aktivt här för några månader sedan för att jag var nyfiken på om det verkligen var så hatfullt som det skrevs eller om det bara var troll och barn som ville vara edgy och få ur sig att säga "neger" elelr andra hatord utan konsekvenser.

Jag har haft diskussioner med bra och sämre individer. Alla dessa har påverkat mig på något sätt.

har det ändrat min världsbild? Politiska åsikt? Nej.

Har jag blivit rättad när jag haft fel och tagit till mig? Ja.

De som inte kan ändra åsikt när ny fakta presenteras bara för att det går emot det de tänker om världen är sådana som tyvärr håller oss tillbaka i samhället och även där hat gror. Om man har en bild av en viss grupp (homosexuella, svarta, hipsters, vita, etc) som man förankrar och inte låter vara dynamisk kommer det alltid leda till en att man dras till en bubbla. På Flashback är det just SD's (och AfS) invandrarkritiska åsikter som är den största bubblan men det finns även andra. Antifeminism är väl näst störst gissar jag, följt av "vänsterhat" samt allt som hör till liberala tankar (miljö, veganism, etc). Ju längre bort från den klassiska synen på manligt och "renrasigt" helt enkelt.

Det är iaf den bild jag fått av Flashback och även det jag upplevt men för att återigen upprepa: Ja vi påverkas alla men nej det har inte så stor påverkan på mig personligen att jag skulle ändra grundläggande värderingar som tolerans eller respekt mot andra.
Citera
2024-06-22, 23:18
Medlem
RebuildSwedens avatar
Nyheter, sociala medier, diskussion runt fikabordet på jobbet. Du kommer alltid få höra olika åsikter om hur det ser ut i samhället. Samma sak på flashback.
Citera
2024-06-22, 23:19
Medlem
Shitnuggets avatar
Citat:
Besynnerlig och besynnerlig. Uppenbarligen har de väckt er tomtar.

SD regerar på Flashback.
Är man här inne för mycket blir man väl påverkad, enligt Jimmies logik? Folk blev tydligen påverkade av TV4...???

Flashback är ett diskussionsforum, här samlas flera olika åsikter, det mesta kan stötas och blötas. Tror inte att någon här inne påverkas åt något håll av vad de läser, folk har sina ståndpunkter och gräver ner hälarna för att försvara dem.

TV4 gjorde ett vinklat reportage för att svartmåla ett politiskt parti i syfte att stöta bort osäkra väljare.

Äpplen och Päron.

Hurvida det påverkade valutgången har jag ingen aning om: jag röstade inte på SD oavsett.
Citera
2024-06-22, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Vänstertrollen är ganska lätta att se igenom då dom försöker framställa sig som "den vanliga medborgaren" samtidigt som dom intar en vänsterextrem ståndpunkt som har noll folklig förankring.
Menar du att högertrollen är svårare att genomskåda?
Citera
2024-06-22, 23:21
Moderator
Meijis avatar
Passar nog bättre här.

Politik: inrikes --> Flashback
/Moderator
Citera
2024-06-22, 23:21
Medlem
Citat:
Är jag ett vänstertroll, enligt dig?

Du verkar ha känt dig träffad av min beskrivning utan att jag hade för avsikt att göra det, så nog känns du lite misstänkt.

Uppenbarligen träffade jag en öm tå?

Vet inte riktigt vad min beskrivning som passade in på dig och din TS, utöver dina högerspöken, dårå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in