Citat:
Ursprungligen postat av
T02
Med tanke på den "påverkanskampanj" som Jimmie uttryckte det påverkade valet.
Hur går det med den påverkanskampanj som sker på Flashback 24/7.
Inför EU-valet var det en omröstning här om vilket parti man skulle rösta på. SD fick 50% av dessa röster.
I själva verket blev det 13 %.
Det är lätt att bli förblindad av alla hatinlägg som skrivs här om invandring/invandrare. I slutändan visar det sig att livet utanför Flashback inte ser ut som du vill/önskar.
Blir du påverkad?
Tänk till nu och kom inte med svar om skjutningar, för ingen gillar dem.
Oavsett om vi vill eller inte påverkar allt oss på något sätt. Våra hjärnor tar in all info och filtrerar det genom det vi tycker och tänker.
Jag började skriva aktivt här för några månader sedan för att jag var nyfiken på om det verkligen var så hatfullt som det skrevs eller om det bara var troll och barn som ville vara edgy och få ur sig att säga "neger" elelr andra hatord utan konsekvenser.
Jag har haft diskussioner med bra och sämre individer. Alla dessa har påverkat mig på något sätt.
har det ändrat min världsbild? Politiska åsikt? Nej.
Har jag blivit rättad när jag haft fel och tagit till mig? Ja.
De som inte kan ändra åsikt när ny fakta presenteras bara för att det går emot det de tänker om världen är sådana som tyvärr håller oss tillbaka i samhället och även där hat gror. Om man har en bild av en viss grupp (homosexuella, svarta, hipsters, vita, etc) som man förankrar och inte låter vara dynamisk kommer det alltid leda till en att man dras till en bubbla. På Flashback är det just SD's (och AfS) invandrarkritiska åsikter som är den största bubblan men det finns även andra. Antifeminism är väl näst störst gissar jag, följt av "vänsterhat" samt allt som hör till liberala tankar (miljö, veganism, etc). Ju längre bort från den klassiska synen på manligt och "renrasigt" helt enkelt.
Det är iaf den bild jag fått av Flashback och även det jag upplevt men för att återigen upprepa: Ja vi påverkas alla men nej det har inte så stor påverkan på mig personligen att jag skulle ändra grundläggande värderingar som tolerans eller respekt mot andra.